پاورپوینت کامل مهارت‌های پزشکی مانی ۳۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مهارت‌های پزشکی مانی ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مهارت‌های پزشکی مانی ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مهارت‌های پزشکی مانی ۳۹ اسلاید در PowerPoint :

مانی بر اساس روایات به سال ۲۱۶ یا ۲۱۷ میلادی در خانواده‌ای از تبار شهریاران اشکانی و مقیم بابل به دنیا آمد. هر چند او از کودکی بواسطه پدرش به نام فاتک با آیین مغتسله پرورش یافت، اما در سال‌های ۲۲۸ و ۲۲۹ میلادی با ادعای الهامات الهی و در نهایت به سال‌های ۲۴۰ و ۲۴۱ میلادی مذهب جدیدی را اعلام نمود.

مانی بر اساس روایات به سال ۲۱۶ یا ۲۱۷ میلادی در خانواده‌ای از تبار شهریاران اشکانی و مقیم بابل به دنیا آمد. هر چند او از کودکی بواسطه پدرش به نام فاتک با آیین مغتسله پرورش یافت، اما در سال‌های ۲۲۸ و ۲۲۹ میلادی با ادعای الهامات الهی و در نهایت به سال‌های ۲۴۰ و ۲۴۱ میلادی مذهب جدیدی را اعلام نمود. تعالیم مانی آمیخته‌ای از همه ادیان شناخته شده دنیای آن روز بود، به گونه‌ای که عرفان زرتشتی، تثلیث مسیحی، تناسخ بودایی، زهد و دنیاگریزی ماندایی را در بر می‌گرفت. این اندیشمند در تاریخ اجتماعی ایران به سبب آوردن دین معروف به مانوی و به‌کارگیری هنر نقاشی و تصویرگری به مثابه ابزاری برای تشریح آموزه‌هایش اشتهار دارد. حکیم ابوالقاسم فردوسی درباره آمدن مانی و دعوی پیغمبری او گفته است:

