پاورپوینت کامل باستانی پاریزی دریای بی‌همتای کویر ۳۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل باستانی پاریزی دریای بی‌همتای کویر ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل باستانی پاریزی دریای بی‌همتای کویر ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل باستانی پاریزی دریای بی‌همتای کویر ۳۴ اسلاید در PowerPoint :

باستانی پاریزی را به راستی و درستی چه می‌توان نامید؟ مردی از کوهستان پاریز؟ دریایی در کویر؟ مورخ؟ نویسنده؟ روزنامه‌نگار؟ فرهنگ‌شناس؟ پژوهشگر موسیقی و یا استاد تاریخ دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران؟

باستانی پاریزی را به راستی و درستی چه می‌توان نامید؟ مردی از کوهستان پاریز؟ دریایی در کویر؟ مورخ؟ نویسنده؟ روزنامه‌نگار؟ فرهنگ‌شناس؟ پژوهشگر موسیقی و یا استاد تاریخ دانشکده‌ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران؟

این گزاره صحیح است که: آثار دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی از آغاز تا انجام، چه هر یک به تنهایی و چه مجموعه آثار ایشان، از روند و شیوه‌ای منحصر به فرد و یکپارچه برخوردار است؛ اما نباید از نظر دور داشت که همین یکپارچگی آثار استاد، به دلیل گستره و زاویه دید این نویسنده‌ توانا، در نگاهی عجولانه، با مفهوم یکپارچگی از منظر سنتی متناقض به نظر می‌رسد.

اگر باستانی را در کنار همسالان نویسنده‌اش در زبان پارسی بررسی کنیم، نظم پنهان آثارش مغفول واقع می‌شود و حتی ممکن است که نوشته‌های او را یادداشت‌های پراکنده‌ای بدانیم که با وصله و پینه به هم دوخته شده است! شاید شاهد مثال این باشد که بعضی مقالات ایشان در چند کتاب ‌تجدیدچاپ شده است؛ اما اگر آثار او را به گونه‌ای دیگر و از منظر ادبیات پسامدرن بررسی کنیم، به‌روشنی ویژگی‌های اصلی این دوران را رصد خواهیم کرد. روایت‌های پرسش برانگیز، از هم گسیختگی [البته ظاهری]، غلبه نگاه هستی‌شناسانه به جای دید معرفت‌شناسانه، آمیختگی متن با شوخی و طنز و چندین مشخصه‌ دیگر ادبیات پسامدرن در کتاب‌های دکتر باستانی پاریزی به چشم می‌خورد که او را در جایگاه نویسنده‌ای پساساختارگرا قرار می‌دهد.

میشل فوکو (۱۹۲۶ـ ۱۹۸۴) نقش قدرت را در شکل بخشیدن به تاریخ که به نظر او تعامل بین گفتمان‌هاست بررسی می‌کند و سوژه انسانی را هم فاعل شناسا و هم موضوع شناسایی می‌داند و آثار باستانی با نگاهی که فوکو به تاریخ داشته، همسوست. باستانی تاریخ را نه از منظر قدرت، که از درون بازنمایی می‌کند. البته درونی آگاه و بیدار که با دید عوامانه نسبت به تاریخ و قدرت سنخیتی ندارد. با ظرافت از گوشه‌ای پنهان در تاریخ آغاز می‌کند؛ چراغی به دست می‌گیرد و نوری بر آن کنج می‌تاباند و آهسته گام برمی‌دارد. دروازه‌ای را می‌گشاید و پای به هشتی می‌گذارد. از راهرویی تاریک می‌گذرد و تا حیاط بیرونی پیش می‌رود؛ مردان و زنانی را به جادوی واژگانش جان می‌بخشد که در هیچ کتاب تاریخی از آنها نامی بر جای نمانده است. از حیاط به اندرونی می‌رود و کمی آن سوی‌تر، در پستو، گنجه‌ خاک‌گرفته‌ای را می‌گشاید و عکسهای خانوادگی خاندانی را از غبار پاک می‌کند و با دیدن هر یک، داستانی می‌سراید. متن با روایت پیش می‌رود و در بزنگاهی به سرزمین‌های دور پرواز می‌کند و خواننده را به پر قلمش، به طرفه‌العینی همراه می‌کند.

نگاه تطبیقی باستانی پاریزی که گاه با طنز تلخ همراه می‌شود، دریچه‌ای به نقد درون می‌گشاید و مخاطب را به بازبینی داشته‌ها و باورهای غلط از سر ناآگاهی فرا می‌خواند. «شاعر تاریخ» گاه در بیانی استعاره‌گونه، با کنایه و مجاز سخن می‌گوید و در سطوری دیگر، معانی ناب را با تلمیح و حکایتی آشنا، به صراحت قلمش می‌سپارد.

استاد باستانی پاریزی در مقدمه‌ چاپ هفتم کتاب بسیار ارزشمند «نای هفت‌بند» با اشاره به خبر روز پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۸۵ در روزنامه اطلاعات از معجزه‌ موسیقی و نی و رهایی قاتل محکوم به اعدام از چوبه‌ دار نوشته است. نوای نی قاتل که در واپسین لحظات و پیش از اجرای حکم، جان حضار و البته ارباب دم را نوازش کرده بود، اسباب آزادی از بند جان‌گیر اعدام شد. حال بخوانیم که استاد در پس این حکایت ژورنالیستی تأثیرگذار بر روان آدمی چه نوشته است:

«این همان نی است که خروار خروار از آن را گاوهای سیستان می‌خورند و فربه می‌شوند، و بار بار از آن همین روزها هکتار هکتار در نیزارهای دریاچه پریشان کازرون آتش گرفته و می‌سوزد، و کسی از آن پریشان نمی‌شود، و تنها آنها که مثل مولوی لب بر لب همین شاخه‌های نی سوزان نهاده‌اند می‌دانند که: آتش است این بانگ نای و نیست بادر هر که این آتش ندارد، نیست باد» [نای هفت بند، ۱۳۹۵: ۱]

گزاف نیست اگر بگوییم که باستانی پاریزی تاریخ‌دان ـ که در خبرهای روزمره به ظرایف انسانی و مرتبط با موضوع مورد مداقه‌اش نظر می‌افکند و حکم به اعجاز موسیقی می‌دهد و از شعر ناب مولانا به تلمیح یاد می‌کندـ نه تنها نویسنده‌ای چیره‌دست است و به ادب پارسی تسلط دارد، بلکه صاحب نگاهی ژرف نسبت به فرهنگ و تمدن و موضوعات اجتماعی، اخلاقی و حتی زیست‌محیطی است؛ چشمانی تیزبین که در دایره‌ واژگان این مقال و اندیشه‌ من نمی‌گنجد که راز سر به مهرش را بازخوانم.

طنز استاد نیز بسیار شیرین و بی‌پروا در سراسر آثارش جاری است. برای نمونه در پانوشت مقدمه‌ چاپ چهارم همین کتاب نای هفت‌بند می‌نویسد: «من در کلاس خود، شمارش سالهای پیش از میلاد را تشبیه کرده‌ام به سالهای عمر خانم‌ها که هرچه بالاتر برود، از مقدار آن کاسته می‌شود!» [همان، ۱۳۹۵: ۱۲]

او پژوهشگری است که با استفاده از گزارش‌های تاریخی و شواهد مختلف، نقش و عملکرد زن در تاریخ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.