پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
قوه پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint
درباره نفس گفته شده که برای انجام افعال خود احتیاج به قوای متعددی دارد، در یک تقسیم بندی اولی قوای نفس به سه دسته قوای نفس نباتی، حیوانی و انسانی تقسیم میشوند.
فهرست مندرجات
۱ – اقسام قوای حیوانی
۲ – معانی بکار رفته درباره محسوسات
۲.۱ – مثال
۳ – نظر ملاصدرا
۴ – شان قوه پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint
۵ – پانویس
۶ – منبع
اقسام قوای حیوانی
طبق یک تقسیم بندی قوای حیوانی به قوای محرکه و مدرکه تقسیم میشوند. قوای محرکه قوایی هستند که اختیار دار امور حرکتی بدن هستند و قوای مدرکه قوایی هستند که امر ادراک را عهده دارند. قوای مدرکه به دو دسته قوای باطنی و قوای ظاهری تقسیم میشوند. یکی از قوای باطنی که معانی جزئی نظیر “دوستی زید” و “دشمنی عمرو” را درک میکند، (یعنی معانی که در ذهن در قالب یک صورت یا شکل منعکس نمیشود) قوه پاورپوینت کامل واهمه ۲۰ اسلاید در PowerPoint یا وهمیه نامیده میشود.
[۱] محمد تقی مصباح یزدی، شرح جلد هشتم اسفار اربعه، ج۱، ص۲۶۹، قم، انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی، ۱۳۷۵.
معانی بکار رفته درباره محسوسات
ما در بعضی شرایط در مورد محسوسات احکامی را صادر میکنیم و معانی را به کار میبریم که نمیتوانیم آن معانی را حس کنیم. این معانی دو حالت دارند:
۱. یا اصلا در طبیعتشان محسوس نیستند.
۲. یا محسوس هستند ولی وقتی ما میخواهیم حکم را بیان کنیم آن معنا را حس نمیکنیم. برای واضح شدن مطلب آن را با مثال بیان میکنیم.
مثال
در مورد اول که گفتیم طبیعتشان را نمیتوان حس کرد (مانند ادراک اموری مثل دشمنی، پستی و نفرتی که گوسفند در صورت گرگ ادراک میکند) نمیتوان گفت این چنین ادراکی محسوس (بوسیله حواس پنچگانه) است. همچنین ادراک دیگری که در طرف مقابل این احساس نفرت است احساس موافقت و دوستی که گوسفند نسبت به صاحب خود دارد که این مورد نیز محسوس نیست، یعنی چه معنایی که به واسطه آن به چیزی انس میگیرد و چه معنایی که به واسطه آن از چیزی متنفر میشود هیچیک محسوس نیستند. اینها اموری هستند که نفس حیوانی آنها را درک میکند ولی حس هیچگونه اشارهای به آنها ندارد. اینها مثال برای مورد اول بودند که اصلا در طبیعتشان محسوس نیستند. اما مثال موردی که گفتیم معنی محسوس است هنگامی که ما حکمی صادر میکنیم آن صورت یا معنا را حس نمیکنیم. وقتی ما چیز زردی را میبینیم و بدون آینکه آن را بچشیم، میگوییم که این عسل است و همینطور شیرین است. در این مورد هنگامی که شخص آن عسل را میبیند، گرچه عسل و شیرینی امری محسوس است ولی شیرینی آن محسوس را هنگامی که با دیدن میگوید شیرین است درک نکرده است؛ زیرا شیرینی امری است که با قوه ذائقه یا چشایی درک میشود. بنابر این حکمی که میدهد (که این مایع شیرین است)، حکم محسوس نیست گرچه اجزای آن شیء محسوس است. البته این چنین حکمی گاهی درست و گاهی اشتباه از آب در میآید. قوهای که این معانی را درک میکند قوهای غیر از حواس پنچ گانه ظاهری است که وهم نامیده میشود.
[۲] ابن سینا، النفس من کتاب الشفاء، ص
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 