پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint :
در سده بیست و یکم میلادی برنامههای مردمپسند تاریخ در تلویزیون، نمونههایی از رویکردهای سرسختانه حزب ویگ را نشان داده است. در سال ۲۰۰۴ دیوید استارکی یک سلسله برنامههای طولانی مدت را در مورد سلطنت انگلستان آغاز کرد که برخلاف نام غیر ویگی این برنامه، اما عنوان عامهپسند آن، یعنی «شهریاری» رویکردش سخت ویگی بود و «شهریاری» را محصول خواسته ملی نشان میداد که قدرتش از طریق رابطه قراردادی دوسویه با ملت محدود میشد و ملت توانمندی غلبه بر آن و حتی پادشاهان بیگانه را داشت.
ترجمه: دکتر محمدتقی ایمانپور
در سده بیست و یکم میلادی برنامههای مردمپسند تاریخ در تلویزیون، نمونههایی از رویکردهای سرسختانه حزب ویگ را نشان داده است. در سال ۲۰۰۴ دیوید استارکی یک سلسله برنامههای طولانی مدت را در مورد سلطنت انگلستان آغاز کرد که برخلاف نام غیر ویگی این برنامه، اما عنوان عامهپسند آن، یعنی «شهریاری» رویکردش سخت ویگی بود و «شهریاری» را محصول خواسته ملی نشان میداد که قدرتش از طریق رابطه قراردادی دوسویه با ملت محدود میشد و ملت توانمندی غلبه بر آن و حتی پادشاهان بیگانه را داشت. استابز و گرین تقریبا هر چیزی را که استارکی گفت، به رسمیت شناختند. به علاوه، دانش جدید که به طور کلی با دیدگاه تاریخی ویگ ناآشنا بود، هنوز به برخی از مسائلی میپرداخت که مورد توجه ویگها بود و اطلاع از زمینههای تاریخنگاری آن سودمند مینمود.
معیارهای پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint
مجموعهای تلویزیونی مانند «شهریاری» (ساخته دیوید استارکی) اهمیت پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint را به ما خاطرنشان میکند و نشان میدهد که پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint میتواند مفاهیم وسیعتری از گذشته را در بر گیرد که از فیلمهای مستند یا آثار داستانی منشأ گرفته و در قالب فیلمها، نمایشها و یا رمانها مطرح شدهاند. البته در مورد تاریخ ویگ، در حالی که دنیای علمی به حرکت خود ادامه میدهد، داستان مردمپسند آنها کاملا از پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint سالهای گذشته منشأ گرفته است. این نکته ما را به مسأل نوع کار میرساند. ما از پاورپوینت کامل تاریخ علمی ۶۲ اسلاید در PowerPoint معیارهای بالایی از پژوهش و دانش را انتظار داریم. از هنگام تخصصیشدن، روش متداول و قانعکننده برای نشاندادن یک کار پژوهشی خوب، بهکارگیری پانوشت و پینوشت است. این امر نشاندهند آن است که یک اثر پژوهشی خوب کاملا بر پای شواهد بوده و معیارهای تخصصی و علمی کاملا مورد توجه قرار گرفته است.
برای دستیابی به هدف اول، یادداشتها و ارجاعات برای مثال در یک مورد خاص مانند تاریخ سیاسی، باید مبتنی بر منابع دست اول باشد، مانند مذاکرات هیأت وزرا یا گزارشهای وزارت امورخارجه. برای دستیابی به هدف دوم، باید منابع دست دوم نقل شوند تا به اعتبار و تلفیق یافتههای خود با دانش موجود بپردازد، و یا برای بیاعتبار نشان دادن کامل یا بخشی از آنها دلیل منطقی فراهم کند.
