پاورپوینت کامل خدای محبوب ابنسینا ۴۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل خدای محبوب ابنسینا ۴۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خدای محبوب ابنسینا ۴۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل خدای محبوب ابنسینا ۴۸ اسلاید در PowerPoint :
۳) رمزگان نماد، به دلیل ماهیت خود تمثیل، شاید حتی مطالعه آن در بافت فعلی سینوی جذابتر از بافت بالزاکی باشد. بارت تأکید میکند که این رمزگان «جایگاهی است برای تعدد ظرفیت و اعادهپذیری. همواره وظیفه اصلی این است که نشان دهیم میتوان از زوایای بسیار به این حوزه وارد شد و بدین وسیله به دشواری و پیچیدگی عمق و راز افزود».
ترجمه: سیده لیلا اصغری
۳) رمزگان نماد، به دلیل ماهیت خود تمثیل، شاید حتی مطالعه آن در بافت فعلی سینوی جذابتر از بافت بالزاکی باشد. بارت تأکید میکند که این رمزگان «جایگاهی است برای تعدد ظرفیت و اعادهپذیری. همواره وظیفه اصلی این است که نشان دهیم میتوان از زوایای بسیار به این حوزه وارد شد و بدین وسیله به دشواری و پیچیدگی عمق و راز افزود». صدای رمزگان نماد هیچ نام جداگانهای ندارد: صرفا «صدای نماد» است. همانطور که بارت با نهایت دقت نشان داده است، سارازین آکنده از نمادپردازی است. در اینجا سه مثال کفایت میکند: بند ۲۲۲ («زامبینلا بر او آشکار شد، بینظیر، سرزنده و ظریف، با همان صور زنانه چشمگیر که او چنان با شور در طلبشان بود و مجسمهساز سختگیرترین و پرحرارتترین داور آنهاست») نماد «جسم محشور» است.
بند ۴۴۳ («گمان میکنم که از زن نیرومند، موجود بیباک پرتوان و پرحرارت متنفر شوم») به عنوان نماد «ترس از سترون شدن» رمزگذاری میشود.
سرانجام بند ۳۴۸ («او زامبینلا را دید که با بیحالی بر روی کاناپه دراز کشیده بود. رنگ پریده بود و تلاش بیش از اندازه ضعیفش کرده بود») به عنوان «ضعف، جبن، ترس و زن» تحت رمزگان نماد قرار میگیرد.
رساله «حی بن یقظان» نیز تمثیلی است سرشار از نمادپردازی و بنابراین قابلیت دارد که نمادهایش چندگانه تفسیر شود. بارت میپذیرد که کمال میتواند «پایانی برای این رمزگان» باشد و به «شکاف [بیانتهای] تکرارها» خاتمه دهد. از آنجا که نقطه اوج «حی بن یقظان» تجلیل از کمال اعلی، یعنی خود خداوند است، ممکن است برای باور به این که نمادهای بیشماری در این متن وجود ندارد، دلیل موجهی داشته باشیم. در عالم صدورگرایانه که «هر موجودی به عنوان مجاز ذات واحد عمل میکند» و در آن نشانه، نماد و واحد نهایتاً باید یکی شود، دلالت (و نمادپردازی چنین متعدد) باید به واحد که خود نشانه یا نماد چیزی نیست، ختم شود.
یافتن نمادپردازی چندگانه در حی بن یقظان دشوار نیست. حکیم جمیل که معمولا عقل دهم یا جبرئیل شناخته میشود، در عین حال میتواند به صورت جایگزین یا به طور همزمان، به نمادهای زیر تأویل شود: الف) انسان بصیر گنوسی؛ ب) ساکنان جهان «دیگر» متعلق به حکیمانی همچون خضر قرآن؛ ج) همه مرشدان، پیران یا هدایتشدگان؛ د) خود عقل هادی انسان. بنابراین طبق هر تفسیری که اختیار شود، میتوان با توجیهی داستان اصلی حی بن یقظان را تمثیلی از سفر پرمشقت انسان به سوی خدا دانست، با همه مشکلاتی که مستلزم این سفر است که حکیم در یک روایت در روایت یا تمثیل، آن را نقل میکند و بدینسان آن را کهنالگوی کتاب «سیر و سلوک زائر» بانیان میتوان تلقی کرد؛ یا میتوان آن را صرفاً شهود گنوسی یا عرفانی دانست؛ یا حتی آن را بر اساس معرفتشناسی محض و هدایت عقل ناقص بشر به مرتبه معرفت کامل بررسی کرد.
نمادهای زیاد دیگری هم وجود دارد: آب به مثابه حیات، ظلمت به مثابه جهل و غیره. از منظر رمزگان نماد، آنچه حی بن یقظان بهخوبی از عهده آن برآمده، برجسته کردن نیاز انسان به هدایت به سوی امر ناشناخته الهی است. به معنای واقعی کلمه، کل این حکایت تمثیلی نماد آن نیاز است.
