پاورپوینت کامل «دودمان آگاهی در جهان مدرن» ۲۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل «دودمان آگاهی در جهان مدرن» ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل «دودمان آگاهی در جهان مدرن» ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل «دودمان آگاهی در جهان مدرن» ۲۱ اسلاید در PowerPoint :

در جهان مدرنیته، ایده با مساله آگاهی پیوند می‌خورد و در واقع ایدئولوژی با آگاهی مرتبط می‌شود؛ چنانکه مساله دکارت اساسا آگاهی بود. پیش از آنکه دکارت جایگاه مرکزی فاعلیت ذهن انسانی در امر شناسایی را تثبیت کند، جهان، طبیعت و در واقع حقایق، جدا از انسان و در انفکاک از او اعتبار و معنی داشت. به ‌تعبیر قدما، خدایی بود، طبیعتی بود و انسانی بود و بنابراین خدا و طبیعت معنا را تعیین می‌کردند. اما با شکوفایی رنسانس با تحولی مواجه شدیم که ساختار را بدین سو کشانید که در بدو امر انسان در مرتبه بعد طبیعت و در نهایت خدا مطرح شود. از اینجا به بعد آن چیزی که اصالت یافت ذهن انسان بود؛ بدین‌ معنا که انسان تلاش کرد، نظریه خود را به ذهن و ساختار ذهن معطوف کند.

در جهان مدرنیته، ایده با مساله آگاهی پیوند می‌خورد و در واقع ایدئولوژی با آگاهی مرتبط می‌شود؛ چنانکه مساله دکارت اساسا آگاهی بود. پیش از آنکه دکارت جایگاه مرکزی فاعلیت ذهن انسانی در امر شناسایی را تثبیت کند، جهان، طبیعت و در واقع حقایق، جدا از انسان و در انفکاک از او اعتبار و معنی داشت. به ‌تعبیر قدما، خدایی بود، طبیعتی بود و انسانی بود و بنابراین خدا و طبیعت معنا را تعیین می‌کردند. اما با شکوفایی رنسانس با تحولی مواجه شدیم که ساختار را بدین سو کشانید که در بدو امر انسان در مرتبه بعد طبیعت و در نهایت خدا مطرح شود. از اینجا به بعد آن چیزی که اصالت یافت ذهن انسان بود؛ بدین‌ معنا که انسان تلاش کرد، نظریه خود را به ذهن و ساختار ذهن معطوف کند.

پیش از رنسانس، ایمان در مرکز گفتمان قرار داشت و شکلی از تعبد مطرح بود اما با گذر ایام، ایقان اعتبار یافت و آگاهی منوط به آن شد. همین امر زمینه پیدایش شک روشمند دکارتی را فراهم آورد تا بر اساس آن، منِ اندیشنده به مرکزیت جهان دست یافته و جهان در امتداد ذهن انسانی اعتبار کسب کند. به ‌‌این ‌‌ترتیب آگاهی تبدیل به مساله و پای ذهن و آگاهی به ساحت‌های عمومی زندگی کشیده شد. از این پس آگاهی جهان را شکل می‌داد و همین امر در فلسفه آلمانی اهمیت بسزایی یافت. در اندیشه فلاسفه آلمانی، آگاهی وقتی کامل می‌شود که به خودآگاهی برسد و این دیدگاه پس از چندی در اندیشه کانت و هگل بارور شد. در واقع سوالی که مطرح شد این بود که «من» چگونه «من بودن» خودش را شکل می‌دهد؟ و پاسخ فیشته این بود که «من» زمانی «من بودن»اش را تشخیص می‌دهد که «غیرِ-من» وجود داشته باشد. پس جهان منقسم شد به «من» و «غیر-من» که هگل نام «من» و «دیگری» بر آن نهاد.

نسبت «من» و «دیگری» بدین معناست که آگاهی در روابط شکل می‌گیرد و رابطه ارباب و برده یکی از آن روابطی است که موجب می‌شود، آگاهی در مناسبات ایجاد شود. به ‌تعبیر هگل: تاریخ، تاریخِ آگاهی است و زمانی که بر انسان گذشته تاریخ محسوب نمی‌شود. در واقع تاریخ یک قوم، تاریخ آگاهی است. اما چطور می‌شود، تاریخ آگاهی را شناخت؟ انسان آگاه می‌شود و آگاهی خود را فرا می‌آورد و ساختارهایی همچون ساختارهای اجتماعی و سیاسی پدید می‌آید. لذا توسعه آگاهی را می‌توان از روی توسعه ساخته‌های انسانی دریافت؛ پس تاریخ انسان به ساخته‌های‌ او وابسته است و بدین‌ ترتیب ر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.