پاورپوینت کامل پرسش از چرایی رنج ۲۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل پرسش از چرایی رنج ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پرسش از چرایی رنج ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل پرسش از چرایی رنج ۲۲ اسلاید در PowerPoint :

تالس، فیلسوف پیشاسقراطی می‌گوید که فلاکت و بدبختی آغازگاه فلسفه است و فلسفه در ژرفا و عمقش تامل راجع به رنج است. البته زمانی که انسان تا ژرفا در رنج از هستی و زندگی است، از تفکر فلج می‌شود. اما زمانی که با آن فاصله می‌گیرد، تازه فلسفه آغاز می‌شود. البته اصراری نیست که برای این تفکر از تعبیر فلسفه استفاده کنیم و می‌توانیم بگوییم که با فاصله گرفتن از رنجی که می‌بریم، می‌توانیم بیندیشیم که رنج چیست و چرا باید باشد و چرا جهان این طور هست که هست و چرا به شکل دیگری نیست. این تامل در انسان از پیرامون خود او آغاز می‌شود و از آسمان نمی‌آید.

تاملی در نسبت فلسفه و رنج

تالس، فیلسوف پیشاسقراطی می‌گوید که فلاکت و بدبختی آغازگاه فلسفه است و فلسفه در ژرفا و عمقش تامل راجع به رنج است. البته زمانی که انسان تا ژرفا در رنج از هستی و زندگی است، از تفکر فلج می‌شود. اما زمانی که با آن فاصله می‌گیرد، تازه فلسفه آغاز می‌شود. البته اصراری نیست که برای این تفکر از تعبیر فلسفه استفاده کنیم و می‌توانیم بگوییم که با فاصله گرفتن از رنجی که می‌بریم، می‌توانیم بیندیشیم که رنج چیست و چرا باید باشد و چرا جهان این طور هست که هست و چرا به شکل دیگری نیست. این تامل در انسان از پیرامون خود او آغاز می‌شود و از آسمان نمی‌آید.

این تفکر امری مستقل و اتونوم است. اتونومی و خودفرمانی و خودسالاری از ویژگی‌های فلسفه است؛ به عبارت دیگر اگر تفکر فلسفی یک ویژگی داشته باشد، آن ویژگی خودآیینی و خودفرمانی است. این را نخست در خودمان و پیرامون خودمان می‌بینیم. همان طور که ادموند هوسرل، بنیانگذار پدیدارشناسی به این نتیجه رسیده بود، اما در یک دایره ایده‌آلیستی می‌چرخید و از این دایره ایده‌آلیستی خارج نمی‌شد. در حالی که ما در درون یک زیست جهان یا یک جهان روحی مشترکی که پیش بنیاد حتی علوم دقیقه است، زندگی می‌کنیم. ما به این جهان فکر می‌کنیم و فلسفه آغاز می‌شود.

اما چه زمانی به آن فکر می‌کنیم؟ انسان تا زمانی که کامیاب است و همه‌چیز بر وفق مراد و امور بر حالت فراغت و آسودگی است، در شادی و لذت زندگی می‌کند. در چنین وضعیتی انسان فکر نمی‌کند. حتی هدف علومی مثل اخلاق و سیاست این است که به این زندگی سامان دهند و تلاش کنند تا مخرب‌تر از آن چه هست نشود. اما فلسفه و تفکر کردن درباره آنچه که باید باشد و آنچه که زشت است یا آنچه که زیباست نیست. فلسفه از چرایی می‌پرسد و از دیرباز نیز همین بوده است. فلسفه می‌پرسد چرا من این طور هستم و در این نقطه و زمان و مکان هستم. بسیاری از رانشگرها هست که انسان خودش خبر ندارد و او را به این سمت و آن سو رانده‌اند. اما معمولا انسان‌ها دوست دارند فکر کنند همه‌چیز به اراده خودشان بستگی دارد و تصمیم گرفته‌اند و امور را برگزیده‌اند و انتخاب کرده‌اند. حال آنکه من فکر نمی‌کنم هیچ زندگی‌ای کاملا بر وفق انتخاب‌های آزادانه و مختار باشد.

آزادی انسان در میان زنجیرها دست و پا می‌زند. فلسفه از آزادیخواهی آغاز می‌شود. خود آزادیخواهی رنج بار است. اینکه آزادی از چیزهایی باشد که رانشگر انسان هستند، یک کشمکش بسیار شکنجه آور و رنج بار است و اینکه آزادی در چیزهایی باشد که حقوق انسان است، باز تلاشی رنج آفرین است. به عبارت دیگر نیل به آزادی هم به «معنای آزادی از»، هم در معنای «آزادی در» و هم به معنای «آز

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.