پاورپوینت کامل جهان ایرانی؛ یادگاری که شهریار عدل ثبت کرد ۳۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جهان ایرانی؛ یادگاری که شهریار عدل ثبت کرد ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جهان ایرانی؛ یادگاری که شهریار عدل ثبت کرد ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جهان ایرانی؛ یادگاری که شهریار عدل ثبت کرد ۳۰ اسلاید در PowerPoint :
تاریخ ایرانی: مرگ دکتر شهریار عدل، نه تنها فقدان بزرگی برای خانواده، دوستان و شاگردان اوست که همراهی مهربان و استادی دلسوز و حمایتگر را از دست دادند، بلکه ضایع بزرگی برای ایران و مطالعات ایرانشناسی به شمار میرود. با آن که توصیف و تبیین زندگی استادانی چون او که روحیهای جوان، خستگیناپذیر و سرزنده داشت، کار دشواری است، اما بر این باورم به گنجینهای که از دست دادهایم، باید در حد توان ادای دین کنیم.
تاریخ ایرانی: مرگ دکتر شهریار عدل، نه تنها فقدان بزرگی برای خانواده، دوستان و شاگردان اوست که همراهی مهربان و استادی دلسوز و حمایتگر را از دست دادند، بلکه ضایع بزرگی برای ایران و مطالعات ایرانشناسی به شمار میرود. با آن که توصیف و تبیین زندگی استادانی چون او که روحیهای جوان، خستگیناپذیر و سرزنده داشت، کار دشواری است، اما بر این باورم به گنجینهای که از دست دادهایم، باید در حد توان ادای دین کنیم.
این روزها بزرگوارانی که بیش از نگارنده، در جریان کارهای ایشان در زمینه شناساندن و ثبت جهانی آثار باستانی ایران بودهاند، توضیحات ارزندهای بیان کردهاند. علاوه بر این در حوصل این نوشتار کوتاه نمیگنجد که در مورد کارهای سترگ ایشان در شناساندن و ثبت آثار باستانی ایران، به تفصیل سخن گفته شود. اما ضروری میبینم از دو ویژگی برجست اندیش زندهیاد دکتر شهریار عدل یاد کنم. ویژگیهایی که میتوان آنها را میراث به جا مانده از ایشان تلقی کرد. این دو ویژگی در واقع دیدگاهی است که چارچوب تلاشها، پژوهشها و مطالعات علمی ایشان را در مورد ایران شکل میداد.
ویژگی نخست آن که، زندهیاد دکتر عدل، صرفا جستجوگر آثار باستانی و تاریخ یا معرف سایتهای باستانی به عنوان میراث جهانی نبود، چنان که کار یک باستانشناس حرفهای است، بلکه از تبار کمیاب ایرانشناسانی بود که بر خلاف ایرانشناسان غربی که نگاهی از بیرون و در چارچوب منافع و دیدگاه غربی به ایران داشتند – که این نگاه متاسفانه به برخی از پژوهشهای داخلی هم سرایت کرده است – نگاهی از درون و از قاب فرهنگ و تاریخ ایران به ایران داشت، نگاهی که از متن فرهنگ و سنت سرزمینی آن برخاسته بود.
کار مداوم روی تاریخ ایران در هم ابعاد آن – تاریخ سیاسی، هنری و حتی اجتماعی – به ایشان این توانایی را داده بود تا بتواند عناصر این دیدگاه (ایرانشناسیِ ایرانی) را به لحاظ علمی به دقت تعریف و تنظیم کند، که این موضوع به خصوص در نگاه تمدنی ایشان به ایران مشهود است. دکتر عدل معتقد بود که جهان ایرانی (جهانی که فرهنگ ایرانی بر آن حاکم است)، مقولهای متفاوت از واحد سیاسی ایران امروز است. از نگاه او جهان ایرانی، مرزهای بسیار وسیعتری از ایران کنونی دارد. این جهان، علاوه بر افغانستان ، تاجیکستان و ازبکستان، حتی کشورهایی نظیر هند و امپراتوری عثمانی را هم در برمیگیرد که واحدهای سیاسی جداگانهای بودند. بر همین اساس معتقد بود که ما، به عنوان ساکنان واحد سیاسی کنونی ایران، درست مانند مردم افغانستان و تاجیکستان، شاخههایی از درخت تنومند فرهنگ ایرانی هستیم و نه مرکز و تنها مالک آن!
عدل، منتقد نگاه مرکزگرا و نیز غربگرای ما ایرانیان در این واحد سیاسی بود. نگاهی که خود را بیشتر از مردم افغانستان یا تاجیکستان صاحب جهان ایرانی میداند، اما با وجود ادعای تملک بر هم جهان ایرانی، حتی به نام شهرهای افغانستان و تاجیکستان که از کانونهای مهم فرهنگ و تمدن ایرانی بودهاند، آگاه نیست؛ و این در حالی است که نام خیابانهای برخی شهرهای آمریکا و اروپا را میداند! با این نگاه تمدنی و فرهنگی به ایران، ایشان طرفدار «نگاه به شرق» در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده و خواستار موازنهای میان توجه ما به غرب و شرق. بر اساس این دیدگاه منصفانه و واقعبینانه در مورد فرهنگ و تاریخ ایران بود که عدل، تمدن دور اسلامی ایران را – که در دوره قبل مورد بیمهری قرار گرفته بود – به عنوان زمین اصلی مطالعاتی و پژوهشی خود در نظر گرفت و پایاننامه دکتری خود را در مورد فتوحات شاه طهماسب نوشت.
ویژگی دوم عدل، «ایراندوستی» بود. ایراندوستی برای بسیاری از مردم ایران، امری بدیهی و طبیعی به شمار میرود، با این تفاوت بزرگ که زندهیاد عدل، این علاق طبیعی را به دیدگاهی نظاممند و مسئولانه تبدیل کرد. دیدگاهی که امروز، در شرایطی که اندیش جهانوطنی در میان برخی از تحصیلکرده ها و روشنفکران ما طرفدارانی پیدا کرده است – و در نتیجه ایراندوستی در آشفته بازار سیاست، اگر نگوییم موجب بدنامی اما نگاه سرزنشگرانه را
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 