طی تقریبا یک سده، حتی در بریتانیا که به تخصصی شدن رغبت کمتری نشان میداد، رسال پی.اچ.دی (
ph.D
) به عنوان اثری که مبتنی بر پروژ تخصصی و پژوهشی بود، نمونهای برای این نوع تکنگاریها شده بود. مدرک دکتری گاهی به عنوان یک کار شاگردانه در نظر گرفته میشد که اشاره به شاگردیکردن در گذشته داشت که یک شاگرد برای اینکه در صنف خود فارغالتحصیل شود، میبایست با استادش در آن تخصص خاص اثری خلق میکرد. انتظار میرفت همان معیارها در مورد مقالات چاپشده در مجلات آموزش تخصصی تاریخ بهکار گرفته شود. در حقیقت برخی مقالات شناختهشده وجود داشت که شمار واژههای بهکار رفته در پانوشتهای آنها از تعداد کلمات بهکار رفته در متن بیشتر بود. گاهی اوقات انسان با مقالهای مواجه میشود که در آن مورخ تفسیر خاصی را عرضه کرده و یا با کتابی آشنا میگردد که نویسنده دیدگاهی وسیعتر از عنوان آن را دنبال کرده است.
سلسله مراتب غیررسمی در مجلات وجود دارد و هم مجلات در مورد اینکه چه نوع مقالاتی را چاپ کنند، دیدگاه خاص خودشان را دارند. البته برخی از آنها با توجه به عنوانشان، مجلات تخصصی به شمار میآیند. در مجلات اولویت بر نوع استدلالهایی است که در مقاله مطرح میشود. ناشران نوع تجاری و یا دانشگاهیشان نیز به همان صورت از یکدیگر تشخیصپذیر هستند. بعضی از انتشارات علمی بهندرت کتابهایشان سر از کتابفروشی درمیآورد. آنها به دلیل محدودیت فروش، بیشتر متکی به خرید کتابخانههای دانشگاه هستند. کتابهای معدودی هستند که تشخیص پرفروش بودن و یا از نظر علمی شایان توجه بودنشان مشکل است و موقعیتی فراتر دارند. کتابهای درسی از این نوع هستند. اگرچه این نوع کتابها ممکن است تلفیقی از پژوهشهای نویسندگان پیشتر باشند، اما معمولا به نظر نمیرسد پژوهشی اصیل باشند. گرچه از جنبههای دیگر، مخاطبان چنین کتابهایی دانشجویان دور کارشناسی هستند و انتظار میرود که با معیارهای علمی مشابه مطابقت کنند.
تاریخ مردمی
مردمپسند بودن رشت تاریخ،تشخیص تفاوت بین مورخ غیرحرفهای (آماتور) و مورخ حرفهای را در سالهای اخیر تیره کرده است: معمولا از کارهای مردمپسند انتظار میرود که از معیارهای استنادی بالایی برخوردار باشند؛ برخی از دانشگاهیان از مقامهایشان کنارهگیری کردهاند تا بیشتر بر امور پرجاذبه و احتمالا بر مشاغل پردرآمدتری، مانند نقشهای مجری تلویزیون یا نویسندگان مورد علاق مردم، تمرکز کنند. کارهای روشنفکری همه در یک مسیر نیستند. اگر بخواهیم دقیقتر سخن گوییم، برخی از مؤثرترین تاریخنگاریها بیرون از حرف تاریخ بودهاند؛ اگرچه در درون «محیط علمی» بوده باشند. چنانکه ریچارد ایونز (
Evans
) ملاحظه کرده است، کتاب تامپسون (
Thompson
)، یعنی «ایجاد طبقات کارگری انگلیس» (۱۹۶۳) به قلم شخصی با تجربیات کاری بسیار اندک در یک گروه آموزشی تاریخ نوشته شده است، و کتاب ادوارد سعید شرقشناس در سال ۱۹۷۸، بهطور مشابهی علمی بود؛ اما در گروه زبان انگلیسی و ادبیات تطبیقی نوشته شد، نه در گروه تاریخ. آثار تامپسون و سعید دارای دیدگاه وسیع سیاسی و همچنین اهمیت علمی هستند.
