پاورپوینت کامل تمیم داری، ابورقیه ۳۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تمیم داری، ابورقیه ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تمیم داری، ابورقیه ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تمیم داری، ابورقیه ۳۱ اسلاید در PowerPoint :
۱
زندگینامه۲
دین۳
مالکیت بر فلسطین۴
جایگاه تاریخی۵
جایگاه فرهنگی۶
خیانت و شهادت دروغ او۷
پانویس۸
منابع مقاله۹
وابستهها
تَمیمِ داری، ابورقیه تمیم بن اوس بن خارج داری لخمی، صحابی پیامبر(ص) و پیشگام فرهنگ قُصّاص در تاریخ اسلام.
زندگینامه
وی از داریّون قبیل لَخم بود و نسبت داری بر همین اساس است، اگرچه برخی به سبب پیشین نصرانیت او، نسبت داری را مربوط به حضور او در دیر دانستهاند. تمیم و برادرش ابوهند در شمار معدود داریون پراشتهار هستند. ظاهراً تمیم فرزند ذکور نداشته است و به همین مناسبت کنی او را ابورقیه آوردهاند. وی مدتی ام فَروه، خواهر ابوبکر را در نکاح خود داشت.
دین
تمیم پیش از اسلام آوردن بر دین نصارا و مردی بازرگان بود و در یثرب(مدینه) سکنا داشت. وی به اقتضای پیش خود بسیار سفر میکرد و سفرهای دریایی بسیاری به شام داشت. شاید به همین سبب کرنکوف احتمال داده است او فردی متمول بوده باشد. تمیم در ۹ق/ ۶۳۰م اسلام آورد و در مدینه نزد پیامبر(ص) و دو خلیف پسین بماند. پس از کشته شدن عثمان به شام رفت و در ۴۰ق/۶۶۰م از دنیا برفت.
مالکیت بر فلسطین
تمیم داری پس از اسلام آوردن، دو قری حبرون و عینون در منطق فلسطین را از حضرت محمد(ص) درخواست کرد. اگرچه مسلمانان هنوز بر آن سرزمین دست نیافته بودند، اما پیامبر(ص) آن دو را به اقطاع به وی داد و این امر در روایات به عنوان یکی از آیندهنگریهای پیامبر گرامی یاد شده است. جالب توجه آن است که در این میان تمیم برای این اقطاع از پیامبر(ص) طلب مکتوبی میکند و رسول اکرم(ص) نیز با اطمینان از آینده، چنین نوشتهای را که دال بر مالکیت تمیم و خاندان او بر آن سرزمین است، به وی میدهد. موضوع این نامه توجه بسیاری کسان را به خود جلب کرده، و حتى برخی از شرقشناسان در صحت آن تردید نموده، و با ارائ دلایلی آن را از برساختههای سدههای پسین دانستهاند. اما به هر روی در سدههای میانی کسانی همچون صفدی و مجیرالدین حنبلی از نسخ موجود این نوشته خبر دادهاند. قلقشندی با نگاهی ادبی به این نامه، آن را از نخستین نمونههای دیوان انشا یاد کرده است.
پس از فتح سرزمینهای شام، خلفای وقت با پذیرش صحت اهدای این قطیعه از سوی پیامبر(ص)، تمیم و خاندان وی را مالک آن سرزمین شناختند. تمیم پس از کشته شدن عثمان، مدینه را به قصد شام ترک کرد. در برخی منابع به امارت وی بر بیتالمقدس اشاره شده است. ذهبی در سد ۸ ق اختیار آن سرزمین را در دست خاندان تمیم یاد کرده است. موضوع این اقطاع اسباب تألیف آثاری در این زمینه را به وجود آورد که از میان آنها میتوان به آثاری چون الفضل العمیم فی اقطاع تمیم از جلالالدین سیوطی و القول القویم فی اقطاع تمیم از نجمالدین محمد بن احمد غیطی(د ۹۸۱ق) اشاره کرد.
جایگاه تاریخی
آنچه در منابع دربار تمیم داری آمده است، شخصیت وی را با دو منظر تاریخی و فرهنگی قابل بررسی مینماید:
الف ـ منظر تاریخی: اگر آن دسته از روایات را که با رویکردی اسطورهای ـ تاریخی به چگونگی اسلام آوردن تمیم اشاره کرده، و حضور فرشتهای را برای نمایاندن برخی واقعیات بر تمیم یاد کردهاند، به کناری نهیم، باید گفت تمیم داری پس از غزو تبوک همراه با گروهی از لخمیان در سال وفود(۹ق/۶۳۰م) نزد پیامبر اکرم(ص) آمد و با پیشکش نمودن اسبی درخور به آن حضرت اسلام آورد.
جایگاه فرهنگی
ب ـ جایگاه فرهنگی:
۱. تمیم صحابی: تمیم چون اسلام آورد، صحبت پیامبر(ص) را غنیمت شمرد و نزد آن حضرت بماند. اگرچه به سبب وفات رسول اسلام(ص) این صحابت چندان نپایید، اما میزان روایات تمیم از پیامبر(ص) کم نیست. «مسند تمیم» در برخی از مجموعههای روایی گرد آورده شده و در نگاهی کلی میتوان گفت بیشتر روایات وی از رسول گرامی، در موضوعات اخلاقی، و مواظبت بر نماز و قرآن است. افزون بر برخی از کتابهای صحاح، تقریباً در غالب مجموعههای حدیثی روایات او قابل دسترسی است. در میان راویان تمیم که خود در طبق چهارم گنجانده شدهاند، نام بسیاری از بزرگان صحابه و تابعین مشاهده میشود. ابن عباس، ابوهریره، عطاء بن یزید، ابن سیرین، عبدالله بن عمر و ابوعبدالرحمان موسی بن نصیر در شمار راویان او هستند.
تمیم در نقلی، از سفر دریایی پررمز و رازی به برخی جزایر ناآشنا سخن به میان آورده که دجال و جَسّاسه در آن جزایر دیده شده بودهاند؛ بر پای نقل روات، پیامبر اکرم(ص) نیز خبر را به روایت تمیم برای جماعت نقل میکند. این روایت حضرت از تمیم در مباحث علمالحدیث از نمونههای نادر در روایت کبار از صغار است که در بیشترین آثار روایی نیز دیده میشود.
این خبر که موضوعات جالب توجهی را دربر داشته، توجه بسیاری کسان را به خود جلب کرده، و اسباب تألیف آثاری در این زمینه گشته است که از آن جمله میتوان به کتاب اِفحام
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 