پاورپوینت کامل زنان در فلسفه اخلاق چه چیزی را میجویند؟ ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل زنان در فلسفه اخلاق چه چیزی را میجویند؟ ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل زنان در فلسفه اخلاق چه چیزی را میجویند؟ ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل زنان در فلسفه اخلاق چه چیزی را میجویند؟ ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
افلاطون در رساله «فایدروس»، داستانی تعریف میکند و معتقد است که نفس انسان سه جزئی است و به ارابهای میماند که دو اسب آن را میکشند که ارابهران «عقل» است که هدایت اسب سفید «عواطف مثبت» و اسب سیاه «عواطف منفی» را در دست دارد.
افلاطون در رساله «فایدروس»، داستانی تعریف میکند و معتقد است که نفس انسان سه جزئی است و به ارابهای میماند که دو اسب آن را میکشند که ارابهران «عقل» است که هدایت اسب سفید «عواطف مثبت» و اسب سیاه «عواطف منفی» را در دست دارد. او در این رساله، تأکید میکند که ممکن است آن اسب سیاه در میلش به معشوق از کنترل عقل خارج شود در این حالت ارابهران که «عقل» باشد باید چنان دهانه اسب را بکشد که خون و کف از دهانش بیرون بریزد.
واقعیت این است که این نگاه تقابلی میان «عقل» و «احساسات» بواسطه رواقیها، در تاریخ اندیشه باقی ماند و بعدها به اندیشه فیلسوفان ما هم وارد شده است؛ هر چند ارسطو به این نگاه باور نداشته است.
از این رو، غلبه این نگرش در تاریخ فلسفه باعث شده است تا اغلب، «نفس» را چند جزئی بینگاریم؛ به این معنا که میان «عقل» و «احساس» پیوندی قائل نشویم و همواره به احساسات با نگاهی منفی نظر کنیم. متأسفانه این نوع نگاه، همچنان در تاریخ فلسفه باقی است. بنابراین به نظر میرسد که بن «تاریخ» و بن «تاریخ فلسفه اخلاق» نسبت به «جنسیت» بیطرف نیست و در این مورد کتابهای بسیاری نوشته شده است. و از آنجا که وجود زن با عواطف تعریف میشود، ماهیت عقل، مذکر دانسته شده است. البته در فلسفه غرب، عقلانیت با تعالی زنانگی به خود معنی بخشیده است و زنانگی نیز با واقع شدن در این ساختار به وجود آمده است.
اما در دوران مدرن با به وجود آمدن دو نحله اخلاقی جدید یعنی «تکلیفگرایی کانتی» و «پیامدگرایی» ما باز با سه مفهوم «عقل»، «خود در برابر دیگری» و «عمومی در برابر خصوصی» مواجه میشویم و گویی قرار است اخلاقیات تنها برای قلمرو عمومی موضوعیت داشته باشد و وقتی از اخلاق حرف میزنیم چندان به قلمرو خصوصی ورود نمیکنیم و عنایتی به ارزشهای قلمرو خصوصی نداریم. این انتقاد تا قرن بیستم هم ادامه مییابد.
حال این پرسش مطرح میشود که زنان در فلسفه اخلاق به دنبال چه چیزی هستند؟ خانم آنک بایر در مقاله خود در سال ۱۹۹۰ لیستی از زنانی که به فلسفه اخلاق ورود کردهاند، ارائه میکند و در ظاهر به این نتیجه میرسد که آرای این زنان هیچ ارتباطی به هم ندارد؛ برخی فمینیست، برخی روانشناس و برخی حقوقدان و… هستند. اما در ادامه به وجوه مشترک میان آنها میرسد و میگوید وقتی در آرای این زنان دقیق میشویم صدای مشترکی میشنویم و این صدایی است که از «عشق» سخن میگوید، از چیزهایی که زنان در زندگی فراهم کردهاند و دیده نشده است. بایر در همین مرحله، مقاله خود را جمعبندی میکند اما الگوی عامی ارائه میدهد تا آرای فیلسوفان جدید نیز در این چارچوب ادامه یابد؛ یعنی «در شمار آوردن احساسات در قلمرو اخلاق». اینکه با اصلاح عواطف و احساسات میتوان به لحاظ اخلاقی فضائل بیشتری را ک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 