پاورپوینت کامل وضع (منطق) ۱۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل وضع (منطق) ۱۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل وضع (منطق) ۱۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل وضع (منطق) ۱۴ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل وضع (منطق) ۱۴ اسلاید در PowerPoint

وضع‌، یکی از اصطلاحات علم منطق بوده و در معانی مختلفی به کار می‌رود، مانند موضوع قرار دادن، قبول کردن، یکی از مقولات عشر و … .

فهرست مندرجات

۱ – اصطلاح‌شناسی
۲ – پانویس
۳ – منبع

اصطلاح‌شناسی

وضع اصطلاحی منطقی بوده و در معانی مختلفی استعمال می‌گردد که عبارتند از:

۱- موضوع قرار دادن؛

۲- قرارداد، مواضعه، تواطی، چیزی را نشان چیز دیگر قرار دادن؛
«واضعان لغت الفاظ به ازاء معانی وضع کرده‌اند تا عقلاء به توسط آن بر معانی دلالت سازند. و این نوع دلالت را دلالت تواطی خوانند که تعلق به وضع دارد و به مردم خاصّ است. چه در دلالت به طبع که نه به طریق تواطی باشد، مانند دلالت اصوات طیور بر احوال ایشان دیگر حیوانات با مردم مشارک باشند».

[۱] خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، اساس الاقتباس، ص۷.

«و قومی گفته‌اند حدّ قولی باشد مشتمل بر تفصیل آن معانی که اسم بالذّات بر آن دلالت کند بر اجمال بحسب وضع واضعان و فهم مستمعان».

[۲] خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، اساس الاقتباس، ص۴۱۶.

«پس من حیث الوضع مباحث متعلق به قول شارح بر مباحث متعلق به حجت متقدم باید داشت. تا وضع مناسب طبع باشد».

[۳] شیرازی، قطب‌الدین، دره التاج (منطق)، ص۱۳.

۳- قضیه‌ای که در جدل مورد قبول و التزام مجیب است. یعنی از آن دفاع می‌کند و در اثبات آن می‌کوشد؛
«و جدلی دو کس را گویند: یکی آن‌کس که محافظت وضعی کند. و وضع در این موضع رایی بود که آن را معتقد یا ملتزم باشند، مانند مذاهب و ملل مختلف که اهل ادیان ملتزم آنند».

[۴] خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، اساس الاقتباس، ص۴۴۵.

«و نتیجه قیاس را که در علوم برهانی مطلوب گویند، در جدل وضع خوانند. و معنی وضع نزدیک بود به معنی دعوی که اثبات یا ابطالش خواهند کرد… پس بنای قیاس جدلی بر مساله بود، و جزو او مقدمه و نتیجه او وضع».

[۵] خواجه نصیرالدین طوسی، محمد بن محمد، اساس الاقتباس، ص۴۵۲.

۴- مسلّم شمردن، قبول کردن، تسلیم، فرض کردن؛
«قیاس قولی باشد مشتمل بر زیادت از یک قول جازم، چنانکه از وضع آن قولها بالذّات قولی دیگر جازم معیّن بر سبیل

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.