پاورپوینت کامل شیفتگان قدرت و تشنگان خدمت! ۷۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل شیفتگان قدرت و تشنگان خدمت! ۷۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۷۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شیفتگان قدرت و تشنگان خدمت! ۷۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل شیفتگان قدرت و تشنگان خدمت! ۷۶ اسلاید در PowerPoint :
درباره قرآن مجید و بلندی و عظمت این کتاب الهی زیاد گفته و شنیدهایم. در کنار همه عظمتها و شگفتیهای این اعجوبه هستی، نکته جالب توجه این است که هر روز که آدمی آن را نه فقط تلاوت، که مطالعه و مورد دقت قرار میدهد، گویی برایش تازه است و میتواند برداشتی جدید از آن داشته باشد.
شیوه چشمت پیام جنگ داشت
ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم
(حافظ)
درباره قرآن مجید و بلندی و عظمت این کتاب الهی زیاد گفته و شنیدهایم. در کنار همه عظمتها و شگفتیهای این اعجوبه هستی، نکته جالب توجه این است که هر روز که آدمی آن را نه فقط تلاوت، که مطالعه و مورد دقت قرار میدهد، گویی برایش تازه است و میتواند برداشتی جدید از آن داشته باشد. از خوانندگان این سطور اجازه میخواهم یک بار دیگر آیات زیر را مورد امعان نظر قرار دهیم:
ـ و من النّاس من یُعجبک قوله فى الحیوه الدّنیا و یُشهد الله على ما فى قلبه و هو ألدّ الخصام (بقره،۲۰۴).
ـ و إذا تولّى سعى فى الأرض لیُفسد فیها و یُهلک الحرثَ و النّسل و الله لا یحبّ الفساد (۲۰۵).
ـ و إذا قیل له اتّق الله أخذته العزّه بالاثم فحسبه جهنّم و لبئس المهاد (۲۰۶).
ـ و من النّاس من یشرى نفسه ابتغاء مرضات الله والله رءوف بالعباد (۲۰۷).
به یقین آیات فوق در مناسبت خاصی نازل شده و به اصطلاح «شأن نزول» دارد؛ ولی فقیهان و مفسران گفتهاند در تفسیر آیات قران، هرگز مورد، مخصص نیست، یعنی نبایست مورد نزول را در تفسیر آیات مؤثر و مخصوص همان مورد دانست. اینک میخواهیم با قطع نظر از موارد و مناسبتهای خاص، آیات فوق را مورد مطالعه قرار دهیم.
در آیات فوق دو دسته انسانها را در رسیدن به قدرت مورد مقایسه قرار میدهد: دسته نخست کسانی هستند که «یعجبک قوله فی الحیاه الدینا» گفتارش درباره زندگى این جهان آدمی را به شگفتى وامىدارد!
این دسته از شیفتگان قدرت برای دستیابی به آن، مبادرت به تبلیغات برای جلب یار و یاور میکنند. در تبلیغات خود چنان وعده میدهند که شنونده رؤیای شیرین و دلنشینی برای آینده خویش تصور میکند و با قدرت خطابه، آرزوها و آمالی را ترسیم میکند که مخاطبان مطمئن میشوند که دستیابی به قدرت برای او همان و تحقق بهشت برین در حیات دنیوی آنان، همان. وعده و گفتههای این شیفته قدرت افزون بر جذابیت و دلفریبی، چنان قاطع و جازم است که به تعبیر قرآن هیچ کس در خلوص نیت، پاک قلبی، راستی و درستی او اندک تردیدی به دل راه نمیدهد؛ ولی باز هم برای رفع هر گونه تردید، «و یشهد الله على ما فى قلبه» خداوند را برای صدق گفتار و پاکی قلب خویش گواه میگیرد، سوگندهای غلاظ و شداد میخورد و همچون سعدی شیراز میگوید: «سعدی از جان میخورد سوگند و میگوید به دل»!
