فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن :
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب معلمان زن که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.
اضطراب دلشوره داشتن، بدبینی به آینده، عدم قدرت تصمیم گیری، کنش ترس شدید و مداوم، تعریق، لرزش، آه کشیدن، ضربان شدید قلب (شاملو ۱۳۷۲-ص ۱۸). اگر جو اضطراب و تحکیم بر کلاس حاکم باشد یا در مقابل هیچ کنترلی نباشد و کلاس خسته کننده شود، دچار هرج و مرج شده و در نهایت به عدم توجه به مطالب ارائه شده می-انجامد. می توان دانش آموزان نافرمان و بازیگوش را با دادن مسوولیت های گوناگون نظیر کنترل تکالیف، حضور و غیاب، توزیع و جمع آوری برگه های امتحانی و ارتباط با دفتر مدرسه تحت کنترل درآورد (براهنی،۱۳۷۰،ص۱۱۰).
توجه معلم به دانش آموزان تأثیر قابل ملاحظه ای بر آن ها دارد. حتی یک نگاه یا تشویق زبانی ساده یا انتقاد در خلوت و به دور از مطرح شدن در جمع دانش آموزان بسیار می-تواند مؤثر واقع شود. توجه معلم به مسائل ویژگی های فردی دانش آموزان نیز از جمله مواردی است که آن ها را تشویق به حضور مؤثرتر در کلاس درس می کند. نحوه برخورد معلم با دانش آموز خجالتی و بی پروا متفاوت است و نحوه تشویق تنبیه ها نیز گوناگون اعمال می شود و این کار غیر از معلم، از کسی برنمی آید (براهنی،۱۳۷۰،ص۱۱۱).
تحقیق آیلار وفایی (۱۳۷۷) در بین معلمان زن ابتدایی ایرانی نیز حاکی از استرس شغلی بیشتر در زنان نسبت به مردان است. یک تحقیق دیگر که به وسیله رضایی (۱۳۶۸) انجام شده است نشان می دهد که معلمان زن مرد در مقایسه با زنان بیشتر دچار استرس هستند و مسائل و مشکلات مالی مهمترین منبع استرس میان آنان است.
در پژوهشی که توسط سعیده شکوهی در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه پیام نور سبزوار با عنوان بررسی و مقایسه میزان افسردگی و اضطراب معلمان زن مدارس عادی و استثنایی سبزوار مورد پژوهش قرار گرفت؛ یافته های این پژوهش بیا ن گر این مطلب بود که بین اضطراب و افسردگی معلمان زن مدارس عادی و معلمان زن مدارس استثنایی شهر سبزوار تفاوت معناداری وجود ندارد.
فایل ورد کامل مبانی نظری اضطراب معلمان زن
فهرست مطالب
تعریف نظری اضطراب
تعریف عملیاتی اضطراب
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب معلمان زن
۲-۱ مقدمه ۵
۲-۲ مبانی نظری و ادبیات پژوهش ۸
۲-۲-۱ تاریخچه اضطراب ۸
۲-۲-۲ تاریخچه افسردگی ۱۱
۲-۲-۳ تعاریف و نظریههای اضطراب ۱۴
۲-۲-۴ تعاریف و نظریههای افسردگی ۲۳
۲-۲-۴-۱ افسردگی از دیدگاه روان پویایی: ۲۷
