فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه :

این نوشتار در مورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه می باشد. در ابتدا چارچوب نظری احساس تعلق به مدرسه در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد و در ادامه پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه در پژوهش های داخلی و خارجی به تفکیک ذکر شده اند.

احساس تعلق به مدرسه به عنوان اعمالی که باعث سازگار شدن دانش آموز در انجام یک فعالیت یا مکان خاص می شود و به دنبال آن احساس وابستگی به افراد، موضوعات و محیط های مختلف را در پی دارد تعریف شده است. این اعمال باعث افزایش احساس راحتی، خوب بودن و کاهش اضطراب دانش آموز می شود (کارچر[۱]، ۲۰۰۳).تعلق به مدرسه یعنی ادراک دانش آموزان از اینکه در محیط مدرسه توسط همکلاسی ها مورد پذیرش و حمایت واقع می شوند و در نتیجه رضایت و تعلق به مدرسه دارند ( روسر[۲]، ۱۹۹۶).

با توجه به اینکه مفهوم احساس تعلق به مدرسه دارای کاربردهایی در حیطه های مختلفی از علوم مانند جامعه شناختی، روانشناسی و پزشکی می باشد، لذا تعاریف متعددی از احساس تعلق به مدرسه وجود دارد و توافق چندانی روی مفهوم آن وجود ندارد. تعاریف موجود درباره احساس تعلق به مدرسه به چندین دسته تقسیم می شود که یکی از عمومی ترین دسته ها تعاریف زیست بوم شناسانه با مبتنی بر بعد اجتماعی است. در این رویکرد احساس تعلق به مدرسه به صورت عمومی برای توصیف کیفیت ارتباطات در سطح جامعه و به صورت اختصاصی به عنوان دیدگاه افراد که باعث افزایش پیوند آنها با محیط مدرسه تعریف می گردد (مک نلی[۳]، ۲۰۰۲)

نمونه پیشینه تحقیق احساس تعلق به مدرسه

ابولقاسمی، حکیم زاده، و درانی (۱۳۹۳) در پژوهشی به بررسی مقایسه احساس تعلق به مدرسه، انگیزه پیشرفت تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در میان دانش آموزان مدارس هوشمند(مبتنی بر فن آوری اطلاعات و ارتباطات) و مدارس عادی سال سوم دبیرستان شهر اصفهان پرداختند. نتایج تحقیق بیان کننده این بود که بین دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی شهر اصفهان در متغیرهای فوق تفاوت معناداری وجود دارد و دانش آموزان مدارس هوشمند دارای انگیزه پیشرفت تحصیلی، پیشرفت تحصیلی و احساس تعلق به مدرسه (به همراه شش مولفه آن) بیشتری نسبت به دانش آموزان مدارس عادی این شهر بودند.

فایل ورد کامل مبانی نظری احساس تعلق به مدرسه
فهرست مطالب
۱-۶. تعریف متغیرها ۲
۱-۶-۱. تعاریف مفهومی ۲
۱-۶-۲. تعاریف عملیاتی ۳
فصل دوم ۴
۲-۴. احساس تعلق ۴
۲-۴-۱. نظریه های احساس تعلق ۷
۲-۴-۱-۱. نظریه آدلر ۷
۲-۴-۱-۱-۱. علاقه اجتماعی ۷
۲-۴-۱-۱-۲. سبک زندگی ۹
۲-۴-۱-۲. نظریه آبراهام مازلو ۱۰
۲-۴-۱-۳. نظریه ویلیام گلاسر ۱۲
۲-۴-۱-۳-۱. گلاسر و نظریه نیازها ۱۴
۲-۴-۱-۴. نظریه بالبی ۱۵
۲-۴-۱-۴-۱. دلبستگی ۱۶
۲-۴-۱-۴-۱-۱. موضوعهای دلبستگی- به چه کسی دلبسته شویم؟ ۱۷
۲-۴-۱-۴-۲. انواع دلبستگی ۲۰
۲-۴-۱-۴-۳. ثبات دلبستگی ۲۳
۲-۴-۲. احساس تعلق در نوجوانی ۲۵
۲-۵. بررسی پژوهشها ۲۶
۲-۵-۱. بررسی پژوهش های خارجی ۲۶
۲-۵-۲. بررسی پژوهش های داخلی ۳۲
منابع ۳۴
الف: منابع فارسی ۳۴
ب.منابع انگلیسی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.