به هر حال هرچند در تعبیر قرآن مجید مخاطب پیامبر اکرم(ص) است، ولی ناگفته پیداست که مخاطب، همه آدمیانند که به صدق گفتارش مطمئن و حتی خشنود و خرسند و امیدوار میشوند، به طوری که تنها و تنها خداوند از ما فی الضمیر و باطن او آگاه است و میداند که او فریبکار و دروغگوست. خدا میداند که او در اظهار دوستیاش با مردم نه تنها کاذب که بالاتر، واجد دو صفت قلبی و کریه است: اولا به جای دوستی، در قلبش با مردم دشمن است و ثانیا به جای محبت، بسیار کینهتوز است (و هو الدُّ الخصام).۱
این شیفتگان فریبکار با دستیابی به قدرت پرده از باطن پنهانکرده و پوشیده خویش برمیافکنند و چهره شیطانی خود را با کمال وقاحت و بیشرمی و بیرحمی آشکار میسازند (و اذا تولّی سعی فی الارض لیفسد فیها و یهلک الحرث و النسل). وقتی به قدرت میرسند،۲ به جای آستین بالازدن برای جامه عمل پوشاندن به وعدههای دوران تبلیغات، به کردارهای زیر دست مییازند:
۱ـ به جای آبادانی، برای فساد در زمین نهایت تلاش خود را مصروف میدارند (سعی فی الارض لیفسد فیها).
۲ـ کشت، زرع و کشاورزی را یا با فعل مثبت تخریبی و به حراج نهادن فضاهای مشترک بشری ویران و یا با فعل منفی نداشتن برنامههای احیاگرانه خردمندانه، سکوت معاملهگرانه و یا ناتوانانه فضای سبز و سرمایههای ملی را به تباهی میکشند (و یُهلک الحرث…)
۳ـ اقدام به نسلکشی میکنند (و یهلک… و النسل). جالب است که تعبیر «نسلکشی» که در اساسنامه دیوان بینالمللی کیفری آمده، در قرآن مجید دقیقا با همین تعبیر آمده است. جالبتر آنکه قرآن هلاک «حَرْث» و «نسل» را به یکدیگر عطف کرده تا معلوم شود جرائم علیه محیط زیست نیز همچون نسلکشی، جنایات علیه بشریت است. در سپتامبر ۲۰۱۶ در گزارش دادستان لاهه از اولویتها و انتخاب پروندهها برای رسیدگی به جرائم، رسما اعلام شد که از این پس دادگاه لاهه به جرائم زیست محیطی تحت عنوان «جنایات علیه بشریت» رسیدگی خواهد کرد.۳ این پروندهها شامل تخریب محیط زیست، بهرهکشی ناعادلانه از منابع طبیعی و تصرف غیرقانونی زمین در کنار موارد دیگر است.۴
در مقابل این دسته، گروهی دیگری هستند که نه تنها شیفته قدرت نیستند، که تشنه فداکاری و طالب خدمت به بشریتند: و من النّاس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رؤفٌ بالعباد (بقره،۲۰۷).
ذیل آیه شریفه (والله رئوف بالعباد) به یقین بیارتباط به صدر آن نیست و رساننده آن است که این دسته مظهر اسم «رئوف» الهی هستند. رئوف یعنی مهربان. آنان برای رضای حق متعال و از روی احساس مهربانی به خلق خدا، با کمال رغبت و اشتیاق، جان خود را در راه انسانها ـ که خلیفه خدا برروی زمیناند ـ تسلیم میکنند. علی بن ابیطالب(ع) مصداق و نمونه بارز این دسته از انسانهاست.