چیزی که خواننده لازم است در اینجا بداند، این است که آیا باید معیارهای یکسانی در انواع رشتههای مختلف بهکار گرفته شوند؟ بهطور یقین، اگر هدف عرض تفسیری اصیل از کار باشد، باید چنین باشد؛ زیرا نویسنده یا استاد مشهور یا دانشگاهی گمنام و یا نویسندهای حرفهای چنین میکند. نویسنده بازاری که هیچ چیز جدیدی برای گفتن ندارد، کارش با معیارهای مناسبی مورد قضاوت قرار میگیرد: اگر او ادعا کند که کار خود را برای خوانندگان متفاوتی نوشته است و اگر اثرش به طور یأسآوری منسوخ و یا گمراهکننده نباشد، ممکن است ارزشمند بهشمار آید. بدترین نوع آثار چاپی، سرقت غیرقانونی نوشتههای دیگران است و آن رونویسی ناآگاهانه از اندیش یک نویسنده یا حتی از واژههای اوست.
برای حفظ معیارها در آثار حرفهای، از دو شیوه استفاده میشود: هم مجلات خوانندگانی را از محیطهای علمی بهکار میگیرند تا در مورد مقالات رسیده نظرشان را آزادنه بیان کنند. معمولا کتابهای اعضای علمی دانشگاهها در برخی مجلات آموزشی مورد نقد و بررسی قرار میگیرند. گاه و بیگاه مسأل ارجاعات مقالات مجلات، بیشتر در علوم طبیعی یا پزشکی، اخبار مهم صفح نخست میشوند و ویراستاران مجلات ناگزیرند توضیح دهند که بخشهای بحثانگیز مورد نظر بهطور شایستهای مستند شده است. البته تاریخ بهندرت به شکل مشابهی عنوان نخست روزنامهها را تشکیل میدهد. براثر کوششی که دیوید ایروینگ به منظور پیگرد کتابهای پنگوئن و اتهام دبوراه لیپشتات (
lipstadt
) انجام داد، تاریخ در همان سطح مقالههای پزشکی مربوط به ایمنی واکسن رسانهای شد.
نقد و بررسیها نیز باید مانند مطالب دیگری که افراد میخوانند، مورد ملاحظات انتقادی قرار بگیرند تا معلوم شود چه کسی نقد و بررسی را نوشته است و ما دربار موقعیت علمی شخص همچنین عنوان مورد بحث چه میدانیم. در مباحث علمی فاقد منتقدان حرفهای هستیم، بلکه فقط اندیشمندان حرفهای و رقابتهای حرفهای داریم. کاربرد اینترنت برای تاریخنگاری، عرصههای جدیدی بهوجود آورده است. برخی مورخان وبسایتهای خودشان را ایجاد کردهاند. درست همانگونه که چاپ واژهها قدرت فوقالعادهای به بحثها دادهاند، «انقلاب اطلاعات» نیز این باور را به مردم بخشیده است که اطلاعات الکترونیکی مورد اعتماد هستند، هرچند که عمدتا تحت نظارت قرار ندارند. یک گروه آموزش منطقی تاریخ سعی میکند برای استفاد بدون تبعیض از اینترنت در گروه کارهایی را انجام دهد. یک دانشجوی خردمند نیز سئوال خواهد کرد که معنی دقیق «اطلاعات» چیست؟
پسامدرنیسم
با پایان یافتن سد بیستم میلادی، هنگامی که مورخان تصور میکردند مفهوم معیارهای حرفهای را میدانند، پس از یک سده تمرین، پسامدرنها گفتند چون هر امری نسبی است، پس کارهایی مانند ارجاع دادن هم میتواند بخشی از تلاش تردیدآمیز به منظور اعتباربخشی به یک بحث باشد. حتی زبان ساد دانش تاریخی بخشی از فریبکاری بهشمار آمد! در اوایل فرایند حرفهای شدن تاریخ، فریمن اشاره کرد که «تاریخ از نظر فنی در میان تمام مطالعات، دارای کمترین حد از فنون است؛ تاریخ کاملا بدون اصطلاحات فنی است». او به شوخی اشاره به دوست زمینشناسی میکند که میگفت برای موضوعش نامهای علمی را به صورت دلبخواهی میسازد: «تاریخ اصطلاحات فنی ندارد، تا حدی مایلم که این مسخرهبازیها کنار زده شود». بیش از یک سده بعد، بازی تاریخ با علوم اجتماعی و اقتصادی و ح
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 