فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان می باشد. در بخش اول چارچوب و فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق رفتار نامناسب معلمان در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
رفتار نامناسب معلمان آن دسته از رفتارهایی هستند که مانع از آموزش شده و درنتیجه در یادگیری دانشآموزان اختلال ایجاد میکند (کی رینی، پلاکس، هِیز و آیوی ، ۱۹۹۱؛ ثویت و مککراسکی ،۱۹۹۸) نتایج تحقیقات بازرگان نشان داد که نتایج تحصیلی دانش آموزان در نقاط مختلف کشور حاکی از آن است که با نتایج مورد انتظار میزان یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فاصله زیادی داریم. یافتهها نشان میدهند که وجود عوامل فرهنگی و اجتماعی متفاوت در مدارس میتواند مانع تحقق اهداف آموزش و پرورش گردد عوامل فرهنگی هرکدام بهنوبه خود قابلبررسی هستند،
یکی از این عوامل نوع کیفیت ارتباطی حاکم بر کلاس درس یا روابط میان فردی معلم و دانش آموزان است. برخی بررسیها و نظرخواهی که از دانش آموزان در مدارس بهعملآمده نشان میدهد که بسیاری از دانش آموزان از روابط اقتدارگرایانه در مدرسه، مقررات سخت و انعطافناپذیر، عدم درک کودکان و نوجوانان توسط بزرگسالان، کمبود مشارکت در برنامههای آموزشی و پرورشی شکایت دارند. دانش آموزان هرگز متقاضی امکانات آموزشی پرهزینه و غیرعملی نیستند، بلکه آنان خواستار محیطی امن و آرامشبخش در مدرسه و کلاس درس بوده ومایلند مورداحترام بزرگسالان مدرسه قرار گیرند (بازرگان، ۱۳۷۸).
به اعـتقاد (کارلاین، ۱۹۸۹) معلمان ناراحت و عصبانی، دانـشآموزان را نـیز ناراحت و عصبانی میکنند. از طرف دیگر معلمان شاداب و خوشمشرب، جوانان را بانشاط و فعال میسازند.کاستر و همکارانش (۲۰۰۵) صلاحیتهای معلمان را بـه پنـج دسته اصلی دانش تخصصی، ارتباطات، سازماندهی، تعلیم و تربیت و صلاحیت رفتاری تقسیم میکنند.
ممبینی (۱۳۷۳) در مورد دانش آمزان این چنین بیان می کند:
میزان تـوجه و عـلاقهای کـه معلم نسبت به دانشآموزان دارد بعد پذیرش و طرد خوانده میشود. معلمان پذیرنده از خود عاطفه، تأیید، صمیمیت و درک نشان میدهند. نظم و ترتیب ازنظر آنـان شـامل سـتایش و تشویق است و از تنبیه بدنی استفاده نمیکنند. در چنین محیطی معلم و شاگرد عاقلانهترین راه را برای انجام امور آموزشی انـتخاب مـیکنند، باهم در تعیین و تنظیم اهداف تربیتی مشورت مینمایند، دربارهی مطالب درسـی بـحث مـیکنند، به افکار و عقاید همدیگر احترام میگذارند و کارها مطابق بااستعدادها و تمایلات، میان شاگردان تقسیم میشود. معلمانی که طرد کننده هستند دانـشآموزان را تـأیید نمیکنند، آنها را تنبیه میکنند و رفتار سردی با ایشان دارند. در چنین شرایطی به رشد و پیشرفت دانشآموزان اهـمیت داده نمیشود و عـلاقه، استعداد و احتیاجات آنان موردتوجه قرار نمیگیرد.