جاننثاری در راه حق
در شب اول ماه ربیعالاول سال سیزدهم و یا چهاردهم از بعثت، پیامبر اکرم(ص) برای آنکه مشرکان از هجرتش آگاه نشوند، به علی(ع) فرمود: «مشرکان میخواهند امشب مرا به قتل برسانند؛ آیا تو در بستر من میخوابی تا من به غار ثور بروم؟» امام علی(ع) گفت: «در این صورت شما سالم میمانید؟» پیامبر(ص) فرمود: «آری.» علی(ع) تبسمی کرد و سجد شکر به جای آورد؛ وقتی که سر از سجده برداشت، عرض کرد: «آنچه مأمور شدهای انجام ده که چشم و گوش و قلبم فدای تو باد…» پیامبر(ص) علی(ع) را در آغوش گرفت و هر دو گریستند و از هم جدا شدند.۵
کرامت و فضایل حضرت مولا(ع) بسیار است و هر کس ممکن است برخی از فضایل آن حضرت مایه دلبری برایش شده باشد؛ ولی برای بسیاری از سیاستمداران جهان، همین عدم تفاوت اخلاقی او در دو مقطع زندگی (دوران انزوا و اشتغال آن بزرگوار به کار گل و دوران امارت و خلافت و قدرت او)، شایان توجه و دلبستگی است.
علی الوردی (متولد ژوئیه ۱۹۱۳)، استاد دانشگاه، مورخ و جامعهشناس عراقی و مؤلف کتاب «مهزله العقل البشری» است که به میانهروی مشهور است و از پیشگامان مکتب سکولاریسم در عراق به شمار میرود. او هرچند جزء شیعیان عراق است، ولی به علت تمایلات مارکسیستی، به دینداری شناخته نمیشود؛ ولی درست مانند جرج جرداق مسیحی، حضرت مولا(ع) برایش بزرگ است. وی در باره آن حضرت میگوید: «انصاف این است که علی در زندگی خود این اصل مارکس را نقض کرد که انسان نمیتواند در کاخ و در کوخ یکجور فکر کند، خواه ناخواه فکرش عوض میشود و عقربه فکرش در جهت وضع اجتماعیاش تغییر میکند. تاریخ زندگی علی نشان داد که مطلب از این قبیل نیست، به جهت اینکه ما علی را در دو وضع طبقاتی اجتماعی مختلف میبینیم، در آن حدّ نزدیک به صفر، و در آن نقطه اوج که از آن بالاتر نیست؛ یعنی یک روز علی را میبینیم به صورت یک کارگر، به صورت یک سرباز ساده فقیر، به صورت کسی که صبح از خانه خودش حرکت میکند و میرود برای مثلا قنات جاری کردن، درخت کشت کردن، زراعت کردن و زحمت کشیدن و مزدگرفتن به صورت یک کارگر. همین (علی) بعدها که اسلام توسعه پیدا میکند و اموال زیادی در اختیار مسلمین قرار میگیرد، و حتی در زمان خلافت، همان طور فکر میکند. ثروت هنگفت و غنایم بیحساب که به دامنش ریخت و شد صاحب هزار اسب، هزار غلام و… این جاه مقامها و این ثروتهای فوقالعاده، علی را نتوانست تکان بدهد…»۶
فریب سیم و زر
در اینجا مایلم توجه خوانندگان را به حدیثی از کتاب شریف «الغارات» ثقفی کوفی جلب کنم. کتاب الغارات، اثر ابواسحاق ابراهیم بن محمد بن سعید بن هلال ثقفی کوفی (متوفای ۲۸۳ق) است و از کهنترین متون تاریخی شیعه به حساب میرود. این کتاب حاوی مطالب گزیده از زندگانی امیرالمؤمنین(ع)، حیات عملی، خطبهها، نامهها و سفارشها و نیز جنگها و کشمکشها در زمان خلافت و پس از آن است. از آن جهت که در این اثر به غارتهای معاویه در قلمرو امیر مؤمنان پرداخته شده، به «الغارات» شهرت یافته است. مؤلف در