۲-۲-۴-۲ افسردگی از دیدگاه رفتارگرایان: ۲۷
۲-۲-۴-۳ افسردگی از دیدگاه شناختی: ۲۸
۲-۲-۴-۴ افسردگی از دیدگاه اجتماعی: ۲۹
۲-۲-۵ انواع اضطراب ۳۱
۲-۲-۵-۱ اضطراب موقعیتی: ۳۱
۲-۲-۵-۲ اضطراب خصیصهای: ۳۱
۲-۲-۶ انواع افسردگی ۳۲
۲-۲-۶-۱ افسردگی در نوجوانی ۳۲
۲-۲-۶-۲ افسردگی پنهان ۳۲
۲-۲-۶-۳ افسردگی اتکائی ۳۳
۲-۲-۶-۴ افسردگی رجعتی ۳۳
۲-۲-۶-۵ افسردگی پس از زایمان ۳۳
۲-۲-۶-۶ افسردگی نوروتیک ۳۳
۲-۲-۶-۷ افسردگی عضوی ۳۴
۲-۲-۶-۸ افسردگی علاقی ۳۴
۲-۲-۶-۹ افسردگی ناشی از موفقیت ۳۴
۲-۲-۶-۱۰ افسردگی ناشی از مصرف دارو ۳۵
۲-۲-۶-۱۱ افسردگی در نتیجه پیری ۳۵
۲-۲-۶-۱۲ افسرگی فصلی ۳۵
۲-۲-۶-۱۳ افسردگی در دانشجویان ۳۶
۲-۲-۶-۱۴ افسردگی در زنان ۳۶
۲-۲-۷ درمان افسردگی براساس نظریه یادگیری ۳۹
۲-۲-۸ انواع درمانهای افسردگی ۴۰
۲-۲-۸-۱ شناخت درمانی: ۴۰
۲-۲-۸-۲ رفتار درمانی: ۴۱
۲-۲-۸-۳ درمان بین فردی ۴۱
۲-۲-۸-۴ رواندرمانی تحلیلگرا ۴۱
۲-۲-۸-۵ رواندرمانی حمایتی ۴۲
۲-۲-۸-۶ گروه درمانی ۴۲
۲-۲-۸-۷ رواندرمانی خانواده ۴۲
۲-۲-۹ تعریف کودکان استثنایی ۴۲
۲-۲-۹-۱ تعریف آموزش و پرورش استثنایی ۴۴
۲-۲-۱۰ علل افسردگی معلمان زن : ۴۵
۲-۲-۱۰-۱ معلمی سختترین شغل دنیا (مقدمهای بر استرس معلمان زن) ۴۶
۲-۲-۱۰-۲ نظم دانشآموزان فضا را مناسبتر میکند ۴۷
۲-۲-۱۰-۳ هنر معلم فقط در آموزش نیست ۴۹
۲-۲-۱۰-۴ معلمان زن با استرسهای گوناگونی مواجه هستند ۵۰
۲-۲-۱۰-۵ کنترل کلاس ۵۱
۲-۲-۱۰-۶ برقراری ارتباط با دانشآموزان ۵۲
۲-۲-۱۱ استرس معلمان زن ۵۶
۲-۲-۱۱-۱ نشانهها و علائم استرس در معلمان زن ۵۷
۲-۲-۱۱-۲ منابع استرس معلمان زن ۵۷
۲-۲-۱۱-۳ ویژگیهای شخصیتی و استرس ۵۷
۲-۲-۱۱-۳ -۱ مدیریت زمان ۵۸
۲-۲-۱۱-۳-۲ خودپیجویی ۵۹
۲-۲-۱۱-۳-۳ خودآرامبخشی ۵۹
۲-۲-۱۱-۳-۴ مثبت اندیشی ۶۰
۲-۲-۱۱-۳-۵ گشودگی ۶۰
۲-۲-۱۱-۳-۶ افزایش تواناییها و مهارتها ۶۱
۲-۲-۱۱-۴ آثار تخریبی استرس شدید در تدریس ۶۲
۲-۲-۱۲ منابع شایع استرس ۶۳
۲-۲-۱۳ رابطه رضایت شغلی با استرس ۶۴
۲-۲-۱۳-۱ مهار استرس با استفاده از رژیم غذایی ۶۵
۲-۲-۱۳-۲ تأثیر خنده بر کاهش استرس ۶۷
۲-۲-۱۳-۳ برخورد عملی با استرس ۶۷
۲-۲-۱۴ عصبانیت و راههای پیشگیری از آن ۶۸
۲-۲-۱۴-۱ عصبانیت و راهحل آن ۷۰
۲-۲-۱۵ اضطراب عامل مرگ بیماران قلبی است ۷۳
۲-۲-۱۶ شخصیت تیپ آ ۷۴
شخصیت نوروتیک ۷۶
مدرسه سالم ۷۸
۲-۲-۱۷ افزایش روحیه کارکنان ۸۳
۲-۳ پیشینه های پژوهش ۸۴
۲-۳-۱ پیشینه داخلی ۸۴
۲-۳-۲ پیشینه خارجی ۸۷
۲-۴ جمعبندی و چهارچوب نظری تحقیق ۸۹
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 