پاورپوینت کامل عرفان کاربردی ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عرفان کاربردی ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عرفان کاربردی ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عرفان کاربردی ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

عطار مرید رابعه است و داستان‌های زیبایی از او نقل می‌کند که ویژگی کاربردی عرفان رابعه را نشان می‌دهد. رابعه در ظاهر شاگرد حسن بصری بود و حسن خیلی به او علاقه داشت، به طوری که هرگاه رابعه در جلسه درس حاضر نبود حسن شور و ذوق درس دادن نداشت.

عطار مرید رابعه است و داستان‌های زیبایی از او نقل می‌کند که ویژگی کاربردی عرفان رابعه را نشان می‌دهد. رابعه در ظاهر شاگرد حسن بصری بود و حسن خیلی به او علاقه داشت، به طوری که هرگاه رابعه در جلسه درس حاضر نبود حسن شور و ذوق درس دادن نداشت. در بیرون جلسه درس، رابعه استاد بود و حسن شاگرد؛ به طوری که هرگاه حسن دلش می‌گرفت، پیش رابعه می‌رفت و می‌خواست تا او نکته‌ای بگوید باشد که دلش گشاده گردد. یک ‌بار حسن از او می‌خواهد که نکته‌ای بگوید که تجربه شخصی خودش است

:

رابعه گفتش که: ‌ای شیخ زمان

چند پاره رشته بودم ریسمان

بردم و بفروختم، خوش شد دلم

دو درستِ سیم آمد حاصلم

هر دو نگرفتم به یک دست آن زمان

این در این دستم گرفتم، آن در آن

زانک‌ ترسیدم که چون شد سیم جفت

راهزن گردد، فرو نتوان گرُفت

رابعه که در عین عارف بودن نخ‌ریسی می‌کند، می‌گوید که وقتی نخهایش را در بازار می‌فروشد و دو سکه درست دریافت می‌کند. ‌ترس برش می‌دارد که مبادا دو سکه او را بفریبد و وسوسه کند که دنبال زیاد کردن‌شان برود. پس سکه‌ها را از هم جدا می‌کند (یکی را در یک دست می‌گیرد و دیگری را در دست دیگر) تا زیادی (یا کمیت) آنها را نبیند و وسوسه نشود. ‏وسوسه زیاده‌خواهی در همه ما هست و نمی‌توان با الفاظ توخالی مثل فقر و بی‌برگی جلویش را گرفت. رابعه راه‌حل عملی روان‌شناسانه می‌دهد و می‌گوید که زیاده‌خواهی فریب چشم است و عارف باید چشم خود را از زیادی دیدن بپوشاند. چشم ما باید آنچه ما به آن نیاز فوری داریم، ببیند و ضرورت ندارد که به اندوخته‌اش برای سالهای آینده نظر کند؛ به خاطر اینکه نگاه به اندوخته احساس امنیت (یا اطمینان به فردا) می‌دهد و مزه شیرین امنیت، سالک را وسوسه می‌کند که بیشتر بیندوزد و به این ‌تربیب توکلش کم می‌شود. ‏

رابعه نمی‌گوید اندوخته فردا نداشته باشید، بلکه می‌گوید به این اندوخته نظر نداشته باشید تا توکل خود را از دست ندهید. او سکه‌ها را دور نمی‌اندازد، بلکه یک سکه را در یک دست می‌گیرد و دیگری را در دست دیگر. این همان تعادلی است که در «عرفان فاطمی» از آن یاد می‌شود. حضرت فاطمه(ع) که محور عرفان ولائی است، واقعیت‌ها را فراموش نمی‌کند. او در جایی که باید از حقوق مالی خود و خانواده‌اش دفاع کند، مثل یک وکیل مدافع قوی عمل می‌کند و در عین حال به مال دنیا نظر ندارد و توکلش یکسره به خداست. ‏

در مقابل این عرفان متعادل و کاربردی، عده‌ای از عرفانی صحبت می‌کنند که آنقدر در بی‌برگی و فقر غرق می‌شود و واقعیت‌های روزمره را نادیده می‌گیرد که تبدیل به یک نظریه خیالی می‌گردد. این افراد عرفان را تبدیل به یک کالای لوکس بی‌مصرف می‌کنند که باید آن را در ویترین گذاشت و نگاهش کرد. عارف لوکس از فقر و بی‌برگی زیاد صحبت می‌کند، ولی در عمل چون نمی‌تواند به آن فقر و بی‌برگی برسد، تنها لافش را می‌زند و باید سنائی‌وار به او گفت

:

برگ بی‌برگی نداری، لاف درویشی مزن

!

دل چو عیاران نداری، جان چو بدکاران مکن

رشد پایدار

فقر و بی‌برگی (که اساس عرفان است) به‌سادگی تحصیل نمی‌شود. عارف باید به ثروت معنوی برسد تا معنی عملی فقر و بی‌برگی را درک کند و این ثروت معنوی همان رسیدن به پایداری است. رشد که همان حرکت جوهری سالک است، باید پایدار باشد. سنایی بی‌برگی (یعنی فقر عرفانی) را برگ می‌داند؛ به این معنی که عارف برای خریدن کالای با‌ارزش فقر باید ثروتی کسب کند، ثروتی که بتواند با آن فقر را بخرد. این ثروت همان «رشد» عارف است در جهت پایداری. ‏

در شبکه‌‌های فوق پیچیده (‏

supper

‏-‏

complex systems

‏)، رشد و توسعه بسیار آرام رخ می‌دهد، به طوری که شبکه تعادل خود را در حین رشد از دست نمی‌دهد. رشد‌های افسارگسیخته صنعتی در عصر مدرنیته (که می‌توان آن را دوره مردسالاری علمی نامید) باعث شد که محیط‌زیست و فضای فرهنگی ما تعادلش را از دست بدهد. خوشبختانه در نهضت محیط‌زیستی پسا‌مدرن، عنصر زنانه که رهبری را به عهده دارد، «پایداری» را محور قرار می‌دهد. در رشد و توسعه پایدار، بحث از هم‌پروازی یا سینرژی عناصر شبکه است؛ به این معنی که عناصر شبکه با هم ارتباط دارند و با هماهنگی کامل به رشد یکدیگر یاری می‌رسانند

<

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.