پاورپوینت کامل تلاقی سنت و مدرنیته در نقاشی سقاخانه ای ۳۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تلاقی سنت و مدرنیته در نقاشی سقاخانه ای ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تلاقی سنت و مدرنیته در نقاشی سقاخانه ای ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تلاقی سنت و مدرنیته در نقاشی سقاخانه ای ۳۲ اسلاید در PowerPoint :
گویی سنت با مدرنیته ترکیب شدو اتفاق خوشایندی به بار آورد. در سال ۱۳۴۰ شمسی آن زمان که پاپ آرت در غرب نفس های آخر خودرا میکشیدو هنر جنبشی تازه طلب میکردآن هنگام ایران بودکه مکتبی نو در هنرهای تجسمی به جهان عرضه کرد. مکتبی که به سرعت به یکی از جنبش های مهم هنری درجهان تبدیل شدو تاثیرات ژرفی بر تاریخ هنر گذاشت. به ندرت میتوان آثار هنری ملی را مخصوصا از نوع تجسمی در مکتبی خاص گنجاند. مکتب سقاخانه را میتوان سرآمدشکل گیری مکتبی نو در ایران نامیدالبته مکتبی که رنگ و بوی مدرن داردو سنتهای
گویی سنت با مدرنیته ترکیب شدو اتفاق خوشایندی به بار آورد. در سال ۱۳۴۰ شمسی آن زمان که پاپ آرت در غرب نفس های آخر خودرا میکشیدو هنر جنبشی تازه طلب میکردآن هنگام ایران بودکه مکتبی نو در هنرهای تجسمی به جهان عرضه کرد. مکتبی که به سرعت به یکی از جنبش های مهم هنری درجهان تبدیل شدو تاثیرات ژرفی بر تاریخ هنر گذاشت. به ندرت میتوان آثار هنری ملی را مخصوصا از نوع تجسمی در مکتبی خاص گنجاند. مکتب سقاخانه را میتوان سرآمدشکل گیری مکتبی نو در ایران نامیدالبته مکتبی که رنگ و بوی مدرن داردو سنتهای
ملی _ مذهبی را نیز در خودجای داده. در این دوران عده ای از هنرمندان آشنا به جنبش های هنری مدرن و با شناخت از فرهنگ ملی _ مذهبی ایران سبکی را بنا نهادندکه در عرصه تحولات هنر معاصر بسیار پر اهمیت است. این مکتب یا جنبش هنری بعدها بهنام مکتب سقاخانه شهرت یافت که نخستین بار کریم امامی در توصیف آثار حسین زنده رودی نام «سقاخانه» را برای آن به کار برد.این جنبش و مانیفست آن بر اساس بازگشت به استفاده از عناصر سنتی، ملی و مذهبی و ادغام آنها با هم با توجه به مفهوم گرایی در هنر مدرن پدیدار گشت.در واقع هنرمندانش زیبایی های نهفته در دل سنت های کهن ایرانی را در قالب نو عرضه کردندو چه بسا مردم که این عناصر را به خوبی میشناختندارتباط موثر و عمیقی با این آثار برقرار کردند.
در اینجا هنر مدرن به عنوان یک جنبش وارداتی در ایران به یک جنبش ایرانیزه تبدیل شدکه نقش مایه های مذهبی شیعی را در دل خودداشت. نقوش و عناصر بصری استفاده شده در سقاخانه ها که ریشه ای عمیق در فرهنگ اسلامی شیعی در ایران داردمورداستفاده مجددقرار گرفت و این باعث ارتباط بسیار سریع با توده جامعه شدو پیام هنرمندرا هر چه سریعتر به مخاطب و مخاطبان بیشمار رساند. در این روندمستشرقین بیشماری نیز جذب آثار خلق شده در این مکتب شدندو موجبات معرفی این مکتب ملی در سطح جهان را فراهم آوردند.
گردهمایی بزرگان در مکتب سقاخانه
حسین زنده رودی ، قندریز ، پیلارام و پرویز تناولی یک اتحادواحدرا تشکیل دادندو بسیار هماهنگ به خلق آثار با محتوای غنی پرداختند. هنرمندان این مکتب که دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا بودندبا آشنایی عمیق خوداز هنرهای اصیل تزئینی آثاری را خلق کردندکه با توجه به ترکیب مدرن آنها بسیار مفهوم و گیرا بودند. ناصر اویسی، یکی از نقاشان سقاخانه به صراحت در این موردمیگوید: «من بهعنوان نقاش معاصر همیشه سعی داشتهام کارهایم شناسنامه ایرانی داشته باشد.» عناصر بصری موردعلاقه این هنرمندان همان ابزارها و هنرهای کاربردی سنتی مذهبی است. درها، قفلها و کلیدها، ضریحهای اماکن متبرکه و سقاخانهها، نگینهای انگشتری ، حرزها( دعا ها) ، کاسهها و الواح شمایلهایی بودکه در مجموع از دیرباز مورداستفاده مردم جامعه سنتی بودهاست . استفاده از نشانههای مذهبی و عناصر به کار رفته در هنر سنتی و فرهنگ مذهبی شیعه که مشهورترین آنها نمادهای عاشوراست به عنوان یک وجه مشترک فکری در آثار هنرمندان این مکتب خودنمایی میکند. همچنین استفاده از زیبایی شناسی فرهنگ عاشورایی همچون استفاده از رنگهای سنتی قدیمی، دعاها و نقش های به کار رفته در عزاداری ها خوددر ارتباط موثر با عامه مردم نقش مهمی ایفا کرده است ،چنانکه با دیدن بسیاری ازآثار مخاطب حس آشنا و نزدیکی به آنها دارد. در ادامه نیز به کارگیری دستمایههایی چون پنجه، علم، ضریح، دخیل، پرچم و حتی طلسم، اسطرلاب، جام چهل کلیدو… که هر کدام نشانگر مفاهیم تاریخی – فرهنگی بوده و در بستر سنتی _ آیینی نقش خاصی داشته اند با ترکیب این نمادهای انتزاعی، جدای از فرم واقعی آنها، فضایی نوین را پدیدآوردند. همچنین به کارگیری خوشنویسی در این آثار بسیار بر قوت بصری و اصالت هنری آن افزود.هنر خوشنویسی به صورت کالیگرافی به ندرت به خودی خودبه عنوان یک اثر هنری مستقل به کار میرفت ، همانا استفاده
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 