پاورپوینت کامل آوای موسیقی و نقاشی آنجهانی ۳۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آوای موسیقی و نقاشی آنجهانی ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آوای موسیقی و نقاشی آنجهانی ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آوای موسیقی و نقاشی آنجهانی ۳۴ اسلاید در PowerPoint :
در سال ۱۳۲۵ نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک احیاشده تهران به رهبری پرویز محمود، با کمک هنرجویان دانشکده هنرهای زیبا در سالن دانشکده حقوق برپا میشود. برگزارکننده اصلی این برنامه جوانی است دانشجوی سال سوم رشته نقاشی و شیفته موسیقی کلاسیک و آرزوی دیرینهاش این است که ویلنیست شود. این آرزو در او چنان ریشهدار است که برای فراهمکردن هزینه یادگیری ویلن، شبها در غذاخوری دانشکده کار میکند. شیفتگی این جوان به بتهوون وصفناپذیر است؛ چنانکه سیما و حالت چهرهاش بیشباهت به بتهوون نیست و صادق هدایت نیز که در این ایام در اتاقی در دانشگاه تهران روزگار میگذراند، او را بتهوون مینامد. نام این جوان محسن وزیریمقدم است و مقدر است که دریافتش از موسیقی کلاسیک را با جادوی رنگ و تصویر بیان کند و بدل به اوْلین نقاش ایرانی شود که تابلوهایش تجسم تصویری موسیقی کلاسیک و مدرن باشد. در نمایشگاه اخیر وزیریمقدم در گالری اعتماد، به مناسبت مرور ۷۰ سال زندگی هنری این نقاش، آنچه دیده میشد هارمونی چشمنواز فرم و رنگ و حجم بود و فضای نمایشگاه، همنوایی باخ، بتهوون و بارتوک را طلب میکرد.
مرور ۷۰ سال زندگی هنری محسن وزیریمقدم
باید مطلقا مدرن بود – آرتور رَمبو
در سال ۱۳۲۵ نخستین کنسرت ارکستر سمفونیک احیاشده تهران به رهبری پرویز محمود، با کمک هنرجویان دانشکده هنرهای زیبا در سالن دانشکده حقوق برپا میشود. برگزارکننده اصلی این برنامه جوانی است دانشجوی سال سوم رشته نقاشی و شیفته موسیقی کلاسیک و آرزوی دیرینهاش این است که ویلنیست شود. این آرزو در او چنان ریشهدار است که برای فراهمکردن هزینه یادگیری ویلن، شبها در غذاخوری دانشکده کار میکند. شیفتگی این جوان به بتهوون وصفناپذیر است؛ چنانکه سیما و حالت چهرهاش بی
شباهت به بتهوون نیست و صادق هدایت نیز که در این ایام در اتاقی در دانشگاه تهران روزگار میگذراند، او را بتهوون مینامد. نام این جوان محسن وزیریمقدم است و مقدر است که دریافتش از موسیقی کلاسیک را با جادوی رنگ و تصویر بیان کند و بدل به اوْلین نقاش ایرانی شود که تابلوهایش تجسم تصویری موسیقی کلاسیک و مدرن باشد. در نمایشگاه اخیر وزیریمقدم در گالری اعتماد، به مناسبت مرور ۷۰ سال زندگی هنری این نقاش، آنچه دیده میشد هارمونی چشمنواز فرم و رنگ و حجم بود و فضای نمایشگاه، همنوایی باخ، بتهوون و بارتوک را طلب میکرد.
برای شناخت بهتر محسن وزیریمقدم، بیمناسبت نیست که از ویژگیهای استاد مسلم او در زندگی هنری، یعنی بتهوون، یاری بگیریم. ج. سالیوان در کتاب سلوک روحی بتهوون چنین مینویسد: «ویژگی اساسی نگرش بتهوون را به زندگی در حد کمال پختگیاش باید در نحوه درک او از رنج و پیروزی قهرمانی بدانیم. بتهوون توانایی درک ژرف و پرشوری از رنج داشت و همین امر تاب تحمل و قدرت عظیم کبریای نفس و ابراز وجود را نیز، بدان شرط که بر ناتواناییهایش چیره میشد، لزوما در او ایجاب میکرد. بتهوون در آخرین کوارتتها در مییابد که زندگی از بوته رنج میگذرد. از طرفی شخصیت مردی چون بتهوون ترکیب منسجمی است که به آهستگی و آرامی تحول و تکامل مییابد. تکامل شخصیت نیاز به زندگی درونی ژرف و غنی دارد و از اینجاست که تنها فقط هنرمندان بزرگ و رهبران مذهبی در چشم ما انسانهای کامل مینمایند. در میان عناصر متشکله شخصیت بتهوون باید از نرمشناپذیری او نام ببریم. بتهوون در مقابل انتقاد بیاعتنا بود؛ رفتارش بیرحمانه مینمود؛ و به آداب و رسوم قراردادی وقعی نمینهاد». [۱]
باید گفت که وزیریمقدم را هم چنین هنرمندی مییابیم. عنصر رنج و انسان رنجکشیده در بیشتر آثار این هنرمند و به شکل ویژه در نقاشیهای دوره هراس و پرواز دیده میشود. اما پیروزی قهرمانانه در آثار وزیری از آنِ انسان رنجکشیدهای است که برای بیان شوق بیپایانش به زندگی، پنجه بر خاک و شن میکشد و پنجرهای میگشاید به جهان در نخستین دم آفرینش و البته روزنهای برای تصویر جهان دیگر، که در نقاشیهای دوره کیهانی تبلور مییابد. اما ویژگی نرمشناپذیری در وزیریمقدم چنان پررنگ است که سبب می
شود در سال ۱۳۵۵ با توطئه ساواک از دانشکده هنرهای زیبا اخراج شود. در اینجا باید به ویژگی دیگر وزیریمقدم اشاره کرد و آن همانا اشتیاق او به آموزش و انتقال دانش تجسمی کمنظیرش به هنرجویان و شاگردانش است و همین امر سبب برانگیختهشدن حسادت بسیاری از استادان دانشکده میشود. راهحل کوتهنظران، حذف وزیریمقدم است؛ اما وزیری چه میکند؟ سخاوتمندانه از این ماجرا چشم میپوشد و کتابهای آموزشی مهمی همچون شیوه طراحی ۱ و۲، زندگی و کار پل کله و چهارده گفتار را در اختیار هنرجویان قرار میدهد، و در اینجا باید پرسید که آیا نباید برای استادی همچون وزیری، با این سابقه آموزشی که بسیاری از استادان امروز گواه آنند، مقرری بازنشستگی تعیین میشد؟
اما چرا وزیریمقدم مطلقا مدرن و بلکه هنرمندی ورای تقسیمبندیهای موجود است؟ در اینجا باید به گفته پیتر چایلدز در کتاب مدرنیسم اشاره کنیم: «مدرنیسم نه بر جهان کلان که بر جهان خُرد تأکید میکند و بهاینترتیب، برای جنبه فردی بیش از جنبه اجتماعی اهمیت قائل میشود. مدرنیسم جنبه خودارجاعی دارد و هنری پدید میآورد که به خود
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 