پاورپوینت کامل نیگل، فیلسوف فرهنگ ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نیگل، فیلسوف فرهنگ ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نیگل، فیلسوف فرهنگ ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نیگل، فیلسوف فرهنگ ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

تامس نیگل (Thomas Nagel) از نویسندگان و اندیشمندانی است که در مقام استاد فلسفه و حقوق دانشگاه نیویورک، در زمینه فلسفه اخلاق، فلسفه سیاسی و معرفت‌شناسی پژوهش‌های وسیعی انجام داده و آثارش در غرب و به‌خصوص محافل دانشگاهی و روشنفکری، محل بحث و بررسی و مداقه است.

تامس نیگل (

Thomas Nagel

) از نویسندگان و اندیشمندانی است که در مقام استاد فلسفه و حقوق دانشگاه نیویورک، در زمینه فلسفه اخلاق، فلسفه سیاسی و معرفت‌شناسی پژوهش‌های وسیعی انجام داده و آثارش در غرب و به‌خصوص محافل دانشگاهی و روشنفکری، محل بحث و بررسی و مداقه است.

در ایران هم با همت جواد حیدری، آثاری از او ترجمه شده و به چاپ رسیده که قدم بلندی برای آشنایی با فلسفه‌ای است که از «اصالت فرهنگ» حرف می‌زند؛ کتاب‌هایی همچون: «اخلاق‌شناسی»، «اینها همه یعنی چه»، «برابری و جانبداری»، «ذهن و کیهان» و… آثاری هستند که حیدری در طول چند سال اخیر به فارسی برگردانده است. عموما مباحث فلسفی و مباحث روشنفکری (آمیخته با نگرش فلسفی) برای عامه مردم و حتی دانشجویان و پژوهشگران سخت و دشوار جلوه می‌کند؛ چرا که بعضا اصطلاحات و مفاهیمی در آنها به کار برده می‌شود، پیچیده است و درک مطلب مشکل می‌شود. در ایران اغلب بحثهای فلسفی و روشنفکری از همین نوع است و افرادی که در تلویزیون، مجلات و به طور کلی در سطح عمومی، وارد مباحث فلسفی و میزگردهای فلسفی- روشنفکری می‌شوند، شاید خودشان از حرف‌های یکدیگر سر دربیاورند، ولی بسیاری از شنوندگان، بینندگان و خوانندگان چیز زیادی دستگیرشان نمی‌شود!

موضوعاتی هم که در آن محافل جریان دارد، اغلب ربط چندانی به مسائل اساسی زندگی مردم ندارد و اگر هم داشته باشد، در طول بحث، چندان بر مفاهیم تخصصی تأکید می‌شود که برای کمتر کسی ـ غیر از متخصصان فلسفه، جذابیت دارد! اموری از این دست، فلسفه و فلسفه‌ورزی را طاقت‌فرسا جلوه می‌دهد. سخن‌گفتن ساده، روان و عمیق، کمتر در چارچوب مباحث و مقولات فلسفی جایی پیدا می‌کند، گویا هر چه مطالب تخصصی‌تر و فنی‌تر بیان شود، گوینده داناتر به شمار می‌آید!

در حالی که وقتی اموری در عرصه عمومی مطرح می‌شود، همه مردم مخاطب قرار می‌گیرند و نه فقط تحصیل‌کردگان. اثر مخرب این شیوه در وهله نخست، گریزان‌شدن مردم از فلسفه و مباحث فکری است. گنگ و مبهم سخن‌گفتن و تکیه بر بازی‌های زبانی، بیشتر نشانه ذهن آشفته و روشن‌نبودن مطلب نزد گوینده و نویسنده است. از چنین منظری است که مطالعه آثار تامس نیگل، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند. وی در آثارش به مهمترین مسائل بشری نظر دارد، بی‌آنکه اصطلاحات تخصصی و یا مفاهیم دشوار به کار ببرد. او با زبانی ساده و قابل‌فهم برای همگان می‌نویسد و بدون کاستن از کیفیت و عمق مطالب، حرفش را می‌زند. نیگل از مغلق‌نویسی و غامض‌گویی می‌پرهیزد و همین موجب می‌شود تا بتواند با مسأله‌پردازی‌های دقیق، خوانندگان را به تکاپوی فکری و استدلال‌گرایی سوق دهد.

همسفر فلسفی

جواد حیدری در باره این موضوع می‌گوید: «نیگل فقط به نحوی فلسفه‌ورزی نمی‌کند که ارتباط فلسفه را با مسائلی که ما در زندگی‌مان با آن مواجه هستیم وضوح ببخشد، بلکه به شیوه‌ای می‌نویسد که خواننده را به‌ عنوان همسفر فلسفی، به گونه‌ای درگیر بحث ‌کند. او می‌کوشد تا به لحاظ عقلانی طرح کلی یک مسأله را به خواننده بفهماند و آنگاه تبیین کند که چگونه شخص می‌تواند کورمال کورمال به سمت ‌و سوی یک راه حل پیش برود. او از ارائه‌ راه‌حل شخصی و ترجیحی خودش برای یک مسأله در برابر سایر راه‌حل‌های پیشنهادی محتاط است. نیگل وقتی درباره‌ این موضوعات قلم می‌زند، از خطر ابهام به‌خوبی آگاه هست. او برای اجتناب از ابهام‌، با وضوح و سادگی تحسین‌برانگیزی می‌نویسد و تا آنجا که در توانش هست، از زبان تخصصی و فنی فیلسوفان حرفه‌ای پرهیز می‌کند. از این لحاظ او در میان فیلسوفانی که در روزگار ما فلسفه‌ورزی می‌کنند و نیز از لحاظ صداقت فکری‌، جایگاه برجسته‌ای دارد. غالباً این‌گونه نیست که فیلسوفی در مکتوباتش بپذیرد که نمی‌داند در باب موضوعی چه باید بگوید؛ اما مکتوبات نیگل مملو از چنین تعابیری است: نمی‌دانم چگونه باید این سخن را اثبات بکنم، یا به ‌نظر می‌رسد که در باب این موضوع چیزی که راه به حقیقت ببرد، ننوشته‌ام. و در پایان کار (یا استدلال)، در باب نقشی که شهود غریزی در فلسفه ایفا می‌کند، صادق است. تواضع فکری نیگل را نباید با ضعف فکری خلط کرد. تواضع نوعی تصدیق

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.