پاورپوینت کامل تربیه فی الإسلام النظریه و المنهج ۱۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تربیه فی الإسلام النظریه و المنهج ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تربیه فی الإسلام النظریه و المنهج ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تربیه فی الإسلام النظریه و المنهج ۱۹ اسلاید در PowerPoint :

تربیه فی الإسلام النظریه و المنهج [۱] تألیف عدنان علی رضا نحوی؛ این کتاب در واقع از دو قسمت کلى تشکیل شده است؛ در قسمت نخست به نظریه تربیتى در اسلام پرداخته شده است، و در قسمت دوم به برنامه تربیتى در اسلام. مطالب کتاب در مقدمه و شش بخش گرد آمده است. برخى از بخش‌ها به دو یا سه قسمت و هر قسمت به چند فصل تقسیم شده است و برخى دیگر تنها به چند قسمت و برخى هم به چند فصل تقسیم گشته است.

مباحث این کتاب – کمابیش – هم به لحاظ عنوان و هم از نظر شرح و تحلیل تازگى دارد. برخى از بحث‌هایش در دیگر تربیت‌نگاشته‌هاى اسلامى نیامده است مانند مقیاس اندازه‌گیرى سطح ایمان، ادبیات و نظریه تربیتى در اسلام که به لحاظ موضوع تازه‌اند و مراحل تربیت، عوامل و روش در نظریه تربیتى اسلام که پرداخت و محتوایى تازه دارند.

از جمله کاستى‌هاى این اثر، پرداختن به موضوعات پرشمار است. گستردگى دامنه بحث موجب شده است گاه مباحث خلط شوند مثل بحث ویژگى‌هاى نظریه تربیت اسلامى که در آن به امورى که ویژگى نیستند پرداخته شده است، و گاه به مباحث کوتاه و حتى کمتر از ۲۵۰ کلمه پرداخته شده است مانند نظریه تربیتى در اسلام و تمرین عملى.

کاستى دیگر این کتاب تعریف نشدن مفاهیم کلى، و نیز ناپخته نهادن بحث و ارجاع خواننده به دیگر آثار مؤلف است.

بخش آغازین کتاب با اشارتى به مفهوم نظریه، فرضیه، قانون آغاز گشته است. در فصل دوم به واژگان فرهنگ، سکولاریسم، علم، پرداخته و یادآورى شده است که علم و فرهنگ از ضروریات مکتب اسلام است. در فصل سوم دربار سیطره مادیت بر فلسفه و ادب و سیاست و اقتصاد و تربیت و ضرورت بنا نهادن نظریه و برنامه‌اى براى هدایت فعالیت‌ها به راه راست بحث شده است. نگارنده در فصل چهارم به نظریه معرفت میان مفهوم ایمانى و مفهوم الحادى پرداخته و لازم دانسته است مفهوم ایمانى برگرفته از قرآن را در سراسر مراحل آموزش به فرزندانمان القا کنیم.

موضوع بخش دوم چکیده‌اى از سیر تاریخى تعلیم و تربیت و روان‌شناسى تربیتى است. درفصل یکم با سیر تاریخى تعلیم و تربیت و در فصل دوم با سیر تاریخى روان‌شناسى در عصرجدید آشنا مى‌شویم. فصل سوم ارزیابى کوتاهى است از نظریه‌هاى تربیتى و روان‌شناسى تربیتى در غرب.

نظریه تربیت در اسلام و شروط توضیح آن، عنوان بخش سوم است. نگارنده این بخش را دو قسمت کرده است. در قسمت یکم ابتدا نظریه را تعریف کرده است؛ سپس به تعریف نظریه تربیتى در اسلام پرداخته است. آنگاه از اصول ثابتى که نظریه تربیتى اسلام بر آن‌ها پا گرفته است یاد کرده است و در پایان از منابع معرفت و عوامل مؤثر در فرآیند تربیت گفته است.

در قسمت دوم، گزیده‌اى از موضوعات مهم مرتبط با نظریه تربیت در اسلام بررسى شده است. براى شرح این عنوان، نخست به نظریه عام تبلیغات در اسلام و شروط شش‌گانه مهم آن پرداخته شده است و پس از آن قانون فطرت در اسلام و نقش آن در حوزه تربیت و مهم‌ترین

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.