پاورپوینت کامل شعروارگی فضای معماری ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شعروارگی فضای معماری ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شعروارگی فضای معماری ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شعروارگی فضای معماری ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

مفهوم تخنه و پوئزیون و پوئزیس هر دو واژه یونانی هستند و معنای ساختن را در خود دارند. تخنه همان تکنیک است. تکنیک را فن، ترجمه کرده‌اند که معادل آن حرفه است؛ مثلا تخنه کسی می‌توانست این باشد که چیزی را طراحی کرده و می‌سازد. بین واژه فن و هنر بعدا یک نوع هم‌معنایی به وجود آمد. تخنه به تاریخ معماری هم ربط دارد. واژه آرشیتکتور، یعنی سازنده بزرگ. کسی که می‌تواند سازه‌های بزرگ در معنای فنی و فیزیکال بسازد.

مفهوم تخنه و پوئزیون و پوئزیس هر دو واژه یونانی هستند و معنای ساختن را در خود دارند. تخنه همان تکنیک است. تکنیک را فن، ترجمه کرده‌اند که معادل آن حرفه است؛ مثلا تخنه کسی می‌توانست این باشد که چیزی را طراحی کرده و می‌سازد. بین واژه فن و هنر بعدا یک نوع هم‌معنایی به وجود آمد. تخنه به تاریخ معماری هم ربط دارد. واژه آرشیتکتور، یعنی سازنده بزرگ. کسی که می‌تواند سازه‌های بزرگ در معنای فنی و فیزیکال بسازد. کلمه پوئزیون بعدا به‌تدریج نزد فلاسفه معنای شعر و بوطیقا به خود گرفت، اما اغلب فراموش می‌شود این واژه در یونانی به معنی ساختن و خلاقیت بوده است؛ یعنی آنچه امروز می‌گوییم خلاقیت ادبی و هنری. در یونان باستان هر بار کسی چیزی ابداع می‌کرد که به تکست تبدیل می‌شد، مثل نمایش‌نامه و شعر و حماسه، می‌گفتند پوئزیون؛ یعنی ساختن فکر که نزد یونانیان مرتبط بود با ساختن زبان؛ بنابراین می‌بینیم تخنه در برابر پوئزیون، ساختن ماده و ساختن ذهن است که به نظر من در اینجا برتری مطرح نیست. دکتر محمدمنصور فلامکی در یکی از کتاب‌هایش فرمولی مطرح می‌کند که فرمول مهم و گویایی است و آن حرکت از صورت به معنا، از خلال معناست. معنا، ماده و صورت که رابطه چرخه‌ای با هم دارند، در تفکر دکتر فلامکی محور اساسی است. به همین دلیل، می‌توان به نوعی معماری دست زد که می‌توان به آن معماری ذهنی یا معماری شاعرانگی گفت. این بوطیقای معماری می‌تواند از صورت حرکت کند و از طریق ماده تفسیر و تبدیل به معنا شود یا برعکس از معنا آغاز کند و به صورت برسد. در یکی از کتاب‌های ایشان آمده است: «نگاه‌کردن، نگاهی داشتن و به قصد شناخت بر نگاه، راه به نتایجی می‌برد که دیدن به دست می‌دهد. هرآینه به قید ساده‌دانستن نکته‌ای که به آن اشاره می‌کنیم، واژه نگاه را امری لحظه‌ای بدانیم و دیدن را به مثابه امری بدانیم که سوای داشتن آغازی و پایانی نمی‌تواند مستقیما از طریق یا به وسیله ابزاری که حق تعالی در بهترین و محفوظ‌ترین جای بدن ما قرار داده است تا به عالم ادراک انسان راه یابد، به نکته‌ای مطلوب می‌رسیم. مقوله شناخت بصری در آدمیان به صورت گزارشی رخ می‌نماید که تمامی ابزارهای تحقق یافتنش را نمی‌توانید درون ابزارهایی که منحصرا به کار دیدن می‌آید، بیابید. چشم انسان، هم به کار دیدن می‌آید و هم به کار شناخت، بازشناسی و سنجش دیده‌ها، به این نکته پرقدر عزیزالدین نسفی در تقارن و برای گشوده دیدن، راهی که حس را به دانایی می‌برد. می‌توانیم بنگریم به این نکته و آنجا که در فصل دوم از مقدمه اول در کتاب «الانسان‌الکامل» خود عنوان می‌کند که از شنیدن تا دانستن راه دور است». در اینجا رفرنسی که یاد می‌کند از عزیزالدین نسفی است. من درباره عزیزالدین نسفی تحقیقی کردم و دیدم چه غنایی در عرفان دارد. ما بر چه گنجینه‌ای قرار گرفتیم و خود نمی‌دانیم. او می‌نویسد: «جهان همه خیال است در خیال و وهم است در وهم». این جمله به خودی‌خود عمق یک اندیشه را نشان می‌دهد و برای اینکه شکل بگیرد، ‌هزاران سال زمان لازم داشته است. ما اندیشه عمیقی در شرق داشتیم که خودش را در گروهی از جملات نشان می‌دهد. وقتی ما از جهانی صحبت می‌کنیم که خیال است در خیال و وهم است در وهم چطور می‌توانیم آن را با مفهوم مادی معماری مرتبط کنیم؟ اینجا است ما در برابر یک انتخاب قرار می‌گیریم و دکتر فلامکی سال‌ها پیش در مقابل این انتخاب قرار گرفته است. آیا باید ساختمان ساخت یا باید پیش از اینکه ساختمان ساخت، فکر ساختن را ساخت؟ ممکن است در نگاه اول، این بازی با کلمات به نظر بیاید، اما آنچه اهمیت دارد این است که چرا ما بعد از یک سنت صدساله دانشگاهی، هنوز چیزی به نام فکر مع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.