پاورپوینت کامل پایاننامههایی برای کنج کتابخانهها ۳۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل پایاننامههایی برای کنج کتابخانهها ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پایاننامههایی برای کنج کتابخانهها ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل پایاننامههایی برای کنج کتابخانهها ۳۵ اسلاید در PowerPoint :
نگارش رساله دکترا آخرین مرحله آموزش رسمی دانشگاهی است که طی آن دانشجو ناگزیر است بر اساس یک متد کاملاً علمی و با راهنمایی، مشاوره و داوری استادان مبرز این مرحله از کار علمی خود را به سرانجام رساند. رساله قواعد معینی دارد که رعایت آنها برای دانشجو الزامی است. صرفنظر از مسائل شکلی، رساله اغلب پنج فصل با عناوین: کلیات پژوهش، ادبیات تحقیق و چارچوب نظری، روش تحقیق، یافتههای تحقیق و نتیجه گیری دارد.
۵
آسیب رسالههای دکترا در ایران
نگارش رساله دکترا آخرین مرحله آموزش رسمی دانشگاهی است که طی آن دانشجو ناگزیر است بر اساس یک متد کاملاً علمی و با راهنمایی، مشاوره و داوری استادان مبرز این مرحله از کار علمی خود را به سرانجام رساند. رساله قواعد معینی دارد که رعایت آنها برای دانشجو الزامی است. صرفنظر از مسائل شکلی، رساله اغلب پنج فصل با عناوین: کلیات پژوهش، ادبیات تحقیق و چارچوب نظری، روش تحقیق، یافتههای تحقیق و نتیجه گیری دارد. هرچند ممکن است برخی استادان راهنما به فراخور نوع موضوع و کمی یا کیفی بودن پژوهش تغییراتی را در این فصلبندی ایجاد کنند. تردیدی نیست که نگارش رساله دکترا یکی از مهم ترین عوامل تحقق اهداف پژوهشی دانشگاهها است. نگاهی آماری به خروجی مقالات و کتاب های اعضای هیأت علمی بویژه آثاری که از طریق «پژوهانه» استادان تهیه میشود حکایت از نقش بسیار پررنگ دانشجویان تحصیلات تکمیلی در تولیدات علمی دارد. با این حال با کمال تأسف نظام آموزش عالی ایران برنامه مدون، منسجم و کارآمدی برای مدیریت درست این مهم ترین ابزار پژوهشی دانشگاهی ندارد. اینک به اختصار به برخی از آسیبهای این حوزه اشاره خواهیم کرد
.
نخستین مسأله به نحوه «انتخاب موضوع مطالعه» برمیگردد. در بسیاری از جوامع پیشرفته چون فرآیند تصمیمگیری بر اساس پژوهش انجام میشود، هر حوزه تولیدی، صنعتی، اجرایی و در کل تصمیمگیری مجموعهای از پرسشها و ابهامات ضروری التحقیق دارد که تلاش میکند در یک تعامل منطقی با حوزه متولی علم و پژوهش که تخصصاً برای چنین هدفی در دنیای مدرن تأسیس شده است، نیازهای علمی خود را تأمین کند. شاید فلسفه پرداخت گرنت در دنیا همین است
.
در دنیای مدرن «گرنت» پولی است که یک بخش صنعتی، اجتماعی، و… بر اساس یک قرارداد برای اجرای پژوهشهای مورد نیاز آن بخش به دانشگاه پرداخت میکند. آن دانشگاه نیز مسئولیت این طرح را به یک یا چند تن از استادان خود میسپارد. استاد نیز سعی میکند دانشجویان مستعد را از نقاط مختلف دنیا (از جمله ایران و هند به عنوان مستعدترین دانشجویان) جذب کند تا هم مطالعات لازم برای انجام آن پژوهش را انجام دهند و هم در نهایت موفق به اخذ مدرک شوند. در حالی که در ایران، اغلب گرنت را دولت (دانشگاه) به استاد میپردازد تا او برای موارد مختلفی از جمله خرید تجهیزات پژوهشی (کامپیوتر، تبلت، نرم افزار و…)، پرداخت هزینه چاپ مقاله، پرداخت کمک هزینه به دانشجو و قسمتی نیز برای پژوهش صرف کند. در این میان سهم پژوهش بسیار کم رنگ است. بنابراین انتخاب موضوع پژوهش در اینجا به هیچ وجه مبتنی بر رفع نیازهای کشور نیست بلکه یا به علاقه دانشجو باز میگردد که آن هم اغلب، متأثر از یکی از استادان است یا به پیشنهاد یکی از استادان و صرفاً برای رفع تکلیف انجام میشود. نتیجه چنین روندی انباشت هزاران پایاننامه و رساله در سال در کتابخانه دانشگاهها است که کمتر نیازی را نیز مرتفع میسازند
.
به عبارت دقیقتر، یکی از مهمترین مشکلات رسالههای دکترا آن است که مسأله ای که پژوهش برای پاسخگویی و حل آن طرحریزی شده، واقعی نیست. به این معنا که قاعدتاً پژوهشگر هنگام مطالعات حرفه ای و هدفمند خود باید با ابهام، چالش و مشکلی (مسأله) روبهرو شود تا برای حل آن دست به پژوهش بزند. متأسفانه بسیاری از دانشجویان چنین مطالعه حرفهای و هدفمندی را انجام نمیدهند و لذا به چالشی برنمیخورند. به همین دلیل یافتن موضوع پژوهش برای آنها از دشوارترین مراحل کار است. وقتی چالش و مسأله ای وجود نداشته باشد بقیه کار رساله نیز قطعاً در سردرگمی و ابهام پیش میرود
.
البته عدم ارتباط پژوهش مقطع ارشد با مقطع دکترای دانشجو نیز بر دامنه این مشکل خواهد افزود. به طور منطقی پژوهش دکترا باید ادامه و در راستای عمق بخشی یا گسترش پژوهش پیشین (پایاننامه ارشد) باشد. این در حالی است که به دلیل نکته بالا یعنی نداشتن چالش و مسأله، در اکثریت موارد پژوهش های دکترا متفاوت از پژوهش ارشد است. شاید بتوان یکی از تفاوت های پژوهشگران خارجی با ایرانی را در همین نکته دانست. در واقع پراکندگی پژوهش های پژوهشگران پس از فارغالتحصیلی و اعضای هیأت علمی نیز نتیجه همین نقص است
.
مسأله دوم به کثرت دانشجویان و طبعاً «نظارت محدودتر استادان» برمیگردد. در دانشگاه های معتبر دنیا نسبت استاد به دانشجو یک به شانزده است یعنی به ازای هر شانزده دانشجو یک استاد وجود دارد. و نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز بسیار کمتر از دانشجویان کارشناسی است. در حالی که در ایران این نسبت در سالهای اخیر گسترش زیادی داشته به طوری که در برخی دانشگاهها بالغ بر ۵۰ درصد دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی فعالیت میکنند. در حالی که نسبت استاد به دانشجو نیز گاهی تا یک به چهل میرسد. با فرض اینکه همه یا اغلب دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیازمند گذراندن رساله یا پایاننامه هستند و طبعاً استادان نمیتوانند و
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 