بیامد یکی مرد گویا ز چین

که چون او مصور نبیند زمین

بدان چرب دستی رسیده به کام

یکی پر منش مرد، مانی به نام

به صورتگری گفت پیغمبرم

ز دین آوران جهان برترم

هرچند فردوسی مانی را اهل چین می‌داند، اما به برتری او در هنر نقاشی و تصویرگری اذعان دارد، همین‌طور بیان می‌کند که مانی ادعای برتری بر همه دین آوران جهان آن روز را داشت. اما بر اساس منابع دعوت مانی در آغاز با مخالفت‌هایی مواجه شده است و بدین سبب او با سفر به سرزمین‌های دیگر و فرستادن سفیر به اقصی نقاط دنیا در صدد برآمد تا آیین جدیدش را گسترش دهد. بی‌شک مانی در این مسیر در عرصه‌های گوناگون علمی و معرفتی کسب تجربه نموده و از اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی او را برآمده از چین می‌داند، جای تعجب نیست، چراکه مانی در مدت زمان سیر و سلوک در دنیای شناخته شده آن روز و دعوت به آیینی که بر مبنای ریاضت و دوری از خواسته‌های مادی و رد گرایش‌های قومی و قبیله‌ای بود، بسیار به آداب و رسوم ملل دیگر عادت کرده باشد. مانی در یکی از کتاب‌هایش به نام کتاب کفالایا می‌گوید که در عهد سلطنت اردشیر اول ساسانی ۲۴۱- ۲۲۴ میلادی به هند و چین سفر و مردم را به دین خویش دعوت کرده است. بر اساس داده‌های کفالایا به‌نظر می‌آید که مانی به‌سبب برخورداری از دانش پزشکی و درمان مورد توجه شاپور اول ۲۷۲- ۲۴۱ میلادی، مهر شاه و پیروز پسران اردشیر اول بنیان‌گذار شاهنشاهی ساسانی قرار گرفته است. به‌نظر می‌آید پیش از آشنایی شاپور اول با مانی، برادرانش مهر شاه حاکم ایالت میشان و پیروز به او گرویده بودند. یکی از روایات مانویه حکایت ملاقات مهرشاه را با مانی بدین گونه بیان می‌کند که مهر شاه دشمن رسول خدا یعنی مانی بود، باغی بسیار باشکوه داشت. روزی که مانی به ملاقاتش رفته بود، مهرشاه از او پرسید آیا در بهشتی که تو می‌خوانی باغی مانند باغ من هست؟ آنگاه مانی به‌قدرت خویش بهشت نور را با همه ایزدان و موجودات ربانی و همه سعادت و بهجت جنانی بر وی هویدا کرد. در این مدت شاهزاده برای سه ساعت بی‌هوش شد. پس مانی دستی بر سر او نهاد و مهرشاه به‌هوش آمد و بدین گونه این شاهزاده ساسانی به مانی ایمان آورد. بنا به‌گزارش ابن ندیم در کتاب الفهرست، مانی از طریق شاهزاده فیروز برادر شاپور اول به دربار ساسانی راه یافته است و در جای دیگر از قول مانویان می‌گوید که مانی در روز به تخت نشستن شاپور پسر اردشیر تاج را بر سر او گذاشت. به نظر می‌آید شاپور در آغاز به سبب برقراری اتحاد دینی و فرهنگی در قلمرو وسیعش که از شرق به کوشان و در غرب تا انطاکیه وسعت داشت، به مانی و پیروانش آزادی و اجازه تبلیغ داده باشد، چراکه قلمرو شاهنشاهی ساسانی از شرق تا غرب به ترتیب محل سکونت پیروان بودا، زرتشت و مسیح بود. از طرفی آموزه‌های مانی تلفیقی از عرفان زرتشتی، تثلیث مسیحی، تناسخ بودایی، زهد و دنیاگریزی ماندایی بود، اما به مرور زمان آیین مانوی به خاطر بدبینی به جهان مادی و تبلیغ ریاضت نتوانست انتظارات شاپور اول را برآورده نماید. لذا به مرور زمان در زمان جانشینان شاپور آنچه که در محدوده شاهنشاهی ساسانی برای مانی اتفاق افتاد، این بود که روحانیت متعصب آن دوره هیچگاه روی خوش به مانی و دین مانوی نشان نداد.با به‌قدرت رسیدن بهرام اول ۲۷۶-۲۷۳ میلادی دامنه فعالیت او محدود شد، در نهایت به سال ۲۷۶ میلادی متهم به بدعت شد و پس از چندی در زندان کشته شد. به‌دنبال مرگ مانی، پیروان او تحت تعقیب و آزار شدید قرار گرفتند، به گونه‌ای که دوازده هزار راهب مانوی کشته شدند. اما آنچه تحت عنوان معرفت مانی و پیروانش در عرصه پزشکی مد نظر این گفتار است، با دستاوردهای زرتشتیان در حوزه طب و درمان گری چندان تفاوتی نداشت. از طرفی مسافرت‌های مانی در هند و چین سبب آشنایی او با طب هندی، چینی و بودایی شد. مانی و پیروانش نیز در معالجه بیماران از کارد، گیاهان طبی و اوراد مقدس استفاده می‌کردند، در نظر مانی هم مانند زرتشتیان کلام یعنی دعاها و اوراد مذهبی بهترین وسیله برای دفع دیوها و اهریمنان به‌عنوان عاملان بیماری بوده‌اند. دعاها و اوراد مذهبی همواره با موسیقی و ریتم خاصی همراه بوده‌اند و پژوهش‌های امروزی بر نقش موسیقی در درمان برخی از بیماری‌ها اتفاق دارند. نکته‌ای که در این باب قابل تأمل است، آثار منظوم به دست آمده از صومعه‌های ویران هستند. می‌توان استنباط نمود که مانی از موسیقی کلامش برای درمان بیماران استفاده می‌کرد، حتی موسیقی و آوازهای مقدس بویژه مزامیر (جمع مزمار، نایها و دف‌ها یا سرود و آواز نیکو) در مراسم عبادی مانویان سهم بسیار عمده‌ای داشت و دعاهایی که تک خوان می‌خواند، افراد حاضر در مجلس دسته جمعی تکرار می‌کردند. بی‌شک موسیقی درمانی بیشتر در درمان بیماری‌های روحی و

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.