پاورپوینت کامل هرآنچه خواندنی است دود میشود و به هوا میرود ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل هرآنچه خواندنی است دود میشود و به هوا میرود ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل هرآنچه خواندنی است دود میشود و به هوا میرود ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل هرآنچه خواندنی است دود میشود و به هوا میرود ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
آیا آفات و دستاندازهای حوز نشر به کاهش سران مطالعه در ایران کمک کرده است؟
اهمیت مطالعه و تأثیر آن بر رشد و توسع فرهنگی جامعه بهقدری واضح است که ما را بینیاز از بازگوییاش میکند. پایین بودن سران مطالعه در ایران خبری تازه نیست،
آیا آفات و دستاندازهای حوز نشر به کاهش سران مطالعه در ایران کمک کرده است؟
اهمیت مطالعه و تأثیر آن بر رشد و توسع فرهنگی جامعه بهقدری واضح است که ما را بینیاز از بازگوییاش می
کند. پایین بودن سران مطالعه در ایران خبری تازه نیست، آمارها مختلف هستند، ولی همگی بر همین مضمون دلالت دارند. آنچه این روزها نگرانکننده است، کاهش یا روند رو به نزول نشر کتاب و در پی آن سطح مطالعه است. چندی پیش به منظور نگاشتن مطلبی برای یکی از مجلات حوز کتاب به آماری در پایگاه خبرگزاری کتاب برخوردم که اشار مختصر به آن در اینجا خالی از لطف نیست. آمار خان کتاب حکایت از آن دارد که تیراژ متوسط کتاب که ۱۰ سال پیش ۵ هزار ۲۳۴ نسخه بوده، در یک روند کاهشی منظم در سال ۱۳۹۳ به ۲ هزار و ۹۹۲ نسخه رسیده است. در این سالها شاهد این بودهایم که تعداد قابل توجهی از کتابها با تیراژی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ منتشر شدهاند و گفته میشود که تعداد واقعی برخی از کتابها از آنچه بهعنوان تیراژ قید شده، کمتر است. اگر بخواهیم به دنبال دلایل این کاهش بگردیم، با مجموعه
ای از عوامل برخواهیم خورد که کنار هم گذاردن آنها نشر ما را شبیه پیکری می
کند که بیماری صعبالعلاجی تمام بافتهای آن را متأثر و دچار اختلال ساخته است.
به نظر راقم این سطور، مهمترین عامل افت شمارگان کتاب، کاهش گرایش به مطالعه است. علیرغم اینکه نرخ بیسوادی رو به نزول است و سطح تحصیلات جامع ما با توجه به رشد مراکز آموزشی در تمامی سطوح به لحاظ کمّی رو به فزونی است، بااینحال، روزبهروز تقاضا برای خرید کتاب کمتر می
شود. دلایل بحران نزول سران مطالعه را در هر دو سوی تولید کتاب و تقاضای آن می
توان جستوجو کرد.
همه می
دانند که مطالع کتاب فضیلت است و باعث ثمرات بی
شماری در زندگی فردی و جمعی می
شود، اما صرف دانستن، تکافوی عمل متناسب را نمی
کند؛ مطالعه رفتار است و نهادینه کردن آن طی فرایندهای تربیتی حاصل می
شود. بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران عرص روانشناسی و تربیت عقیده دارند که گرایش به کتابخوانی از جمله مقولاتی است که زمین آن باید در دوران کودکی و نوجوانی فراهم گردد؛ بهعبارتدیگر، اگر کودکان و نوجوانان با کتاب مأنوس شوند، این علقه در بزرگسالی تبدیل به یک عادت می
شود؛ ازاینرو، مدارس به خاطر نقش تعلیمی و تربیتیشان بیشک نقش تأثیرگذاری در نهادینه کردن مطالعه و کتابخوانی دارند؛ حال باید پرسید مدارس ما تا چه اندازه در این امر موفق بودهاند؟ در دورانی زندگی می
کنیم که هر روز اسباب
های تکنولوژیک تازهتری برای وقتگذرانی تولید می
شوند. آیا واقعاً نهادهای آموزشی پای ما توان این را دارد که دستههای بازی انواع کنسول
ها یا تبلت، موبایل و … را از دست کودک و نوجوان بگیرد و جای آن کتاب بگذارد؟ پاسخ روشن است، خیر.
حتی اگر این موارد در میان نبودند بازهم نظام آموزشی ما هم به لحاظ برنامهریزی و هم امکانات، فاقد چنین کارایی است؛ شیو آموزشی مرسوم در مدارس کتابگریز است. مادامیکه معیار سنجش در نظام آموزشی ما آزمونهایی باشد که بیش از آنکه درک و تحلیل دانشآموز را مورد ارزیابی قرار دهد، انباشت اطلاعات در حافظه را می
آزماید و بر اساس آن ارزشگذاری می
کند، دانشآموزان هرچه بیشتر متوجه و متمرکز بر اندک دادههای کتابهای آموزشی خود و جزوات آنها میشوند. ما نیازمند مدل آموزشی هستیم که بهواسط آن هم دانشآموز به مطالعه ترغیب شود و هم معلمین و مربیان را بهعنوان مروجین مطالعه توانمند سازد. مادامیکه مطالعه و کتابخوانی جزو دغدغههای اصلی مدیران و مربیان نباشد، نمیتوان انتظار داشت که نرخ مطالع دانشآموزان از اینکه هست افزایش پیدا کند.
علاوه بر مسائل تربیتی، عناصر دیگری نیز در گرایش به مطالعه و کتابخوانی یک جامعه دخیل هستند، یکی از این عناصر، حال و روز بنی اقتصادی طبقات یک جامعه است؛ این امر از دو جهت بر سطح سران مطالعه تأثیر می
گذارد، یکی اینکه وقتی قدرت خرید به علت تورم کاهش پیدا می
کند، کتاب از سبد خرید حذف می
شود و دیگر اینکه مطالعه کنشی است که به آرامش خاطر نیاز دارد، هنگامی که طبقات یک جامعه دغدغ معیشتی فراوان دارند، نمی
توان انتظار داشت که آرامش و تمرکز لازم را برای مطالعه داشته باشند.
گفتیم که علل کاهش کتابخوانی را در هر دو سوی تولید و تقاضا می
توان یافت. عادت نداشتن به مطالعه و عدم تربیت لازم برای کتابخوانی مهمترین عامل نزول تقاضا است؛ اما در اینسو، شرایط نشر کتاب با دشواری و موانع بسیاری روبهرو است. نویسند تازهکاری را تصور کنید که قصد نگاشتن کتابی را دارد (نویسند ما نه از معدود نویسندگان شناختهشده است و نه جزو باند ناشری خاص که بدون زحمت فراوان بتواند اثر خود را در فرایند نشر قرار دهد)، بگذریم از دشواری
های یافتن ناشر و شنیدن هزاربار عجزولابههای اقتصادی ناشران، او پس از جستوجوی فراوان با هزار ماده و تبصره با ناشری قرارداد میبندد؛ در قرارداد وی هیچ اثری از حمایت
های مالی پیش از چاپ و انتشار کتاب دید
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 