پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint به زبانی ساده و سرراست، نظرگاهی است که می‌گوید همه‌ی آن‌چه ادعا می‌شود دانش است، در غایت خود جز نظریه‌ای جایزالخطا نیست: حدس‌هایی صرف که می‌توانیم آزمایش‌شان کنیم اما هرگز با پشت‌ سر گذاشتن این آزمایش‌ها، به امری محتمل‌تر از حدس صرف بدل نخواهند شد. هرگز هیچ حقیقتی تا هیچ درجه‌ای وضع نشده است. چیزی که از پی می‌آید تنها یک طرح کلی است از شرحی بر این نظرگاه ضدشهودی.

مترجم: آرمان سلاح‌ورزی— پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint به زبانی ساده و سرراست، نظرگاهی است که می‌گوید همه‌ی آن‌چه ادعا می‌شود دانش است، در غایت خود جز نظریه‌ای جایزالخطا نیست: حدس‌هایی صرف که می‌توانیم آزمایش‌شان کنیم اما هرگز با پشت‌ سر گذاشتن این آزمایش‌ها، به امری محتمل‌تر از حدس صرف بدل نخواهند شد. هرگز هیچ حقیقتی تا هیچ درجه‌ای وضع نشده است. چیزی که از پی می‌آید تنها یک طرح کلی است از شرحی بر این نظرگاه ضدشهودی.

عقل سلیم حکم می‌کند که مردم در برابر نظرگاه‌های غیرعادی‌ای چون آنارشی لیبرتارین، بخواهند نظریه‌ی مربوطه ثابت، راستی‌جویی و توجیه شود یا دست‌کم به طریقی مورد تایید قرار گیرد (و این البته در مورد آن دسته از نظریه‌های غیرعادی است که همان ابتدا به ساکن به خاطر «بی‌معنی» یا افراطی بودن، کناری گذاشته نشده‌اند). با این حال چنین مطالبه‌ای در مورد نظرگاه‌هایی که محبوب اغلب مردم می‌شوند، معمولا جدی گرفته نمی‌شود. هرآینه شناخت‌شناسیِ پاورپوینت کامل خردگرایی انتقادی ۳۰ اسلاید در PowerPoint کارل پوپر (۱۹۰۲-۱۹۹۴) صحیح باشد، آن‌گاه این مطالبه‌ی مردم امری منطقا ناممکن خواهد بود.

علاقه‌ی پوپر در اصل به سرحدگذاری بود میان امر علمی و غیرعلمی بود (و نه آن‌طور که اغلب انگاشته می‌شود، میان علم و یاوه). نمی‌شود این معنا را صحیح دانست که نظریه‌های علمی به لحاظ شناخت‌شناسی تصدیق و توجیه‌شده‌اند (این عبارت کلی‌ای است که پوپر برای اشاره کردن به گونه‌های مختلف شالوده‌گرایی ترجیح‌ش می‌داد -شالوده‌گرایی در فلسفه‌ی علم آن منظری است که می‌گوید دانش به طریقی از تایید یک باور مشروعیت‌دهنده‌ی بیرونی برخوردار است. م)، چرا که نظریه‌هایی این‌طور عالم‌گیر (و در نتیجه به لحاظ دامنه: بی‌کران) هرگز نمی‌توانند تحت تایید مقدار کردان‌داری شواهد قرار بگیرند -حتی اگر همه‌ی آن شواهد به شکلی غیرپروبلماتیک، دقیق باشند. بدین‌تریب برای بازخوانش دیوید هیوم از مساله‌ی شناخت‌شناسی استقرا، هیچ راه‌حلی وجود ندارد. استقرا به لحاظ شناخت‌شناسی، اسطوره‌ای بیش نیست، هم از آن دست که صورت منطقی اصیل‌ش در آراء ارسطو، یعنی معکوس‌شده‌ی استنتاج، هم بیش از ایک اسطوره‌ی شناخت‌شناسی نبود. این پافشاری عامه‌پسند که علی‌رغم همه‌چیز شکلی از استقرا و توجیه‌پذیری برای علم وجود دارد، تلاش مذبوحانه‌ای است برای: رد کردن یک نتیجه‌ی حاصل از استدلال فلسفی با جهازِ عقل سلیم.

اما پوپر متوجه عدم‌تقارنی شده بود: ابطال نظریه‌های عالم‌گیر به لحاظ منطقی امکان‌پذیر است. تنها یک مثال نقض نیاز داریم. «همه‌ی قوها سفیدند» را نمی‌توان با شاهد آوردن هر تعداد کران‌دار مثال قطعی از قوهای سفید راستی‌آزمایی و تصدیق کرد. اما می‌توان با آوردن تنها یک مثال نقض از قوم غیرسفید باطل‌ش کرد، همان‌طور که همین نظریه‌ که «شواهد بسیار تاییدش می‌کردند» در نهایت با کشف قومهای سیاه در استرالیا، باطل دانسته شد. بنابراین به لحاظ روش‌شناختی می‌توانیم از برساختن گمانه‌های عالم‌گیری که وانمود نمی‌کنیم در غایت خود مورد تایید شواهدند، حسن استفاده را ببریم و سپس این گمانه‌ها را با سخت‌گیرانه‌ترین حالت ممکن آزمایش کنیم، هم از طریق مشاهده و هم از طریق انتقاد. می‌توانیم با فراغ بال تصدیق کنیم که اصولا ممکن است درباره‌ی هر نظریه‌ای بر خطا باشیم، صرف نظر از این‌که چه مقدار آزمایش روی نظریه انجام داده‌ایم. این گرایش بعد‌ها با عنوان «ابطال‌گرایی» شناخته شد.

دلالت وابسته به این عقیده را در نظر بیاورید. هیچ دلیلی ندارد که فکر کنیم در باب یک نظریه‌ی معین به خطا رفته‌ایم، مگر آن‌که مثال نقضی یا انتقادی به ظاهر خوب، برای آن نظریه بیابیم. بنابراین شک‌گرایی را باید به این خاطر برقرار داشت که دانش همواره ناقطعی است، نه به این خاطر که دانش ناممکن است: اغلب نظریه‌هایی در اختیار داریم که صحیح‌ند. نظریه‌های متافیزیکی صرفا به لحاظ تجربی ابطال‌ناپذیرند اما ممکن است صحیح باشند. و همه‌ی نظریات علمی پیش‌فرض‌ها یا نتایجی متافیزیکی دارند. به ظاهر مشاهدات منفرد نیز، هم مملو از نظریه‌اند هم نتایجی بی‌شمار دارند. در نتیجه آن‌ها هم در وضعیت تصدیق‌ناپذیری قرار دارند، هر چند خود پوپر هم گاهی از «ابرام» شواهد منفرد می‌نوشت. این نظر‌گاه قصد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.