پاورپوینت کامل دربار? هنر و زیست جهان ۴۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دربار? هنر و زیست جهان ۴۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دربار? هنر و زیست جهان ۴۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دربار? هنر و زیست جهان ۴۱ اسلاید در PowerPoint :

هنر به‌عنوان شکلی از زندگی، نسبت تازه‌ای‌ میان اثر هنری، مخاطب، خالق اثر و جهانی که در آن اثر ارائه می‌شود را نمودار می‌سازد؛ عامل مشترک میان این مؤلفه‌ها زبان است. مرزهای زبان بازتابانند وضع واقع و بیان‌کنند مرزهای جهان ما می‌باشد. چگونگی اندیشه‌های ما دربار وضع امور و جهان توسط ساختار زبان تعیین می‌گردد. مشخصاً درک واقعیت فقط از طریق زبان میسر می‌گردد و اندیشیدن به جهان بیرون از نظام زبان غیرممکن است.

مقدمه : هنر به‌عنوان شکلی از زندگی، نسبت تازه‌ای‌ میان اثر هنری، مخاطب، خالق اثر و جهانی که در آن اثر ارائه می‌شود را نمودار می‌سازد؛ عامل مشترک میان این مؤلفه‌ها زبان است. مرزهای زبان بازتابانند وضع واقع و بیان‌کنند مرزهای جهان ما می‌باشد. چگونگی اندیشه‌های ما دربار وضع امور و جهان توسط ساختار زبان تعیین می‌گردد. مشخصاً درک واقعیت فقط از طریق زبان میسر می‌گردد و اندیشیدن به جهان بیرون از نظام زبان غیرممکن است. یک نمونه از بازی‌های زبانی ممکن، زبان واقع‌گوی ما است. هر شکل صوری زبان به‌نحوی نامحدود قابل گسترش است و هیچ‌چیز تمام کاربردهای زبانی را به یکدیگر پیوند نمی‌دهد. شباهت زبان‌ها به یکدیگر به معنای وجود ماهیت مشترکی میان آن‌ها نیست، گاه شباهت‌هایی میان پاره‌ای‌ از عناصر زبانی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را همچون شباهت میان بازی‌های گوناگون یا شباهت خانوادگی در نظر گرفت. چنانچه به آثار از منظر زیباشناسان موریس وایتس نگاه کنیم، آنچه نکت مهم و مرکزی است، «کشف عملکردهای مفاهیمی است که در اثر وجود دارد». سؤالی که مطرح می‌شود این است: کارکرد آن‌ها چیست؟ چنانچه در پی پاسخ به این سؤال برآییم ناچاراً باید به این سؤال هم پاسخ دهیم: «ارزش منطقی اثر به چه‌کار می‌آید؟!» این سؤال باعث «تحویل پرسش از معنای اثر به کارکرد آن می‌شود». از آنجایی که هنر مفهومی باز و گشوده است، بدین معنا که نمی‌توان آن را یک بار و برای همیشه تعریف کرد، همواره شکل‌های تازه‌ای‌ از هنر به وجود می‌آیند که باعث کنار گذاشتن نگاه و نظریه‌های پیشین خود می‌شوند.

ساختار و شکل‌گیری زیسته‌ها

آیا اگر شخصی آسمان را سرخ و برگ درخت‌ها را نارنجی بکشد «چیزی کشیده است؟» پاسخ آری است.

در ارتباط میان «هرمنوتیک مدرن و مباحث زبان» اشتراکات معنادار و همبسته‌ای‌ وجود دارد. ما چیزی را بازی زبانی می‌نامیم که نقش خاصی در زندگی انسانی‌مان ایفا کند. بر پای این دو دیدگاه، هریک از ما در رویارویی با زندگی واقعی یا با اثر هنری تأویلی شخصی از آن‌ها ارائه می‌دهیم، تأویلی که در حداقل اهمیتش افق دلالت‌های زندگی و اثر را دقیق‌تر می‌نمایاند. تأویلی که نقش شخصی در فراشد آفرینش معنا است و نه فقط پذیرش آن‌ها؛ لذا باید بازی زبانی نقش خاصی در زندگی ما رقم بزند. این ارتباط میان بازی زبانی و زندگی ما را می‌توان این‌گونه بیان کرد که «هرکس می‌تواند گونه‌ای بازی شخصی بسازد تا تجرب خویش یا تجرب درونی خود را بیان کند». بازی زبانی میان بازی‌های شخصی رابطه می‌سازد و اهمیت مفهوم کارآیی یا کاربرد نیز مبنی بر همین موضوع است؛ به این دلیل توان‌های ایجاد این رابطه را نشان می‌دهد. می‌توان این‌گونه بیان کرد که بازی زبانی نظامی است از زبان همراه با کنش؛ ازاین‌رو وابسته به نقشی (وضعیت و شرایط) که در آن زبان شخصی با کل زندگی فرد همبسته می‌شود و زیسته‌ها شکل می‌گیرد.

