پاورپوینت کامل سِحر ساز ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل سِحر ساز ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سِحر ساز ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل سِحر ساز ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
استاد جلیل شهناز در طول چندین دهه فعالیت هنری، آرزوها و آمال چند نسل را با تار خود نواخت و بر طبق نظر صاحب نظران داخل و خارج از کشور، از برترین تکنوازان تار در جهان به شمار می آید.
به بهانه سومین سال درگذشت شهنواز موسیقی ایران ، استاد جلیل شهناز
در تمام ۱۰۰سالی که موسیقی ایران درگذر زمان دستخوش جدل های مربوط به تجدد و سُنت و یا ردّ و قبول توسط دولت ها بود، جلیل شهناز موسیقیدان و نوازنده شهیر تار، فارغ از همه جنجال ها با تار خود به نیایش می پرداخت و هر لحظه ، خود را به معبود والا نزدیک تر و نزدیک تر می دید.
در نوای تار او هم مهر مادرانه بود، هم ذوق کودکانه و هم رنج و صلابت پدرانه.ساز او گاه داستان عشق دلدادگان، گاه حماسه شجاعان و گاه حکمت پیران جهاندیده را روایت می کرد و به طور کلی ساز وی برگرفته از دوران هاست.
هنرمندی که مضراب او صدای ملت ایران است،صدای تاریخ است،صدای گذشته هاست، صدای قرون و اعصار است، صدای عرفان و معرفت و فرهنگ است. فریاد فریدالدین عطار نیشابوری است که زیر تازیانه مغول نالید،فریاد کمال الدین اسماعیل اصفهانی است که زیر ستوران مغول جان به جان آفرین تسلیم کرد، فریاد اصفهان است در فاجعه افغان ، فریاد ایران است در حمله عرب و صدای همه شادی ها و لبخندها و بالاخره صدای تاریخ است.
جلیل شهناز در سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد و در خانواده ای که همه اهل ذوق و هنر بودند بالید. پدرش شعبان خان و برادرانش حسین و علی از موسیقیدان بزرگ زمان بودند و سایر اعضای خانواده نیز با این مقوله آشنایی داشتند. چنانچه عموی او «غلامرضا سارنج» از کمانچه نوازان بنام بود و دایی اش «عباس سروری» نیز از نوازندگان پر آوازه تار بود.
حضور او از زمان کودکی و نوجوانی در محافل هنری شهر اصفهان، تاثیر فراوانی بر روح و روان وی داشت و استعداد هنری اش در محیطی آکنده از شعر، موسیقی، نقاشی و … رشد کرد و حس زیبایی شناسی خداداد او به نهایت شکوفایی رسید. مکتب غنی اصفهان در آن روزگار با خوانندگانی چون: سید رحیم اصفهانی، حبیب شاطر حاجی، صدرالمحدثین، طاهرزاده، ادیب خوانساری و جلال تاج اصفهانی و نوازندگانی چون: اکبر خان نوروزی(تار)،غلامرضا سارنج(کمانچه)، حسین یاوری (نی)،حسین شهناز(تار) و بسیاری دیگر،همچون بهشتی برای موسیقی سنتی ایرانی بود.
تلاش و پشتکار زیادی که جلیل نوجوان از خود بروز می داد، موجب پیشرفت سریع وی در موسیقی شد؛به طوری که از ابتدای جوانی در زمره نوازندگان مطرح اصفهان درآمد و هفته ای سه روز در رادیو اصفهان به همراه استاد فقید جلال تاج اصفهانی برنامه اجرا می کرد. وی همچنین در نواختن سازهایی چون تنبک، سنتور، ویولون، سه تار و همچنین آواز دارای مهارت های قابل توجهی گردید که نمونه های موجود از این آثار مؤید این مدعاست.
جلیل شهناز در سال ۱۳۳۶ بر حسب علاقه وافری که به فعالیت در عرصه موسیقی داشت و به دعوت سازمان رادیو به پایتخت آمد و به فعالیت های هنری پرداخت و به رادیو تهران که آن زمان تنها در حومه تهران شنونده داشت، راه پیدا کرد و پس از آن بود که فعالیت خود را با رادیو ایران نیز آغاز کرد.
در تهران و در رادیو بود که جلیل شهناز همکاری خود را با بزرگان موسیقی مکتب تهران آغاز کرد و نوای تار وی فراگیر شد و همگان را مجذوب خویش ساخت. قطعات بسیار زیبا و متنوعی که با صدای تار وی شنیده می شد، به زودی او را به عنوان یکی از نوازندگان طراز اول کشور ، با صدا و تکنیک منحصر به فرد تارش معرفی کرد.
آثار گرانقدر بسیار زیادی از این دوره فعالیت های شهناز در برنامه های گلها، علیالخصوص در برنامه گلهای جاویدان و برگ سبز و همچنین در برنامه «ساز تنها»موجود است. همچنین وی در کنسرت های متعددی همراه با استادان بزرگ آن دوران شرکت کرد که در آن ارکستر ها استادانی همچون ابوالحسن صبا،مرتضی محجوبی، رضا ورزنده و حسین تهرانی حضور داشتند.
از معروف ترین این ارکستر ها می توان به ارکستر استاد حسین یاحقی ، گروه یاران ثلاث همراه با استاد تاج اصفهانی و استاد حسن کسائی)و همچنین گروه «اساتید موسیقی ایران» به سرپرستی استاد فرامرز پایور اشاره داشت.
پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و تعطیلی موسیقی رادیو و خانه نشینی اساتید موسیقی، مدتی ساز شهناز به طور عمومی به گوش مردم نرسید. در این زمان به جز چند اجرای محدود در داخل و خارج از کشور، بیشتر اهل دل و نزدیکان استاد، شنونده ساز او در محافل اُنس و ادب بودند.
آثار بدیع و ارزشمندی که از تار نوازیهای استاد جلیل شهناز بعد از سن ۶۰ سالگی در این دوره وجود دارد، حاکی از کمال روز افزون نوای تار وی است؛ به طوری که می توان گفت تار شهناز در طول زمان، آرام آرام خاص تر و خاصتر شده و وجود و شخصیت مستقل خود را یافته است. از همین روست که وی را پایه گذار یکی از عالی ترین سبک های تار نوازی می دانند.
جلیل شهنار تا اواخر عمر و تا جایی که شرایط جسمانی به وی اجازه می داد، دست از تار نوازی برنداشت و صدای تار او تا آخر صلابت و زیبایی خود را از دست نداد. وی دارای
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 