پاورپوینت کامل میراث بنیانگذار صفویه در سرزمین آناتولی ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل میراث بنیانگذار صفویه در سرزمین آناتولی ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل میراث بنیانگذار صفویه در سرزمین آناتولی ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل میراث بنیانگذار صفویه در سرزمین آناتولی ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

«شاه اسماعیــــل» بنیانگذار پادشاهی صفویه در ۲۵ رجب سال ۸۹۲ هجری قمری /۸۶۶ هجری شمســـی، به‌دنیــــا آمد.(۱) او در ادامه تلاش‌های پدرش «شیـــخ حیـــــــدر» طریقت درویشی را با حکومت روحانی درآمیخت. بعد از کشته شدن برادرانش «سلطان علی پادشاه» و «ابراهیم» مریدان طریقت صفوی برای جنگ در رکاب او گردآمدند.

«شاه اسماعیــــل» بنیانگذار پادشاهی صفویه در ۲۵ رجب سال ۸۹۲ هجری قمری /۸۶۶ هجری شمســـی، به‌دنیــــا آمد.(۱) او در ادامه تلاش‌های پدرش «شیـــخ حیـــــــدر» طریقت درویشی را با حکومت روحانی درآمیخت. بعد از کشته شدن برادرانش «سلطان علی پادشاه» و «ابراهیم» مریدان طریقت صفوی برای جنگ در رکاب او گردآمدند.(۲) شاه اسماعیل مدت پنج سال تحت حمایت «کارکیا میرزا علی» حاکم لاهیجان، قرآن و زبان‌های فارسی و عربی را از «شمس‌الدین لاهیجی» آموخت.(۳) وقوع جنگ میان «رستم بیگ» و «احمد بیگ آق قویونلو» به او فرصت داد تا اهداف خود را علنی دنبال کند. کارکیا میرزا علی، اسباب سفر او را فراهم نمود و اسماعیل با هفت نفر از اهل اختصاص به‌نام‌های «حسین بیگ لله»، «دده بیگ تالش»، «خادم بیگ خلیفه»، «رستم بیگ قرامانی»، «بیرام بیگ قرامانی»، «الیاس بیگ ایغوت اوغلی» و «قراپیری بیگ قاجار» از راه دیلمان رهسپار طارم شد.(۴) زمانی که به اردبیل پا گذارد، «علی بیگ جاگیرلو» حاکم آنجا او را با تهدید بیرون راند. سپس به دعوت حاکم تالش، «محمد سلطان تالش» در ارجوان نزدیکی آستارا اردو زد. دربارِ «آق قویونلو» و «فرخ یسار شروانشاه» با پیشنهاد پول و مقام به محمد سلطان تالش، سعی کردند تا اسماعیل را به آنان تحویل دهد، اما محمد سلطان تالش، جملگی پیشنهاد‌ها را رد کرد. به سبب همراهان اندک شاه اسماعیل، پیروان طریقت صفوی از آسیای صغیر(ترکیه کنونی) فراخوانده شدند. بدین ترتیب «قراچه الیاس» از آسیای صغیر به کمک اسماعیل آمد.(۵) براساس گزارش کتاب جهانگشای خاقان، زمانی که شاه اسماعیل در ارزنجان (شهری در شرق ترکیه واقع در ۳۸۰ کیلومتری غرب مرز بازرگان) بود، هفت هزار نفر از ایلات شاملو، استاجلو، روملو، تکلو، ذوالقدر، افشار، قاجار و ورساق به او پیوستند. (۶) به نظر می‌آید پیوند و ارتباط شاه اسماعیل با محبان اهل بیت پیغمبر(ص) که تحت عنوان جنبش قزلباش در آسیای صغیر فعالیت داشتند، از زمان نخستین تکاپوهای نظامی اش برقرار شده است.

شاه اسماعیل به‌عنوان پادشاه ایران تا ۱۹رجب سال ۹۳۰ هجری قمری/۲ خرداد ۹۰۳ که از دنیا رفت، دوره زمانی بسیار کوتاهی را در تاریخ ایران و سایر کشور‌های همسایه به خود اختصاص داده است، ولی در کشور ترکیه جریان‌ها و موضع‌گیری‌های ایدئولوژیک و قومی درباره شاه اسماعیل شکل گرفته‌اند و جملگی اعم از مثبت یا منفی نشان می‌دهند که مرگ شاه اسماعیل پایانی در این دنیا برایش نیست.

در ترکیه احزاب زیادی حضور دارند که به ترتیب حزب عدالت و توسعه، حزب جمهوری خلق، حزب دموکراتیک خلق‌ها و حزب حرکت ملی اکثریت کرسی‌های مجلس را به خود اختصاص داده‌اند.‌(۷) حزب عدالت و توسعه از سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱) تاکنون، بر ترکیه حاکم است. بدنه اجتماعی این حزب، طیف وسیعی از گرایش‌های راست‌گرا شامل اسلام گراها، اصلاح‌طلبان اسلام گرا، محافظه کاران، ملی گراها، راست‌های میانه و طرفداران تجارت را در برمی‌گیرد. مؤسسین و اعضای ارشد کنونی این حزب مانند «عبدالله گل» و «رجب طیب اردوغان» از شاگردان «نجم‌الدین اربکان» رهبر حزب‌های اسلام گرای رفاه، فضیلت و سعادت هستند، که در سال ۲۰۰۱ میلادی (۱۳۸۰) از استاد خود منشعب

شده‌اند.(۸)

در مجموع اعضا و طرفداران حزب عدالت و توسعه به دوره عثمانی با شکوه و افتخار نگاه می‌کنند. هرچند به‌طور مستقیم درباره شاه اسماعیل و جنبش قزلباش‌ها اظهار نظری ندارند، اما توجه و بازگویی تاریخ دوره عثمانی که اغلب در تقابل با شاه اسماعیل و صفویان بودند، همواره موجی از اعتراضات مردمی و عدالت خواهانه را در ترکیه سال‌های اخیر به‌دنبال داشته است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی(۱۳۹۲) نامگذاری پروژه ساخت بزرگ‌ترین و عریض‌ترین پل ترکیه به‌ نام «یاوز سلطان سلیم» رقیب و دشمن اصلی شاه اسماعیل، خشم سران و طرفداران احزاب جمهوری خلق و دموکراتیک خلق‌ها را برانگیخت. «حسین آیگون» نماینده درسیم در آن زمان اعلام کرد که سلطان سلیم خون هزاران علوی را ریخته و نباید بزرگترین پل در ترکیه به‌ نام او باشد، وی همچنین با لحن تندی از دولت انتقاد کرد. «احمد هاکان» تحلیلگر برجسته روزنامه حریت، اقدام دولت در جهت نامگذاری این پل به‌ نام سلطان سلیم را بی‌نزاکتی و تلاش برای تحقیر علویان ترکیه دانسته و نام «مولانا جلال‌الدین رومی» را برای این پل پیشنهاد کرد.(۹) اعتراض‌های حزب جمهوری خلق و سایر احزاب ترکیه به نامگذاری این پل تداوم داشت، به گونه‌ای که در سراسر سال

۲۰۱۴-۲۰۱۳ میلادی(۱۳۹۲) با برپایی تظاهرات علیه نامگذاری سومین پل تنگه بسفر به‌ نام یکی از سلاطین عثمانی واکنش نشان دادند. حتی «کمال قلیچ دار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق در یک ملاقات رسمی در سال ۲۰۱۶ میلادی(۱۳۹۵) با «بینالی ییلدریم»

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.