هنر و شکل زندگی

شکل زندگی همان شکل ویژ زندگی فرهنگی می‌باشد؛ ازاین‌رو، تصویر زبانی خاص به معنای تصویر فرهنگی خاص خواهد بود. ادراک یک مفهوم در یک زبان همان ادراک موقعیت‌های کاربردی آن است و درست به همین شکل درک یک بازی زبانی به معنای فهم شکلی از زندگی است. اگر حتی اندکی هم با بازی زبانی خاصی آشنا باشیم آن‌گاه شکلی از زندگی را شناخته‌ایم، یعنی با شکلی از حضور فرهنگ آشنا شده‌ایم. آنچه به یک بازی زبانی تعلق دارد، کل یک فرهنگ است؛ لذا در نمایشگاه نقاشی زیسته‌ها می‌توان این نتیجه را استخراج کرد. آدم‌ها در مورد عقاید هم‌نظر نیستند، اما در شکل زندگی با یکدیگر مشترکند. کاربردی که به نشانه‌ها و تصاویر زندگی می‌بخشد، به شکل زندگی وابسته است و ازاین‌رو ناظر به آن تعلق بازی زبانی امکان تأویل میسر می‌گردد. نقش‌ها و نشانه‌ها در بازی‌های زبانی متفاوت معناهای تازه‌ای‌ به خود می‌گیرند. ریچارد ولهایم در کتاب هنر و موضوعش در قطعه‌های ۴۵ تا ۴۹ بیان کرده است که «هنر نیز شکلی از زندگی است، شکل زندگی، زیست ما مجموع پیچیده‌ای است از عادت‌ها، تجربه‌ها، مهارت‌ها که زبان با آن‌ها همبسته است و بدون آن‌ها نمی‌تواند عمل کند؛ در مقابل، آن‌ها نیز نمی‌توانند بدون آن زبان بازشناخته شوند؛ یعنی هیچ تجرب معنایی نمی‌تواند بیرون از زبان دانسته شود. اما روانکاوی نشان داده است که ما نه با معنای سرراست، دقیق و موجود، بلکه با تفسیر و تأویل‌هایی از معناها روبه‌رو هستیم.»

هنر و شکل زندگی (تأویل پدیدارهای فرهنگی)

در واقع هر تأویل دقتی است به بازی زبانی و به این اعتبار فرهنگی خاص میان بازی، هنر و زبان موردی مشترک است و در هر سه می‌توان قاعد موجود را شکست یا شاید راهی یافت به قاعده‌ای تازه. شیلر در آثار خود نشان داده است که هنر نیز چون بازی استوار به بهره‌دهی نیست؛ و مخالفین این نظر، ارنست کاسیرر معتقد است که بازی اگرنه همیشه اما در موارد زیادی در خدمت هدفی درمی‌آید؛ لذا هنر حقیقت شکل‌های ناب را می‌آفریند.

از منظر آیور آرمسترانگ ریچاردز، در مورد هر نوع اثر هنری دو مسئل اصلی وجود دارد؛ یکی ارتباط و دیگری مسئل ارزش. مبتنی بر این نظر، هیچ‌گونه آفرینش و بیان بیرون از ارتباط جای ندارند و انواع هنرها شکل عالی این ارتباط را به نمایش می‌گذارند. این دو مسئله یعنی ارتباط و ارزش ستون‌های اصلی هستند که نظریه‌های نقادی استوار بر آن‌هاست. داده‌های هنری همان‌طور که قابل اثبات و انکار نیستند نباید با آن‌ها همچون متون علمی و یا مسائل فلسفی روبه‌رو شد، می‌توان آن‌ها را از منظر فلسفی یا علمی دید نه اینکه آثار هنری خود به آن نحله متعلق باشند. تأویل ما از هر چیز در حکم واکنش روانی ماست به آن.

هنر گونه‌ای از عملکرد شناخت‌شناسان انسان است.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.