پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint :
در ادام این نوشته رویکرد خاصی را برای پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint پیشنهاد خواهم کرد، چون بر این باورم که این ایدهها کمک میکنند فکر و اندیش خود را دربار دنیای اجتماعی و استراتژیای را که برای تحقیق و بررسی پدیدههای اجتماعی به کار میبریم، سازمان دهیم.
تفکر جدید دربار شالود علوم اجتماعی (۲)
۴- فلسفهای برای علوم اجتماعی
در ادام این نوشته رویکرد خاصی را برای پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint پیشنهاد خواهم کرد، چون بر این باورم که این ایدهها کمک میکنند فکر و اندیش خود را دربار دنیای اجتماعی و استراتژیای را که برای تحقیق و بررسی پدیدههای اجتماعی به کار میبریم، سازمان دهیم. پاورپوینت کامل فلسف? علم اجتماع ۶۶ اسلاید در PowerPoint که من پیشنهاد میکنم، با موضوعهایی هماهنگی دارد که در فوق در رابطه با پژوهشهای معاصر در جامعهشناسی توضیح دادم؛ این مشاهدات درون چشماندازی سازمان یافتهاند که آنها را «محلیگرایی روششناختی» (
methodological localism
) نامگذاری میکنم که بر طبق آنها میتوان هم واقعیتهای اجتماعی، ساختارهای اجتماعی و علتهای اجتماعی را درک کرد و آنگاه خصوصیات آنها را بهوسیل «افرادی که به گون اجتماعی جای گرفتهاند و آنها را شکل دادهاند، شناخت». استدلال من این است که حدسهای اجتماعی نیاز دارند بهوسیل تحلیل «شالودههای خرد» مورد حمایت و تأیید قرار گیرند که ساختارهای اجتماعی و روندهای بدیهی تلقی میشوند. بحث من این است که تبیین اجتماعی متکی است بر تعیین هویت مکانیسمهای اجتماعی علّی عینی که موجب پیدایش پیامدهای اجتماعی شدهاند. ما باید دربار دنیای اجتماعی چنان فکر کنیم که گویی از هزاران «محیط اجتماعی محلی» متداخل در هم ساخته شده است. من علیه این تفکر استدلال میکنم که «قوانین اجتماعی» نیرومند حاکم بر جامعه، مشابه قوانین طبیعی وجود دارند و میتوان آنها را کشف کرد. این نظرهای فوق از چشماندازی در دنیای اجتماعی حمایت میکنند که بر محتملالوقوع بودن پیامدهای اجتماعی، شکلپذیری ساختارهای اجتماعی و تغییرپذیری رفتار اجتماعی تأکید دارند.
۴-۱- محلیگرایی متدولوژیکی
در اینجا میخواهم یک هستیشناسی اجتماعی ارائه دهم که تحت عنوان محلیگرایی متدولوژیکی نامگذاری میکنم. این نظری هستیهای اجتماعی تصریح میکنند که ساختارهای اجتماعی وسیع و واقعیتهایی وجود دارند که در پیامدهای اجتماعی تأثیر میگذارند؛ اما اصرار بر این دارد که این ساختارها تنها تا آنجا امکان تأثیر دارند که در کنشها و وضیعتهای افرادی تجسم یابند که به گون اجتماعی شکل گرفته باشند؛ بهعبارتدیگر، «مولکول» کل زندگی اجتماعی عبارت است از افرادی که به گون اجتماعی ساخته شده و به گون اجتماعی شکل گرفته باشند، افرادی که درون مجموعهای از روابط اجتماعی، نهادها، نرمها و قواعد مرسوم زندگی میکنند، فعالیت مینمایند و رشد و توسعه مییابند. طبق نظری فردگرایی متدولوژیکی (
methodological individualism
) جامعه شامل افرادی است که حامل ساختارها و علتها هستند. چیزی به نام نیروی اجتماعی مستقلی وجود ندارد، بلکه هم خصوصیات و تأثیرات اجتماعی بهوسیل افرادی منتقل میشوند که جامعه را تشکیل میدهند.
