پاورپوینت کامل اندیشمندی که نگهبان میراث فکری ما شد ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل اندیشمندی که نگهبان میراث فکری ما شد ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل اندیشمندی که نگهبان میراث فکری ما شد ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل اندیشمندی که نگهبان میراث فکری ما شد ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
۱۵ خرداد سال ۱۳۱۲ روز تولد دکتر رضا داوری اردکانی است و این روزها که در آستانه سالروز ۹۰ سالگی او قرار داریم فرصت خوبی است که با نگاهی به آرا و آثار او، از ۵۰ سال فعالیت اندیشهورزی استاد ارزیابی داشته باشیم. توجه دکتر داوری به «میراث فکری ما» بهرغم اینکه در برخی از موارد قابل نقد است اما کوشش قابل توجهی است؛ به خصوص درباره آغاز و بامداد فلسفه اسلامی که «فارابی» است و ما متأسفانه به آن بیتوجه هستیم.
ارزیابی جایگاه دکتر رضا داوری اردکانی در جغرافیای فکری ایران در آستانه نودمین سالروز تولد او
۱۵ خرداد سال ۱۳۱۲ روز تولد دکتر رضا داوری اردکانی است و این روزها که در آستانه سالروز ۹۰ سالگی او قرار داریم فرصت خوبی است که با نگاهی به آرا و آثار او، از ۵۰ سال فعالیت اندیشهورزی استاد ارزیابی داشته باشیم. توجه دکتر داوری به «میراث فکری ما» بهرغم اینکه در برخی از موارد قابل نقد است اما کوشش قابل توجهی است؛ به خصوص درباره آغاز و بامداد فلسفه اسلامی که «فارابی» است و ما متأسفانه به آن بیتوجه هستیم.
**********
از ابتدای دهه سی شمسی و شاید از زمانی که مرحوم یحیی مهدوی توجه جدی به ابنسینا داشت، متفکران ایرانی کوشیدند تا میراث ایرانی- اسلامی را مورد توجه قراردهند. دکتر داوری هم از جمله اندیشمندانی است که با تأسی از یحیی مهدوی، توجه جدی به فارابی را در دستور کار قرار داد. آن زمانی که او علاقهمندیاش را به فارابی نشان میداد ما در این حوزه کار با اهمیتی در ایران نداشتیم و عمده پژوهشهای ما در مورد فارابی از سوی مستشرقان و محققان عرب صورت گرفته بود. از طرفی دیگر، دکتر داوری با مرحوم احمد فردید که نگاه نقادانهای به غرب داشت در ارتباط بود و اینچنین در حلقه اندیشمندانی مینشست که نگاه انتقادی به غرب داشتند.
نگاه داوری به فلسفه اسلامی
معتقدم که نگاه دکتر داوری به سنت اسلامی از جهتی قابل نقد و از جهتی تمجید برانگیز است.دیدگاه قابل دفاع و البته مهم او این است که به فلسفه اسلامی به مثابه یک تفکر مستقل مینگرد، اما دیدگاه قابل نقد او که در لابهلای آثارش به چشم میخورد و دقیقاً در تناقض با نگاه اولیه او قرار میگیرد این است که تا حدی فلسفه اسلامی را در ذیل فلسفه یونان میبیند و به تعبیری یونان را طلوع و فلسفه اسلامی را نیمروز آن تلقی میکند. اما با این حال، مجدداً در کتاب «فارابی» عنوان میکند که در بعضی از مباحث مانند بحث «فیلسوف» و «نبوت» فارابی دیدگاه مستقلی عرضه کرده است.
خوانش داوری از توسعه
دکتر داوری در دوره اول فکری خود یک نگاه انتقادی جدی به تفکر اروپامحوری و نگاه غربی دارد اما این دیدگاه به تدریج در سیر تفکر او کمرنگ میشود. این کمرنگ شدن را میتوانیم حتی امروز در خوانش او از توسعه ببینیم. از دیدگاه داوری، توسعه یعنی مغربزمین و ما با رویکردهای متنوعی از توسعه روبهرو نیستیم.
معتقدم این استدلال او تا حدی تناقضآمیز است؛ چرا که اولاً به نظر میرسد داوری دیدگاه اول خود را تعدیل کرده و معتقد است که توسعه همان اتفاقی است که در غرب رخ داده است. این نظر از حیثی درست است، یعنی هر کشوری که بخواهد واجد توسعه باشد، راهی غیر از عقلانیت، رنسانس فکری، روشنگری و آزادی ندارد.اما همه این مفاهیم قابلبحث است؛ یعنی اینگونه نیست
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 