پاورپوینت کامل منافع ملی و حقوق بشر جهانی ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل منافع ملی و حقوق بشر جهانی ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل منافع ملی و حقوق بشر جهانی ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل منافع ملی و حقوق بشر جهانی ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
از همان روزهای آغازین که حقوق بشر مورد حمایت جامعه بینالمللی قرار گرفت و برای آن قواعدی وضع کرد، این سخن مطرح شد که: میان حمایت بینالمللی از حقوق بشر و اصل حاکمیت دولتها سازگاری وجود ندارد و کاملاً ناسازگارند. در این راستا مکاتب مختلفی در میان فلاسفه حقوق ظهور نمود. یکی از آنها مکتب فرا ملیتی (Transnationalism) است.
از همان روزهای آغازین که حقوق بشر مورد حمایت جامعه بینالمللی قرار گرفت و برای آن قواعدی وضع کرد، این سخن مطرح شد که: میان حمایت بینالمللی از حقوق بشر و اصل حاکمیت دولتها سازگاری وجود ندارد و کاملاً ناسازگارند. در این راستا مکاتب مختلفی در میان فلاسفه حقوق ظهور نمود. یکی از آنها مکتب فرا ملیتی (
Transnationalism
) است. این مکتب بر آن است که حاکمیت ملی به عنوان مانعی در نظارت و اجرای بینالمللی حقوق بشر باید از رهگذر تغییر ماهیت سنتی دولت ـ کشور (که دارای صلاحیت انحصاری در قلمرو سرزمینی فرض میشود) از بین برود. ریچارد فالک که یکی از جانبداران این مکتب است، میگوید: «بدون ایجاد یک نظام نوین جهانی که بر حاکمیت دولتها مبتنی نباشد، حمایت بینالمللی از حقوق بشر محکوم است که حاشیهای و فرعی باقی بماند.»
ولی جای این سؤال از جانبداران این مکتب وجود دارد که: چگونه این امر ممکن است؟ چه زمانی چنین نظام نوینی تحقق خواهد یافت؟ مکتب مقابل بیشتر طرفدارانش در سیاست خارجی «عملگراها» هستند و بر این باورند که حقوق بشر موضوعی داخلی ملتها و دولتهاست و اصولاً از موضوعات بینالمللی و خارجی نمیباشد تا مشمول سیاست خارجی گردد. هنری کیسینجر که از طراحان نامدار سیاست خارجی است، از جانبداران این نظر است.
در داوری میان دو مکتب میتوان گفت که هرچند موضوع حقوق بشر به نحوی که امروز مورد اجرا قرار میگیرد، امری داخلی یعنی به معنای حقوق آحاد ملتها در قبال حاکمیتهاست، ولی به نظر میرسد چنانچه نگاهی دوباره به تاریخ پیدایش اندیشه حقوق بشر بیفکنیم و در مبانی فلسفی آن امعان نظر کنیم، ما را به نظریه نخستین رهنمون میگردد.
حقوق بشر و کانت
توضیح آنکه: اغلب نویسندگان بر این باورند که اندیشه حقوق بشر جهانی مدیون افکار ایمانوئل کانت فیلسوف آلمانی عصر روشنگری(۱۷۲۴ـ۱۸۰۴) میباشد. کانت با تألیف کتاب «صلح جاویدان» و طرح کرامت بشری به این نکته اشاره کرد که: مادام که حکومتها به دست خود مردم اداره نشوند، جنگ میان آنها پایانپذیر نخواهد بود.۱ از دیدگاه کانت، حکومت جمهوری، نوع حکومتی است که در آن قانون، محور زندگی انسانهاست. این نوع حکومت، صلح پایدار جهانی را تضمین میکند. ایجاد حکومت جمهوری بر پایه یک قانون اساسی، حاکی از آن است که افراد به حکم عقل عملی خود، یک قرارداد اجتماعی را پذیرفتهاند. این نظام تبلور اراده عمومی همگان است. جمهوری بر سه بنیاد استوار است:
۱ـ اصل آزادی برای تمام اعضای جامعه به عنوان انسان؛
۲ـ تعلق همه افراد به یک قانون واحد به عنوان اتباع؛
۳ـ اصل برابری قانونی برای هر فرد به عنوان شهروند؛
بنابراین رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی، هر دو از بنیانهای نظام جمهوری به شمار میآیند. صلح پایدار بدون برپایی نظام جمهوری که در آن قوای سهگانه (اجرایی، تقنینی و قضائی) دارای استقلال هستند، تحقق نمییابد؛ اما ایجاد چنین نظامی خود مشروط به عقلانیت، عدالتمحوری، بلوغ فکری، سلوک اخلاقی و قدرتمداری بر اساس قانون است.
ممکن است این سؤال مطرح شود که: جمهوریت و رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی چگونه مانع بروز جنگ و خونریزی میشود؟ پاسخ این است که در قدرتهای غیرمردمی، آتش جنگها را قدرتها برمیافروزند، ولی هزینه انسانی و مالی آن را مردم میپردازند. و وقتی مدیریت جامعه را مردم خود به عهده گیرند، عقل استعلائی آنان زشتی جنگ را درک میکند و عقل ابزاری آنان پرداخت هزینه مالی و انسانی آن را خلاف مصالح خود میداند و لذا جنگها تعطیل میشود.
وحدت خانواده بشری
در آوریل ۱۹۱۹ پس از جنگ جهانی اول، میثاق جامعه ملل تصویب و به تشکیل «جامعه ملل» منتهی گشت؛ اما به هیچ وجه مسأله حقوق بشر در آن مطرح نشد و جامعه جهانی به صلح نرسید. پس از جنگ جهانی دوم، این بار در تنظیم اعلامیه حقوق بشر تأکید شد و محور اصلی، موضوع حقوق بشر بود. اعلامیه مزبور دارای یک مقدمه زیربنایی و ۳۰ ماده است. در سطر نخستین مقدمه اعلامیه، اصل بسیار مهم بنیادیی مطرح شده که میتواند موضوع حقوق بشر را جهانی کند و برای حاکمیتها و ملیتها تعریفی دیگر ارائه دهد. آنچه در مقدمه اعلامیه حقوق بشر آمده، موضوع وحدت خانواده بشری است. تعبیر خانواده بشری از یک سو و مترتب کردن آزادی و صلح جهانی را بر آن، ما را به نظریه نخستین رهنمون میگردد. در مقدمه اعلامیه این اصل برای اصول دیگر مانند اصل برادری،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 