بههرحال، برخلاف فردگرایی متدولوژیکی، محلیگرایی متدولوژیکی، «اجتماعی بودن» کنشگران اجتماعی را مور تأیید قرار میدهد. محلیگرایی متدولوژیکی امکان «فرا-اجتماع» (
extra-socially
) بودن فرد را رد میکند و منکر مطلوبیت چنین خصوصیتی است، بلکه برعکس، هر فردی یک کنشگر اجتماعی است که تحت تأثیر واقعیتهای اجتماعی رایج گستردهای نظیر سیستمهای ارزشها، ساختارهای اجتماعی، شبکههای گسترد اجتماعی و مشابه آنها قرار دارد؛ بهعبارتدیگر، محلیگرایی متدولوژیکی منکر امکان تقلیل فرد از سطح اجتماعی به سطح جمعیتی از افراد غیراجتماعی است، چون هر فردی برحسب واقعیتهای اجتماعی محلی شکل میگیرد و واقعیتهای اجتماعی بهنوب خود بهوسیل خصوصیات رایج افرادی شکل میگیرند که خود آنها را میسازند.
این بررسی با افرادی که اجتماعی بار آمدهاند، آغاز میشود. انسانها کارگزارانی با خصوصیاتی نظیر وابستگی، دارای تفکر و با اهداف هستند؛ آنان برحسب رقابت و همکاری با افراد دیگر تعامل میکنند؛ آنان دوستیها، دشمنیها، اتحادها و شبکههایی را تشکیل میدهند؛ آنان نهادها و سازمانها را بنا مینهند؛ آنان بر مفاهیمی تجسم عینی میبخشند که بر مقاصد انسانی تأثیر میگذارد؛ به اعتقادات، هنجارها، فعالیتها و جهانبینیهایی دست مییابند و کودکان خود را اجتماعی بار میآورند، با دوستان و دیگر افراد جامعه تعامل میکنند. برخی از تولیدات تعامل اجتماعی مردم، کمدوام و محلی هستند و برخی دیگر بادوام اما محلی هستند (نظیر سنتهای شفاهی، حکایتها و جوکها)؛ اما برخی محصولات در سازمانهای اجتماعی و در منطق جغرافیایی وسیع و در دور زمانی بلندمدت ساخته میشود (دولتها، شرکتهای تجاری، سیستمهای دانش)؛ باوجوداین، همواره افراد فعالی وجود دارند که با افراد دیگر تعامل داشته و از منابع (مادی و اجتماعی) استفاده مینمایند و اهداف، آرزوها و انگیزههای خود را دنبال میکنند.
در سطح افرادی که اجتماعی شکل گرفتهاند، ما نیاز داریم که دو سؤال را مطرح کنیم: ۱- چه چیزی باعث میشود که فرد آنطور رفتار کند که رفتار میکند؟ ما در اینجا به بررسیهای مکانیسمهای سنجش و کنش در سطح فردی نیاز داریم. مشخصات اصلی انتخاب، انگیزه، استدلال و اولویت فرد کدامند؟ این مسئله چگونه در گروههای اجتماعی فرق میکند؟ چگونه انگیزهها، سنجش و تعمق عقلایی، تعهدات عملی و دیگر خصوصیات ذهنی در کنشها و احساسات فرد اثر میگذارند؟ این بخش از پژوهش به گونهای هدفمند انتخاب میشود، ازجمله کنش اجرایی، کنش عقلایی، انگیزه، نظریههای هیجانی (
emotions
)، نظریههای خویشتن، یا نظریههای هویت شخصی.
۲- افراد چگونه شکل میگیرند و ساخته میشوند؟ محلیگرایی متدولوژیکی اهمیت زیادی به یادگیری هرچه بیشتر دربار اینکه افراد چگونه شکل میگیرند و ساخته میشوند، قائل است که از طریق مطالع عینی روند اجتماعی توسع خویشتن انجام میگیرد. در اینجا ما نیاز مبرم به بررسی دقیق توسع اجتماعی، اکتساب جهانبینی، اولویتها و چارچوب اخلاقی و عوامل تعیینکنند بسیاری دیگر فرد کارگزار و کنشهای او داریم. نهادهای اجتماعی و اثرات آنها کدامند که افراد بدان طریق هنجارها، اولویتها و راههای اندیشیدن و تفکر را اکتساب میکند؟ افراد چگونه به طور معرفتی، نفسانی و اجتماعی توسعه مییابند؟ بنابراین، محلیگرایی متدولوژیکی اهمیت کشف شالودههای خرد و دگرگونیهای محلی شکلگیری هویت و ساختن خویش در وضعیت خاص تاریخی را مورد توجه قرار میدهد.
