پاورپوینت کامل فلسفه، اعتدال و نظم ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فلسفه، اعتدال و نظم ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلسفه، اعتدال و نظم ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل فلسفه، اعتدال و نظم ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
فلسفه یا به طور کلی تفکر، لازمه اعتدال و نظم و درست زندگی کردن است؛ یعنی بدون تفکر، نظم و عقل و صلاح و سلامت وجود ندارد. اینکه در دوران جدید میان علم و فلسفه و اخلاق و سیاست جدایی افتاده است، امری است که متفکران باید در باب آن تأمل کنند. البته گرفتاریهایی از این قبیل همواره بوده است؛ زیرا ما محدودیم و اقتضای محدودیت، افتادن در بند تعارضها و تضادهاست.
اشاره: آنچه در پی میآید، سخنرانی آقای دکتر رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم در همایش «فلسفه در جهان عاری از فلسفه» (بیستمین همایش بزرگداشت ملاصدرا) است.
***
فلسفه یا به طور کلی تفکر، لازمه اعتدال و نظم و درست زندگی کردن است؛ یعنی بدون تفکر، نظم و عقل و صلاح و سلامت وجود ندارد. اینکه در دوران جدید میان علم و فلسفه و اخلاق و سیاست جدایی افتاده است، امری است که متفکران باید در باب آن تأمل کنند. البته گرفتاریهایی از این قبیل همواره بوده است؛ زیرا ما محدودیم و اقتضای محدودیت، افتادن در بند تعارضها و تضادهاست.
نکتهای که باید به آن توجه شود، این است که عقل همواره و در همه دورانها به یک معنی نبوده است. آنچه اکنون و در زمان ما نام خرد و عقل دارد، بیشتر همان نظم و هماهنگی است که در نظم اداری و رفتار و گفتار عمومی وجود دارد و وقتی به علم و فهم میآییم، «عقل» بیشتر با «هوش» اشتباه میشود. هوش یک امر بیولوژیک و ژنتیک است، اما عقل امر عمومی است. حتی عقل دوران جدید هم با اینکه زمینی و بشری است، شخصی و خصوصی نیست؛ ولی به هر حال عقل راهبر مردمان است و هرچند که عقل جدید با عقل متقدمان تفاوت دارد، جهان جدید هم با فلسفه پدید آمده و تا این اواخر نیز فلسفه آن را راه میبرده است و نکته مهم اینکه عقل هرچه باشد همه کسانی که با آن نسبت دارند و آن را آزمودهاند و میآزمایند، درک کم و بیش مشترک از آن پیدا میکنند یا لااقل منشأئیت اثر و اهمیتش را درک میکنند. فردوسی بزرگ هم دریافته بود که جهان، بیخرد دوام نمیآورد. او خرد و خردمندی را مایه دانایی وتوانایی میدانست:
از آن روز دشمن به ما چیره شد
که ما را روان و خرد تیره شد
نسبت ایران و فلسفه
نکته دومی که میخواهم بگویم، در باب نسبت ایران و فلسفه است. میدانیم که فلسفه اختصاص به هیچ کشور و ملتی ندارد و آن را به هیچجا منسوب نمیتوان کرد. اگر معمولاً گفته میشود که فلسفه یونانی است، مراد این نیست که فلسفه خاص سرزمین و قوم یونان است، بلکه آن را امری پدیدآمده در تاریخ یونان میدانند. به عبارت دیگر تعلق فلسفه به یونان تعلق تاریخی است.
در مورد فلسفه عربی و اسلامی و ایرانی و مسیحی چه بگوییم؟ عنوان فلسفه عربی و اسلامی را شرقشناسان مورخ فلسفه به فلسفه دوره اسلامی دادهاند. فلسفه ایرانی هم که در دهههای اخیر پدید آمده، ظاهراً در تقابل با فلسفه عربی پدید آمده باشد.
ولی به هر حال همه این صفتها و نسبتها از روی مسامحه است؛ زیرا فلسفه بحث عقلی است و عقل گرچه تاریخی است، با قومیت و جغرافیا نسبت ندارد. معهذا اگر بخواهیم به فلسفه خودمان صفتی بدهیم و فلسفه ایرانی و عربی را با هم قیاس کن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 