به زعم غلامی وچاری (۱۳۸۹) آموزگار از هنگامیکه وارد کلاس میشود تا هنگامیکه زمان اختصاص دادهشده به تدریس پایان مییابد بهطور دائم بادانش آموزان در ارتباط است. ارتباطی که معلم بادانش آموزان برقرار میکند، در خصوص مطالب تدریس شده و مطالب و موارد غیردرسی است که نحوه و کیفیت هر دو میتواند بر یکدیگر تاثیر بگذارد. نتایج تحقیقات (پینتریچ وشانک،۲۰۱۰) نشان داد، در چهارچوب روابط دانشآموز و معلم مطمئناً احساس توجه، نگرانی، حمایت و احترام به دانشآموز تعامل مثبت میان معلم – دانشآموز با پیامدهای انگیزشی مثبت ارتباط دارد (رجوع شود به کالبریسی، پو،۱۹۹۰؛ میجلی، بیوکنن ،۱۹۹۳؛ میجلی، فلد لافر، اکلز،۱۹۹۸؛ ناتریلو،۱۹۸۶) (اکلز، میجلی، ویگفیلد، رومن، ۱۹۹۳؛ میجلی،۱۹۸۹).
بروفی وگود (۱۹۸۶) در مرور تحقیقات فرایند – تولید در تدریس، خاطرنشان میکنند که جو هیجانی کلاس (که بهوسیله انتقاد معلم و عاطفه منفی معلم و دانشآموز مشخص میشود) میتواند با پیشرفت دانشآموز مرتبط باشد. گرچه آنها اشاره میکنند که یک جو عاطفی بسیار منفی میتواند تأثیر منفی بر پیشرفت داشته باشد؛ اما یک جو عاطفی گرم لزوم با پیشرفت ارتباط ندارد آنها اظهار میکنند که جو خنثی همانند جو صمیمی، تنها بهعنوان تقویتکننده (حمایتکننده) پیشرفت عمل میکند. درعینحال باید متذکر شد، این مطالعات کلاسی تنها بر پیشرفت دانش آموزان در آزمونهای استاندارد متمرکزشده است سازههای انگیزشی معمولاً بررسی نشدهاند باوجوداین واضح است که تعامل مثبت –معلم دانشآموز در سطح مدرسه میتواند جوی مثبت را برای تمام اعضای جامعه مدرسه ایجاد کند. جو مدرسه به احساس اطمینان و امنیت شخصی دانشآموز و معلم اشاره دارد.
لی وبریک (۱۹۸۹) نشان دادهاند، مدارسی که محیط امن و آرام فراهم میکنند باعث پیشرفت بالاتری، بهویژه برای دانش آموزان اقلیت میشوند. همانگونه که عقل سلیم به ما میگوید وهمان گونه که هرم نیازهای مازلو (۱۹۵۴) پیشنهاد میکند، اگر افراد راجع به بقاوامنیت خود احساس نگرانی کنند، برای آنان رسیدن به سایر اهداف دشوار میشود؛ بهاینترتیب، برای مدارس مهم است که محیطی امن و مطمئن را برای همه دانش آموزان و کارکنان ایجاد کنند.
فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان
فهرست مطالب
چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رفتار نامناسب معلمان
فایل ورد کامل مبانی نظری رفتار نامناسب معلمان
۲-۱- مقدمه .۱۶
۲-۲-ادراک دانش آموزان ۱۶
۲-۲-۱ – ادراک واهمیت آن .۱۸
۲-۲-۲ – ادراک مثبت از معلمان وارتباط کلامی تعاملی .۲۱
۲-۲-۳- تفاوت های فرهنگی در ادراک وارتباط تعاملی کلامی .۲۴
۲-۲-۴- پژوهش های مربوط به ادراک دانش آموزان.۲۴
۲-۳- انتظارات دانش آموزان۳۰
۲-۳-۱- پژوهش های مربوط به انتظار دانش اموزان .۳۱
۲-۴- نظریه در مورد صمیمیت کلامی وغیر کلامی ۳۵
۲-۴-۱- تفاوت های فرهنگی در صمیمیت جویی غیر کلامی.۴۲
۲-۴-۲- جو مدرسه وتاثیر آن برادراک ۴۴
۲-۴-۳- روابط دانش آموز – معلم .۴۸
۲-۴-۴ -پژوهش های مربوط به رفتارهای صمیمی کلامی.۵۴
۲-۵- نظریه در مورد رفتار نامناسب معلمان .۵۷
۲-۵-۱- انواع ارتباطات در هر فرهنگ.۶۴
۲-۵- ۲- اعتبارمعلم .۶۵
۲-۵-۳ – پژوهش هایی در مورد رفتار نامناسب معلمان .۶۶
پیشینه تحقیق رفتار نامناسب معلمان
منابع
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 