ما تا اینجا بر اهمیت جایگاه اجتماعی فرد تأکید کردهایم. اما کنش اجتماعی فرد درون فضاهایی به وقوع میپیوندد که خود برحسب کنشها و اهداف دیگر کنشگران اجتماعی شکل میگیرند: بهوسیل خصوصیات، پیشداوریها، قوانین، آدابورسوم و سیستمهای شناخت؛ بنابراین، بررسی ما نیاز دارد که محیطهای اجتماعی محلی را از طریق کنشهایی معین کنیم که شکل گرفته و طرحریزی وی میشوند، مثل شبکههای بین فردی، سیستمهای قواعد و نهادهای اجتماعی. بدینترتیب، یک امر اجتماعی باید به گون رفتاری، معرفتی و مادی واقعیت نهادهای اجتماعی را در بر گرفته باشد. ما ممکن است بگوییم مجموعهای از قواعد، انگیزهها و فرصتهایی تشکیل شده است که دارای نیروی بالقوهای است که میتواند بر رفتار و تمایلات کنشگر اجتماعی تأثیر گذارد. یک نهاد مجموعهای از قدرتها، محدودیتها و فرصتهایی است که به گون اجتماعی شکل گرفته و افراد در درون آن زندگی و اهداف خود را دنبال میکنند. یک سیستم مالکیت، یک سیستم حقوقی و یک تیم بیسبال حرفهای، همگی نمونههایی از نهاد اجتماعی هستند.
نهادها دارای اثراتی هستند که از درجات متفاوت استقلال برخوردارند. هریک از این هستیهای اجتماعی در موقعیتهای اجتماعی شماری از کنشگران تجسم یافتهاند: اعتقاداتشان، مقاصدشان، استدلالهایشان، تمایلاتشان و تاریخچهشان. کنشگران درون چارچوب پیچید اجتماعی که شامل قواعد، نهادها و سازمانها است، کنشهای خود را انجام میدهند و این کنشها و تمایلات آنان تأثیرات علّی آن چارچوبها را مجسم میسازند؛ و نهادها با پیشنهاد مشوقها و اعمال فشار بر کنشهای افراد و با تنظیم و ایجاد محدودیتها در شناخت و دادهها و انتقال مجموعهای از تعهدات هنجاری (مثل اخلاقی، مذهبی و روابط بین فردی) بر کنش آنان تأثیر میگذارند.
در اینجا لازم است تأکید کنم که محلیگرایی متدولوژیکی وجود ساختارهای کنشگر فردی یا گروهی را مورد تأیید قرار میدهد. نهادهای سیاسی وجود دارند و در کنشها، وضعیت سیستمهای اداری، شهروندان، جنایتکاران و موقعیتهای دیگر تجسم مییابند. این نهادها دارای اثرات در رفتار افراد و روندهای اجتماعی و پیامدها هستند؛ اما همیشه از طریق شرایط ساختاری کارگزاران شرکتکننده در این نهادها و جامع تحت تأثیر بروز میکنند. این چشمانداز بر محتملالوقوع بودن روندهای اجتماعی، بیثباتی ساختارهای اجتماعی در طول زمان و مکان و تغییرپذیری سیستمهای اجتماعی (نظیر هنجارها، ترتیبات شهری، فعالیتهای اجتماعی و غیره) تأکید میکند.
رویکرد مذکور این نکته مهم را مورد توجه قرار میدهد که کنشهای اجتماعی، ساختارهای اجتماعی و خصوصیات علّی اجتماعی در نهایت مبتنی بر واقعیتهایی دربار افرادی هستند که درون شرایط معین اجتماعی قرار دارند. ملزومات اجتماعی مستلزم شالودههای خرد در سطح افرادی است که دارای روابط اجتماعی واقعی هستند. طبق این روش درک و فهم ماهیت هستیشناسی اجتماعی و تأیید ساختار یا روندی در سطح اجتماعی کلان (علّی، کارکردی و ساختاری) باید بهوسیل دو چیز تکمیل شود: شناخت شرایط محلی فرد خاص که او را وادار میکند به روشی وارد کنشی بشود که سبب پیدایش این رابطه گردد؛ و شناخت روندهای بههمپیوستهای که از چنین کنشهای فردی به رابط اجتماعی تبیینی اینچنینی هدایت میکند.
بنابراین، اگر ما علاقه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 