پاورپوینت کامل قرآن و حوادث تاریخی ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل قرآن و حوادث تاریخی ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قرآن و حوادث تاریخی ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل قرآن و حوادث تاریخی ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

از بحثهای پیشین روشن می‌شود که قرآن به علم تاریخ (و با اتساع، به جغرافی) علاقه‌مند است و مصرّانه از انسان می‌خواهد که: «در زمین بگردید و بنگرید فرجام کسانی که پیشتر بودند… چگونه بوده است» و به چشم خود آنچه برای تمدنهای پیشین رخ داده، ببینید و بدانید چرا شکوفا شدند و چرا سقوط کردند. تاریخ انسان این تحول تکاملی جوامع و تمدنها را از مرحله آغاز تا زمان تباهی، بر مبنای بعض ضوابط یا الگوها در بر دارد، که اساساً اخلاقی است. این هنجارها، «سنت الهی» (رویّه‌های غیرقابل تغییر) خوانده می‌شود: «درباره کسانی که پیشتر بوده‌اند، [همین] سنت خدا [جاری بوده] است، و در سنت خدا هرگز تغییری نخواهی یافت.»

ضوابط تاریخ‏

از بحثهای پیشین روشن می‌شود که قرآن به علم تاریخ (و با اتساع، به جغرافی) علاقه‌مند است و مصرّانه از انسان می‌خواهد که: «در زمین بگردید و بنگرید فرجام کسانی که پیشتر بودند… چگونه بوده است» و به چشم خود آنچه برای تمدنهای پیشین رخ داده، ببینید و بدانید چرا شکوفا شدند و چرا سقوط کردند. تاریخ انسان این تحول تکاملی جوامع و تمدنها را از مرحله آغاز تا زمان تباهی، بر مبنای بعض ضوابط یا الگوها در بر دارد، که اساساً اخلاقی است. این هنجارها، «سنت الهی» (رویّه‌های غیرقابل تغییر) خوانده می‌شود: «درباره کسانی که پیشتر بوده‌اند، [همین] سنت خدا [جاری بوده] است، و در سنت خدا هرگز تغییری نخواهی یافت.»

مفهوم قرآنی قضاوت تاریخ در مورد ملتها و اقوام، و نه افراد، اعمال می‌شود؛ افراد با قضاوت خاص خود در روز حساب روبرو می‌شوند. به ملتها مهلت داده می‌شود تا راه خود را تغییر دهند، اما وقتی زمانشان فرارسید، اگر عملکرد اخلاقی خود را بهبود نداده باشند، مجبور می‌شوند بهای فسادشان را در زمین با هلاکت خود بپردازند (۱۱ :۱۱۶؛ ۷ :۳۴). این فساد در زمین می‌تواند متضمن استضعاف اقتصادی یا استثمار سیاسی و اجتماعی فقیران و رعایای متعلق به پایین‌ترین رده‌های اجتماعی (مانند یهودیان در برابر فرعون) باشد (۷ :۱۳۷)، یا ممکن است در مفاسد بت‌پرستی و تجاوز (همانند قوم نوح و لوط) باشد. وقتی تضعیف ساختار اخلاقی واقع می‌شود، نابودی در پی آن می‌آید و «زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.»(۲۱ :۱۰۵)

قرآن مطالعه و درس گرفتن از اشتباهات اقوام پیشین را برای ملتهای جانشین آنها لازم می‌داند؛ بنابراین قرآن اندرز می‌دهد (۳ :۱۳۷) که: «در زمین بگردید و بنگرید که فرجام تکذیب‌کنندگان چگونه بوده است.»

انسان باید در سرزمینها سفر کند و بقایای جوامع و اقوام قدیم را ببیند تا از آنها درسی برای خود بیاموزد. این جوامع به حاکمان قدرتمند خود که قدرت و شهرتشان نقل محافل بود و بنای قصرهایشان حکایت از عظمت‌شان داشت، مباهات می‌کردند: «و او و سپاهیانش در آن سرزمین به ناحق سرکشی کردند و پنداشتند که به ‌سوی ما بازگردانیده نمی‌شوند»(۲۸ :۳۹)؛ اما پس از آنکه خدا این اقوام را به ‌دلیل گستاخی و نافرمانی‌شان مجازات کرد و بناهای عظیم‌شان با خاک یکسان شد،آسمان و زمین بر آنان زاری نکردند و مهلت نیافتند»(۴۴ :۲۹). هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند آنها را از خشم خدا نجات دهد: «خدا کسی را که متکبر و فخرفروش است، دوست نمی‌دارد» (۴ :۳۶). وقتی مردم اهلیت اداره ‌امورشان را از دست می‌دهند، قضاوت خدا در تاریخ وارد صحنه می‌شود و «زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد»(۲۱ :۱۰۵).

اینکه اقوام متوالی مایل باشند مسئولیت رفتار والای اخلاقی خود را در اداره‌امور بپذیرند و از الگوی بد ملتهای پیشین پیروی نکنند، دیدگاهی خوش بینانه در قبال آینده را در برابر ما قرار می‌دهد. دقیقاً بدین دلیل است که خداوند با رحمت خود رسولانش را با کتابهایی فرو فرستاده تا راه صحیح را به آدمیان نشان دهند، مشروط بر آنکه برای خیر خود، از آنها پیروی کنند. ‏

قرآن ضوابط تاریخ را فراگیر می‌داند (۳۳ :۲۶). این ضوابط دائمی‌و لایتغیر‌ند. آنها اراده و هدایت خدا را نشان می‌دهند. آنچه انسان باید بکند، اعمال حق انتخاب و آزادی خود و پیروی از این هنجارهاست؛ در غیر این صورت، با به خطر انداختن خود، آنها را نادیده می‌گیرد: «در حقیقت، خدا حال قومی‌ر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.