۴) رمزگان کنش، افعال و رفتار را در بر میگیرد. صدای آن «صدای عمل» است که بارت آن را به «توانایی عقلانی تعیین نتیجه عمل» تعریف میکند و در جای دیگر به «انتخاب چیزی قبل از چیز دیگر، انتخاب به قصد، اراده، عزم راسخ» تعریف شده است. آشکار است که این رمزگان گستره وسیعی دارد و به پیروی از بارت، در اینجا تنها فهرستی از اصطلاحاتی تهیه میشود که برای چاشنی دادن به این رمزگان کافی است. نمونههای بارت از کتاب سارازین شامل این موارد است: «پیوستن» (نشستن)، «هدیه» (هدیه دادن)، «پوشیدن» (طلب پوشش)، «ارعاب» (قربانی وحشتزده) و «قاتل» (قاتل قهرمانان). بارت عناصر داخل پرانتز را به منظور گسترش دادن و فراهم کردن خاصیت بیشتر نسبت به اصطلاح نخست به کار میبرد.
میتوانیم همین شیوه را درباره حی بن یقظان به کار بریم: آرزوی راوی درست در آغاز داستان به صحبت با حکیم و تقرب بدو همراه با دوستانش را ذیل رمزگان کنش میتوان درآورد: «سفر کردن» (در جستجوی روشنبینی برآمدن)؛ در حالی که فعل سالکی که به چشمهای نزدیک چشمه زندگانی میرسد و از آن مینوشد و فوقالعاده قدرتمند میشود، میتواند «نوشیدن» (به طور فوقطبیعی قدرتمند شدن) به نظر برسد. فعل مسافری که با تاریکی عظیمی مواجه میشود و از سرزمین آب و نور سر در میآورد، میتواند دقیقاً تحت عنوان رمزگان کنش «وارد شدن» (در جستجویی فوق طبیعی با خطر مواجه شدن) بارت قرار گیرد. نمونه نهایی و شاید نسبتاً مبالغهآمیز از این نوع توصیف احتمالی، در ادامه میآید که برگرفته از اشارهای در بخش پایانی حی بن یقظان به بخشندگی بسیار خداست: «او سمح و فیاض است». واژه «فیاض» نه تنها به معنای «بلندنظر» و «سخی» است، بلکه به معنای «بسیار جوشنده» است. این مطلب میتواند برای طرح صدورگرایانه که رمزگان کنش بر آن اعمال میشود، نمونه فوقالعاده مناسبی فراهم آورد: «فیضان» (بودن و موجود پدید آوردن). بعد عرفانی یا «رویکرد مشرقی» بسطهای (درون پرانتز) اصطلاحات اولیه ناگهان آشکار میشود و پیوندی ظریف و میانرمزگانی۱ با برخی رمزگانهای دیگر بارت نظیر نماد و مثال دال ضمنی «فوقطبیعی» در رمزگان معناشناسی فراهم میآورد. درواقع میتوان گفت عرفان نوعی فرا زبان در اختیار ما میگذارد که به ماده خامی که همه این رمزگانها از حیث ساختار در حی بن یقظان مبتنی بر آنند، انسجام میبخشد.
۵) فرهنگ، پنجمین و آخرین رمزگان از رمزگانهای پنجگانه بارت، «صدای علم» است. بارت تحت این عنوان علوم مختلف، انواع حکمت و مجموعههای معرفت را که وجود دارند و موجود بودهاند، ترسیم میکند و به آنها ارجاعات متداخل میدهد، بدون اینکه اقدامی در تجدید و نوسازی فرهنگ آنها بکند. و از آنجا که این رمزگانهای فرهنگ «بنیانی متکی به مرجعیت علمی یا اخلاقی به گفتار میبخشند»، بارت آنها را رمزگانهای ارجاع۲ هم میخواند و هر یک را در متن سارازین با حروف اختصاری
REF
مشخص میکند. بدین ترتیب رمزگان ارجاع یا فرهنگ که بند ۳ را تشکیل میدهد («که حتی سبکمایهترین مردان در عنان گسیختهترین ضیافتها بر آن پیش میگیرند»)، رمزگان حکمی خوانده میشود؛ زیرا «این عبارت بر اثر صدای جمعی و نامشخصی پدید میآید که از تجربه سنتی بشر نشأت میگیرد». بند ۳۴ («اینجا و آنجا، آدم با تعدادی آلمانی برخورد میکند که واقعاً شوخیهای شیطنتآمیز و تهمتزنی پاریسیان را به خود میگیرند») رمزگان روانشناسی قومی را شکل میدهد که بر اساس آن آلمانها نمونه عالی زودباوری و پاریسیان مثل اعلای بذلهگوییاند. به بیانی دیگر، این رمزگان دربرگیرنده رمزگان شخصیتهای قالبی فرهنگی است. نهایتاً این عبارت در بند ۱۱۰: «تصویر آدونیس است که بر روی پوست شیری دراز کشیده است»، آشکارا ذیل رمزگان اسطورهشناسی و نقاشی قرار میگیرد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 