این اثر از راویان شیعه و سنی بهره برده و از اینرو منبعی غنی را پدید آورده است. الغارات همواره مورد توجه و استفاده عالمان شیعی بوده است. علامه مجلسی و ابن ابیالحدید نقش بهسزایی در زنده نگهداشتن این تاب داشتهاند. با وجود شهرت و اهمیت این کتاب، نسخههای چندانی از آن موجود نیست و همانگونه که محقق کتاب، محدث ارموی(ره) در مقدمه میگوید، نسخ این کتاب از قدیم بسیار کمیاب بوده است. قدیمیترین نسخه شناخته شده در اختیار علامه مجلسی بوده که بر اساس نسخهای دیگر در دوره صفویه استنساخ شده است. در آن کتاب حدیث زیر آمده است:
«انطلقت مع قنبر إلى علیّ علیهالسلام فقال: قم یا امیرالمؤمنین فقد خبأت لک خبیئه. قال: فما هو؟ قال: قم معی. فقام و انطلق إلى بیته فإذا باسنه مملوءه جامات من ذهب و فضّه؛ فقال: «یا أمیرالمؤمنین، انّک لا تترک شیئا الاّ قسمته فادّخرت هذا لک.» قال علیٌّ علیهالسلام: «لقد أحببت أن تدخل بیتی ناراً کثیره!» فسلّ سیفه فضربها، فانتثرت من بین إناء مقطوع نصفه أو ثلثه، ثمّ قال: «اقسموه بالحصص» ففعلوا، فجعل یقول:
هذا جنای و خیاره فیه إذ کلّ جان یده إلى فیه۷
یا بیضاء غرّی غیری و یا صفراء غرّی غیری.»
ترجمه به نقل از زاذان: با قنبر نزد على علیهالسلام رفتیم. قنبر گفت: «برخیز اى امیر المؤمنین که براى شما گنجینهاى نهفتهام.» على علیهالسلام فرمود: «چه گنجینهاى؟» گفت: با «من بیایید.» على علیهالسلام برخاست و با او به خانهاش رفت. چشمش به جوالى پر از جامهاى زرّین و سیمین افتاد. قنبر گفت: «یا امیرالمؤمنین، شما هرچه هست، تقسیم مىکنى و از این رو من اینها را براى شما اندوختهام.» فرمود: «میخواستی آتشى فراوان به خانه من بیفکنى!» سپس فرمود: «اینها را به چند سهم تقسیم کنید.» چنین کردند. پس على علیهالسلام به این بیت متمثل گشت:
این میوهاى است که من چیدهام و خوبهایش هم در میان آنهاستر آنگاه که هر میوهچینى دستش به سوى دهان خودش مىرود. + اى سپیدها! [دیگرى را بفریبید] و اى زردها! دیگرى را بفریبید.»
دنیای معاصر
اینک میخواهم نگاهی به دوران معاصر خودمان بیفکنم. خانم آنگ سان سو چی برمهای رهبر میانمار است. وی در روز ۱۹ ژوئن ۱۹۴۵ در شهر رانگون ـ پایتخت میانمار ـ متولد گردید. نامش «آنگ سان سو چی» برهمنهادهای است از سه نام پدرش (آنگ سان)، مادربزرگ پدری (سو) و مادرش (چی). او از مخالفان حکومت سابق نظامی میانمار و برنده جایزه صلح نوبل است. در انتخابات عمومی ۱۹۹۰، «اتحادیه ملی دمکراسی» به رهبری او توانست ۵۹درصد آرای ملی و ۸۱ درصد کرسیهای مجلس را از آن خود کند.۸ او که پیش از این انتخابات نیز در بازداشت خانگی بود، مجموعا ۱۵ سال از عمرش را (بین ژوئیه ۱۹۸۹ تا نوامبر ۲۰۱۰) در حصر خانگی به سر برد. وی برنده جوایزی همچون جایزه صلح نوبل (۱۹۹۱)، لژیون دونور (فرمانده)، جایزه ساخاروف، نشان افتخار آزادی رئیسجمهوری، جایزه بینالمللی سیمون بولیوار (از دولت ونزوئلا)،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 