پاورپوینت کامل چگونگی آفرینش «فرهنگ فاخر» ۳۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل چگونگی آفرینش «فرهنگ فاخر» ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل چگونگی آفرینش «فرهنگ فاخر» ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل چگونگی آفرینش «فرهنگ فاخر» ۳۵ اسلاید در PowerPoint :
چرا در برخی جوامع یک نوع «میل» خاص بروز بیشتری پیدا میکند؛ مثلاً برخی جوامع «میل به کتابخوانی» یا «میل به ورزش» و برخی دیگر «میل به شادی» یا «میل به خشونت» دارند؟
«میل» در یک جامعه چگونه شکل میگیرد؟ تحت تأثیر چه مؤلفههایی میتواند به «میل فاخر» بدل شود؟
فرهنگ فاخر چطور میل فاخر میآفریند؟ با توجه به اینکه میل از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نوع میل از جامعهای به جامعه دیگر فرق میکند آیا «میل» ارتباطی با «فرهنگ» دارد؟ فرهنگها چه نقشی در شکلگیری امیال افراد آن جامعه دارند؟ چرا در برخی جوامع یک نوع «میل» خاص بروز بیشتری پیدا میکند؟ بهعنوان مثال در جامعهای چون برزیل میل به ورزش فوتبال افزایش مییابد، در جامعهای دیگر میل به فعالیتهای فرهنگی (همچون کتابخوانی در فرانسه) و در جامعهای میل به پُرکاری (مانند ژاپن) شکل میگیرد؟ اساساً «میل» چیست؟ چه فرقی با «نیاز» و «خواسته» و «غریزه» دارد؟ اینها محورهایی است که سعی شده در این مقاله مورد مداقه قرار گیرند.
یکی از مفاهیم مهم در حوزه روانشناسی و در مکتب روانکاوی بخصوص اندیشه ژاک لکان، روانکاو فرانسوی، مفهوم «میل» است. در باب این مفهوم لازم است چند نکته را مدنظر داشته باشیم. در وهله نخست «نیاز»، «خواسته» و «میل» بهظاهر مترادف هستند و یک معنی را میرسانند. در حوزه جامعهشناسی از جمله اندیشه زیمل، «میل» و «نیاز» یکسان شمرده میشوند؛ ولی از منظر لکان متفاوتند. دوم، «میل» از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر تعریف متفاوتی دارد؛ یعنی «فرهنگ» در تولید و تعریف میل نقش دارد. به زبان دیگر، تعریف میل به مانند یک واقعیت اجتماعی، برساختهای اجتماعی است. سوم، هر فرهنگی امیال خاصی را تولید و پرورش یا بهعبارتی، آموزش میدهد. و چهارم، میل درجهبندی دارد؛ یعنی «میل فاخر یا ناب» و «میل ساده یا عامیانه» داریم.
ژاک لکان تمایزی بین سه مفهوم «نیاز» (Envie) و «خواسته» (Demande) و «میل» (Désir) قائل میشود. به باور او «نیاز از جمله گرسنگی یا تشنگی، ارضا شدنی است. اما میل با چیزی فراسوی نیازهای اولیه بشر ارتباط دارد که ارضا شدنی نیست. از نظر او، میل مفهومی وسیعتر و انتزاعی تر از لیبیدو یا «خواست» نزد فروید است. میل در مرکز هستی ما قرار دارد و به معنای دقیق کلمه، اساساً رابطهای با فقدان دارد.» (هومر، ۱۳۸۸: ۱۰۲) به زبان دیگر، همچنان به تعبیر لکان «میل نه اشتیاق به ارضا شدن است و نه تقاضای عشق؛ بلکه باقی مانده تفریق اولی از دومی است؛ پدیده از هم جدا شدن آن دو.» (هومر، ۱۳۸۸: ۱۰۳) از این رو، در اصل «میل جوهره انسان است.» (اونز، ۱۳۸۶:۴۵۹) یعنی به نوعی میل، هویت واقعی هرفردی است.
زمانی که لکان از میل سخن میگوید «نه به هر نوع میلی، بلکه همواره به میل ناخودآگاه اشاره دارد.» (همان، ۴۵۹) که غالباً برای انسان پنهان یا شاید دستنیافتنی است ولی وجود دارد. از این رو، لکان معتقد است «هدف درمان روانکاوی هدایت فرد تحت روانکاوی بهسمت شناخت حقیقت درباره میل خود است.» (همان، ۴۵۹) لکان «ناخودآگاه را به سادگی «کلام دیگری بزرگ» می نامد.» (هومر، ۱۳۸۸: ۹۹) بهدنبال این تعریف، وی معتقد است که «میلِ انسان، میلِ دیگری بزرگ است.» (اونز، ۱۳۸۶:۴۶۲) یعنی به زبان سادهتر، الگوهایی که در اطراف فرد وجود دارند و فرد در صدد رسیدن به آنها است یا به مانند آنها شدن را در سر میپروراند.
نکته مهم دیگر در مورد مفهوم میل، این است که میل درجاتی دارد؛ به مانند فرهنگ فاخر و فرهنگ تودهای. به تعبیر الن گی (۲۰۱۷) ما با میل فاخر یا میل تودهای روبهرو هستیم. «میل فاخر» بیشتر تفکر برانگیز است. کمتر مادی است، تکامل را بهدنبال دارد و فاصله زیادی با نیاز و خواسته دارد؛ در مواقعی دست نیافتنی است. در حالی که «میل توده ای» بیشتر مادی است. روزمره است نزدیک به غریزه است که دستیافتنیتر است و امکان اجرا شدنش بیشتر است.
آیا میل امری فطری و ذاتی، یا امری اکتسابی است؟ آیا میتوان میل را آموزش داد؟ میل یکی از نیازها و خواستههای طبیعی و بعضاً غریزی هر انسانی است. میل به شادی، میل به غم، میل به خوردن، میل به خوابیدن، میل به محبت کردن، میل به عشق ورزیدن، میل به بخشش یا میل به خساست، میل به صلح یا میل به خشونت و جنگ، حتی میل به خدمت و خیانت یا عفو و انتقام.
خوب یا بد بودن میل، بحث دیگری است؛ ولی همه افراد، همه این نوع میلها را ندارند. در این شکی نیست که هر میلی، محصول متفاوتی خواهد داشت. در واقعیت امر، چگونگی و نوع میل بهعنوان یک هدف یا آرزو، در سطح خُرد «مسیر حرکت فرد» را و در سطح کلان «مسیر حرکت جامعه» را نشان میدهد.
با توجه به اینکه میل از فردی به فرد دیگر فرق میکند و نوع میل از جامعهای به جامعه دیگر متفاوت است آیا «میل» «ارتباطی» با فرهنگ دارد؟ آیا میتوان گفت هر فرهنگی میلهایی را در افراد القا میکند و آموزش میدهد و بهوجود می آورد؟ یا میتوان بیان کرد که در یک فرهنگ، یک نوع میل بیشتر از میلهای دیگر است؟
«فرهنگ» معانی متفاوتی دارد. در این میان «اسپیلمن دسته بندی سه گانهای صورت داده است که در آن، همه تعاریف فرهنگ را ذیل سه گروه میآورد: ۱)فرهنگ به منزله خصلت کلی گروهها و جوامع
۲) فرهنگ به منزله قلمرو مجزایی از نمودهای انسانی و
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 