پاورپوینت کامل زایش کودکی نزد ایرانیان ۲۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل زایش کودکی نزد ایرانیان ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل زایش کودکی نزد ایرانیان ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل زایش کودکی نزد ایرانیان ۲۹ اسلاید در PowerPoint :
اگر مفهوم کودکی را یک برساخته اجتماعی بدانیم که همچون آینهای است که فرهنگ جوامع مختلف را بازنمایی میکند در مییابیم که مفهوم کودکی زاییده دنیای مدرن است و در دنیای پیشامدرن محل التفات جدی نیست. در دوران پیشامدرن، کودک همچون بزرگسال نابالغ بهشمارمیآمد و کودکی در معنای کودکی محل توجه نبود. حتی اندیشمندی چون ارسطو(۳۲۲-۳۸۴ ق م)، کودک را بخشی از دارایی پدر به شمار میآورد که دخل و تصرف در آن هم ممکن بود.گفتمان کودکی در بستر مدرنیته، معنای خود را پیدا می کند.
اگر مفهوم کودکی را یک برساخته اجتماعی بدانیم که همچون آینهای است که فرهنگ جوامع مختلف را بازنمایی میکند در مییابیم که مفهوم کودکی زاییده دنیای مدرن است و در دنیای پیشامدرن محل التفات جدی نیست. در دوران پیشامدرن، کودک همچون بزرگسال نابالغ بهشمارمیآمد و کودکی در معنای کودکی محل توجه نبود. حتی اندیشمندی چون ارسطو(۳۲۲-۳۸۴ ق م)، کودک را بخشی از دارایی پدر به شمار میآورد که دخل و تصرف در آن هم ممکن بود.گفتمان کودکی در بستر مدرنیته، معنای خود را پیدا می کند. به طور کلی ظهور انسان به مثابه سوژه، حاصل نسبت خاصی میان انسان و هستی در دنیای مدرن است و همانطور که تولد قهرمان و انسان سوژه محور، محصول دوره مدرن است، کودکی نیز مفهومی متأخر است. توجه به کودکی در ایران نیز، محصول تمدن جدید است. در واقع تا پیش از این، انسان ایرانی، از مفهوم کودکی، ذهنیتی نداشت اما در پی ارتباط با دنیای غرب مفهوم کودکی همراه دو مولفه وابسته بدان سلامت(بهداشت) و رشد آموزشی(سوادآموزی)مطرح شد که نمود آن را در مدارس فنی حرفه ای یا پلی تکنیک میتوان پیگرفت. در واقع با رویایی با فرهنگ پویای بیگانه در دوره مشروطه و کوشش های میرزاتقی خان امیرکبیر برای تاسیس دارالفنون، مفاهیم ذهنی جدیدی به دنیای ایرانیان ورود یافت. اینک، ایرانیان از طریق سفرنامههای بارزگانان و سیاحان و تحصیلکنندگان در فرنگ و ترجمه متون و ارتباط فرهنگی و سیاسی با مفاهیم جدیدی روبرو میشدند که تا پیش از این در زندگی آنها جایی نداشت. رفت و آمد گسترده ایرانیان به قفقاز و فراتر از آن ایشان را با شکلهای پیشرفتهتر زندگی و آموزش کودکان آشنا می ساخت. بهاینترتیب، دوران مشروطه را میتوان دوره شکلگیری نهاد کودکی دانست. به باور (محمدی و قایینی،۱۳۸۴)در دوران مشروطه، نهاد کودکی بر چهار محور عمده بهداشت، آموزش و پرورش، پوشاک و اسباب بازی، و کار و حقوق کودکان شکل گرفت. در این دوره رنگ و طرح پوشاک کودکان هم در پی ارتباط با فرهنگهای دیگری چون قفقاز تغییر یافت. آموزش همگانی و طرح استفاده از یونیفورم نیز موجب تحول در چگونگی پوشاک کودکان شد و طالبوف از جمله کسانی بود که در دو کتاب «احمد» و «مسالک المحسنین» به اهمیت بازی کودکان پرداخت و در جهت دگرگونی پوشاک و یکسان سازی پوشاک در آموزش تلاشکرد. اما کانون برجسته تحول نهاد کودکی در دوره مشروطه، آموزش و پرورش است که با تأسیس دارالفنون، شکل جدیدی به خود گرفت. به تدریج برخی از آزادیخواهان و نخبگان دوره مشروطه، مانند میرزافتحعلیخان آخوندزاده، ملکمخان، عبدالرحیم طالبوف، حاجزینالعابدین مراغهای، یوسفخان مستشارالدوله، میرزا تقیخان کاشانی، میرزا حسن رشدیه، و یحیی دولت آبادی با طرح نیازهای آموزشی در چهارچوب بنیادگذاری آموزشگاههای نو، بهسازی خط، آموزش الفبا با روش نو و فراهم آوردن خواندنیهای فراخور درک کودکان به رویارویی با روشهای کهنه آموزش برخاستند. اما سفرنامهها از جمله اسناد مهم دوره مشروطه به¬شمار می¬آیند که در آنها اولین نشانه های توجه به مفهوم کودکی و دیده شدن آن وجود دارد. گزارش اولین آشنایی¬های ایرانیان با این مفهوم که در ادامه منجر به شکل گیری نهاد کودکی و برپایی آموزش نوین و حقوق کودکان شد، به صورت یک مجموعه در سفرنامه های ایرانیانی که به فرنگ رفته اند، موجود است. کتاب «تاریخ اندیشه جدید ایرانی» به قلم فرامرز معتمد دزفولی(۱۳۹۱) کتابی است که که سفرنامه های ایرانیان به فرنگ را پس از تصحیح، در این مجلد گردآورده است. در این کتاب در پای شکل گیری مفهوم کودکی نزد ایرانیان را پی می گیریم. در این کتاب با نوعی مقایسه فرهنگی مواجه می شویم. ایرانیان به فرنگ رفته با شگفتی میبینند که کودک فرنگی، فی نفسه واجد ارزش است و اعتبارش به خانوادهاش نیست: -“اگر زن حامله باشد به هر جا و در خانه هر کس که طفل متولد شو
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 