پاورپوینت کامل یادی از دیرینگی چالشنامهها ۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل یادی از دیرینگی چالشنامهها ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل یادی از دیرینگی چالشنامهها ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل یادی از دیرینگی چالشنامهها ۱۶ اسلاید در PowerPoint :
گفتوگوهای چالشانگیز سنجشگرانه در میان دو تن در گفتوگو انجام میشود؛ هریک از این دو میکوشند کاستیها، کمبودها و نارساییها را در دیگری بیابند، برجسته بدارند، بر آنها انگشت بنهند. اینگونه از گفتوگو در ادب ایران پیشین دیرینه دارد، این پیشینه بازمیگردد به ایران کهن، ایران پیش از اسلام. ما در سرودههای کهن چالشنامهای را به یادگاری داریم که به زبان پهلوانیک یا پهلوی اشکانی پدید آمده است. این چالشنامه درخت آسوریک نام دارد.
پیشینه گفتوگوهای چالشگرانه در ادبیات ایران چیست؟
گفتوگوهای چالشانگیز سنجشگرانه در میان دو تن در گفتوگو انجام میشود؛ هریک از این دو میکوشند کاستیها، کمبودها و نارساییها را در دیگری بیابند، برجسته بدارند، بر آنها انگشت بنهند. اینگونه از گفتوگو در ادب ایران پیشین دیرینه دارد، این پیشینه بازمیگردد به ایران کهن، ایران پیش از اسلام. ما در سرودههای کهن چالشنامهای را به یادگاری داریم که به زبان پهلوانیک یا پهلوی اشکانی پدید آمده است. این چالشنامه درخت آسوریک نام دارد.
زمین این درپیوسته (منظومه) کمابیش بلند، چالش و چندوچون است در میان بزی با خرمابنی. هریک از این دو خود را میستاید، دیگری را مینکوهد، به آهنگ آنکه خود را برتر از او بنماید، با برهانهای گونهگون. این چالشنامه در ساختار و گون ادبی سرودهای نمادگرایانه است. بز نماد شیوهای از زندگانی ایرانی است که بر پرورش دام بنیاد گرفته است؛ ویژگی ناگزیر این شیو زندگانی کوچ است و رفتن از جایی به جای دیگر، همساز با دگرگونیهای گیتی. این شیوه، شیو کهن زیست بوده است در جهان باستان و از آن میان در ایران. ما هنوز کمابیش در میان پارهای از تیرههای ایرانی این شیوه زندگانی را میتوانیم بیابیم.
خرمابن نماد زندگانی کشاورزانه است؛ ویژگی بنیادین و ساختاری این شیوه از زندگانی کشت و ورز است که برای انجام دادن آن نیاز به ماندگاری و باشندگی در جایی میافتد. از نگاهی فراخ میتوان گفت این شیو زندگانی است که پایههای شهر آیینی (تمدن) را ریخته است.
این کالبد ادبی در ایران نو (ایران پس از اسلام) همچنان پاییده است و سخنورانی آن را در آفرینشهای ادبی خویش به کار گرفتهاند. من تنها به دو سخنور نمونهوار بسنده میکنم، یکی از سدههای پیشین و یکی هم از روزگار ما. سخنور دیرین اسدی توسی است. اسدی توسی -سرایند گرشاسبنامه- چامهسرایی است نامدار و پارهای از چامههای او در چالش و چندوچون سروده شده است، بیشتر در میان چیزها. برای نمونه، در چامهای آسمان و زمین با یکدیگر در ستیز و آویز و چالشند:
کرده است در م
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 