فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی :
این نوشتار فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد. در بخش اول (چارچوب) ادبیات نظری اضطراب ریاضی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق اضطراب ریاضی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
ریچاردسون وسوین (۱۹۷۲) اضطراب ریاضی را به عنوان احساس تنش و اضطرابی که مزاحم دستکاری اعداد و حل مسائل ریاضی در موقعیتهای گوناگون زندگی روزمره و موقعیت های تحصیلی می باشد، توصیف کرده اند.درس ریاضی از جمله دروسی است که عملکرد مناسب در آن همواره برای دانش آموزان و والدین آن ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و هست.اهمیت این رشته و مسائل مربوط به یادگیری آن منجر به شکل گیری تحقیقات عمده ای شده است که از آن جمله تحقیقات مربوط به نقش اضطراب ریاضی در یادگیری ریاضیات است.
اضطراب ریاضی برای اولین بار در سال ۱۹۷۵توسط درگر و آیکن به عنوان یک اصطلاح جدید برای توصیف دشواری نگرش دانش آموزان در رابطه با ریاضیات معرفی شد.پری اضطراب ریاضی را عدم توانایی شخص برای کنار آمدن با موقعیت های کمی،شامل موقعیت هایی که با اعدادو ارقام سر و کار دارند و در شرایط کلی با ریاضیات تعریف کرده است.( به نقل از سید سعید ترابی و همکاران، ۱۳۹۲)
اضطراب به طور کلی و اضطراب ریاضی به طور ویژه می تواند میزان حواس پرتی و هجوم افکار نامربوط را به ذهن افزایش دهد و با ایجاد اختلال در ساختارهای ذهنی و فرایندهای پردازش اطلاعات،موجب تحریف ادراکات افراد از پدیده ها و مقوله های ریاضی شود.ترس از ریاضیات به ایجاد موانعی هیجانی و ذهنی می انجامد که پیشرفت در ریاضیات را در آینده بسیار دشوار می سازد.بر این مبنا دانش آموز یک نگرش تقدیر گرایانه را برگزیده و انتظار دارد امروز در موقعیت ریاضی بد عمل کند.این شرایط به یک چرخه ی معیوب و پیشگویی کام بخش تبدیل می شود.به این صورت عملکرد در درس ریاضی تحت تأثیر اضطراب ریاضی قرارمی گیرد.کاهش در اضطراب با بهبود پیشرفت در درسی در درس ریاضیات همراه است.و زمانی کهمسائل پیش رو پیچیده تر می شوند،این اضطراب بیشتر شده و عملکرد ضعیف تر در ریاضی محتمل تر می گردد( همان منبع).
فایل ورد کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب ریاضی
فهرست مطالب
تعریف نظری اضطراب ریاضی
تعریف عملیاتی اضطراب ریاضی
فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اضطراب ریاضی
(۲-۱)مبانی نظری اضطراب۹
(۲-۱-۱) اضطراب۹
(۲-۱-۲) نظریه های اضطراب۱۰
(۲-۱-۳) نظریه روان تحلیل گری۱۰
(۲-۱-۴) نظریه رفتار گرا۱۰
(۲-۱-۵) نظریه شناختی۱۰
(۲-۱-۶) نظریه انسان گرایی۱۱
(۲-۱-۷) مراحل اضطراب۱۱
مبانی نظری اضطراب امتحان
(۲-۲-۱) اضطراب امتحان۱۲
(۲-۲-۲) رابطه اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان۱۳
(۲-۲-۳) اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان، سازه های جدا۱۵
(۲-۲-۴) ابعاد اضطراب امتحان۱۶
(۲-۲-۵) اضطراب صفت و حالت۱۸
(۲-۳) مبانی نظری اضطراب ریاضی۲۰
(۳-۲-۱) رفتارگرایی۲۲
(۳-۲-۲) نظریه کارآمدی پردازش۲۲
(۳-۲-۳) نظریه بازداری۲۲
(۳-۲-۴) نظریه کنترل انگیزش۲۳
(۲-۵)تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش۳۴
(۲-۵-۱) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور۳۴
(۲-۵-۲) اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها۳۴
(۲-۵-۳)جنسیت و اضطراب ریاضی۳۵
(۲-۵-۴)حل مسأله و اضطراب ریاضی۳۷
پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی
منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 