پاورپوینت کامل استاد هویتساز ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل استاد هویتساز ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل استاد هویتساز ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل استاد هویتساز ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
«هویت» به معنی چیستی و کیستی است و به تعبیر مانوئل کاستلز Manuel Castells جامعهشناس اسپانیایی «فرایند ساخته شدن معناست» زیرا هر موجودی قبل از موجود شدن، فاقد معنا است. از نظر وی، این «معنا» برپایه ویژگی فرهنگی یا آن دسته از ویژگیهای فرهنگی که بر سایر منابع برتری دارند استوار است. (کاستلز،۲۲:۱۳۸۰) هویت ملی عناصری چون جغرافیا، زبان، ملیت، فرهنگ و دین دارد. از اینرو، در این نوشتار به فعالیتها و اقدامات استاد بدرالزمان قریب در زمینه هویت ملی پرداخته میشود.
پیکرتراشی شخصیت زن ایرانی
«هویت» به معنی چیستی و کیستی است و به تعبیر مانوئل کاستلز
Manuel Castells
جامعهشناس اسپانیایی «فرایند ساخته شدن معناست» زیرا هر موجودی قبل از موجود شدن، فاقد معنا است. از نظر وی، این «معنا» برپایه ویژگی فرهنگی یا آن دسته از ویژگیهای فرهنگی که بر سایر منابع برتری دارند استوار است. (کاستلز،۲۲:۱۳۸۰) هویت ملی عناصری چون جغرافیا، زبان، ملیت، فرهنگ و دین دارد. از اینرو، در این نوشتار به فعالیتها و اقدامات استاد بدرالزمان قریب در زمینه هویت ملی پرداخته میشود.
جغرافیا عرصهای وسیع برای هویتسازی
جغرافیا به قول هایدگر فیلسوف معاصر، عامل بنیادی هویت ملی است. از اینرو فلات ایران محل پیدایش و پرورش هویت ایرانی است که بدرالزمان قریب در آن زاده شد و پرورش یافت. بنابراین عشق به ایران در کنش علمی و زندگی او نمود بارزی دارد. او همواره به ایران و هویت خود میبالید. از اینرو پس از اتمام تحصیلات، به وطن بازگشت و با توجه به نیاز علمی کشور کرسی زبان سغدی را در دانشگاه تهران تاسیس کرد. بنابراینمیتوان گفت ایران ظرف تبلور شکوفههای هویتی در منظر نوآورانه و خردمندانه این اندیشمند صاحبنظر بود. چرا که او در مجموعه هویتسازی، به جغرافیا و تاریخ زبانشناسی در این سرزمین توجه میکند یعنی نکتهای که بزرگانی چون مالینوفسکی
Malinowski
از مردمشناسان بنام سده بیستم، به آن توجه دارند. زیرا زبان همان مفهومی است که مردمشناسان با توجه به آراء مالینوفسکی آن را به عنوان مهمترین و اثرگذارترین عنصر فرهنگی به شمار میآورند که نهادینهشدن بومی آن شکل هویت یک قومیت را سامان میبخشد.
زبان سغدی؛ زبانی خاموش اما هویتساز
دکتر قریب عاشق راستین فرهنگ و تمدن ایران بهویژه زبانهای باستانی ایران بود. او با تلمذ نزد استادان برجسته چون بدیعالزمان فروزانفر و جلال همایی و رفتن به دانشگاههای پنسیلوانیا، میشیگان و برکلی و خوشهچینی از محضر استادان بنامی چون پروفسور مارک درسدن، پروفسور نورمن براون، پروفسور والدز، هنینگ، پروفسور پنزل و هانیکس والد زبانهای سغدی، هند و اروپایی و سانسکریت آموخت و متون مانوی و سغدی و ودا را خواند. سرانجام با مطالعات مستمر و کوشش و پشتکاری بیمثال سالها به تحقیق و پژوهش در زبان سغدی پرداخت و توانست به عنوان نخستین ایرانی متخصص زبان سغدی شود. زبانی که رابطه مستقیمی با فرهنگ ایران دارد و روزگاری زبان زنده و جاری جاده ابریشم بود. او بیست سال از عمر خود را صرف تألیف فرهنگ سغدی کرد. فرهنگی که تألیف آن در بنیاد فرهنگ ایران به ریاست دکتر پرویز ناتل خانلری آغاز شد ولی سالها بعد در انتشا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 