پاورپوینت کامل فلسفه در میان ادیان ابراهیمی ۱۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل فلسفه در میان ادیان ابراهیمی ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلسفه در میان ادیان ابراهیمی ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل فلسفه در میان ادیان ابراهیمی ۱۹ اسلاید در PowerPoint :

وقتی فلسفه به یک اندازه به مسلمانان، یهودیان و مسیحیان نیاز داشت

اگر از شما در قرن دهم میلادی پرسیده می‌شد که مهم‌ترین فیلسوف بغداد کیست، احتمالاً بدون معطلی پاسخ می‌دادید فارابی؛ او یکی از معدود متفکران جهان اسلام بود که بین کسانی که اهل‌فن نبودند مشهور بود که با توجه به انگیز او برای کار دوباره روی متافیزیک و فلسف سیاسی ارسطویی و افلاطونی سزاوار می‌نمود.

وقتی فلسفه به یک اندازه به مسلمانان، یهودیان و مسیحیان نیاز داشت

اگر از شما در قرن دهم میلادی پرسیده می‌شد که مهم‌ترین فیلسوف بغداد کیست، احتمالاً بدون معطلی پاسخ می‌دادید فارابی؛ او یکی از معدود متفکران جهان اسلام بود که بین کسانی که اهل‌فن نبودند مشهور بود که با توجه به انگیز او برای کار دوباره روی متافیزیک و فلسف سیاسی ارسطویی و افلاطونی سزاوار می‌نمود. اما اگر شما خودتان ساکن بغداد قرن دهم بودید، به‌احتمال ‌زیاد ممکن بود که یحیی‌ابن‌عدی را در نظر می‌داشتید؛ او در حال حاضر به‌سختی نامی شناخته‌شده است، اما توسط المسعودی تاریخ‌شناس با عنوان تنها معلم برجست فلسف ارسطویی زمان خودش اشاره شده بود. ابن‌عدی تنها یک مثال مناسب برای افول شهرت در طی قرون نیست، او همچنین نمون عالی از سرشت بین‌الادیانی فلسفه در جهان اسلام نیز است.

ابن‌عدی مانند بیشتر افراد طبق فیلسوف که در آن زمان از بغداد بر ارسطو شرح می‌نوشتند، یک مسیحی بود. فارابیِ مسلمان که ظاهراً استاد ابن‌عدی بوده، یک استثنا به‌حساب می‌آمده است. برای تکمیل منظر کلی، ابن‌عدی با یک اندیشمند یهودی به نام ابن‌ابی‌سعید الموصلی نامه‌نگاری کرده که در نامه از او دربار فلسف ارسطویی که امیدوار بوده تا مسئله برایش روشن شود سؤال پرسیده است. مسلماً بغداد مکانی استثنائی بوده، پایتخت امپراتوری که مانند دیگی جوشان تمام اندیشمندان را از سراسر جهان اسلام به آنجا می‌کشاند؛ اما فلسفه یک پدید بین‌الادیانی بود که در دیگر زمان‌ها و مکان‌ها هم این‌طور بود. بهترین نمونه مطمئناً اسپانیای اسلامی است که برای فرهنگ

convivencia

(در کنار هم زیستن) مشهور شد. دو تن از بزرگ‌ترین متفکران قرون‌وسطی، ابن‌سینای مسلمان و ابن‌میمون یهودی که معاصر سرسخت یکدیگر بودند و اندلس پذیرای هر دو بود، پس ‌از اینکه تولِدو به دست مسیحیان افتاد، ابن‌داود یهودی با همکاری گوندیسالوی مسیحی یک کتاب از متفکر مسلمان یعنی ابن‌سینا را از عربی به لاتین ترجمه کردند.

نمونه‌ای که آورده شد یک نمون آشکار است. فلسفه در این زمان‌ها معمولاً نمایند ادیان مختلف بود، چراکه اغلب ترجمه تلقی می‌شد. فیلسوفان جهان اسلام به‌سختی می‌توانستند یونانی بخوانند، حتی ابن‌رشد بزرگ‌ترین مفسر ارسطو؛ او و دیگر مسلمانانِ مشتاق برای خرد هلنیستی باید روی ترجمه‌ها تکیه می‌کردند که اغلب آن‌ها توسط مسیحیان قرن هشتم تا دهم انجام گرفته بود. خرد یونانی توسط اندیشمندان مسیحی در روم شرقی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.