فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی :

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی

مقدمه

تحقق اهداف هر جامعه نیاز به استفاده از تمام منابع مادی و انسانی آن جامعه دارد. مدیریت صحیح منابع انسانی یکی از مهم ترین عوامل جهت رسیدن به مطلوب های جامعه می باشد. کشور ایران از گذشته های دور، سرزمین اقوام و مذاهب گوناگون بوده است. مردمانی با فرهنگ غنی که سال ها در کنار هم مسالمت آمیز زندگی کرده اند و جامعه ای با تنوع فرهنگی زیبا آفریده اند.از جمله سازمان های مهم جامعه که با تنوع و گوناگونی فرهنگ ها مواجه است، آموزش و پرورش است. امروزه بنا به دلایل مختلفی از جمله مهاجرت، بافت دانش آموزی مدارس از تنوع قومی و مذهبی بسیاری برخوردار است.

مدیران و معاونان مدارس نقش بسیار مهم و اساسی در رهبری این جامعه کوچک به منظور هویت بخشی و نمود فرهنگ نسل آینده ساز اقوام و مذاهب دارند. آداب و رسوم، لهجه و لباس هر قوم، حاصل تجارب شادی ها و غم های انسان هایی است که سرنوشت مشترکی را تجربه کرده اند و امید دارند که فرهنگ خود را به دیگران معرفی کنند و بر غنای آن بیفزایند. دانش آموزان گاه هویت قومی و فرهنگی خویش را پنهان می کنند و ناخواسته به تسلط یک فرهنگ بر جامعه رنگارنگ ایران دامن می زنند. آنان باید بیاموزند هویت قومی و فرهنگی آنها افتخاریست که از نسل های گذشته به ارث برده اند و باید افتخار آمیز به معرفی آن بپردازند. مدرسه محیط بسیار مناسبی جهت متجلی شدن عنصرهای فرهنگی اقوام و مذاهب گوناگون است که اگر با مدیریت مناسب همراه باشد باعث فراهم شدن بستری پر نشاط و پویا و فعال برای فعالیت های آموزشی و در کنار آن مشارکت هر چه بیشتر دانش آموزان در امور فرهنگی، ورزشی، هنری و …می گردد. مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی، از نیازهای اساسی مدیریت سیستم آموزش و پرورش است که اگر در کنار مهارت های مدیریت آموزشی قرار گیرد، رشد و بالندگی آموزشی و پرورشی دانش آموزان را در پی دارد.

در این نوشتار به مباحثی از جمله؛ تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن، تنوع قومی، تنوع مذهبی، تنوع زبانی، مدیریت، مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی پرداخته شده است.

فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی
فهرست مطالب

مقدمه ۴

۲-۱- تعریف فرهنگ ۵

۲-۲-۱- فرهنگ پذیری ۸

۲-۲-۲- وجوه تفاوت فرهنگ ها ۱۱

فردگرایی – جمع گرایی ۱۱

ارتباط پیچیده- بافت و ساده- بافت ۱۳

پرهیز از ابهام ۱۴

فاصله قدرت ۱۵

مردانگی – زنانگی ۱۶

۲-۲-۳- انواع گروه با توجه به تنوع فرهنگی ۱۷

جدول(۲-۱) فرمول بهره وری در گروه های کاری(زاهدی،۱۳۷۹،ص۱۰۷). ۱۸

۲-۲-۴- عوامل پیدایش تنوع فرهنگی ۱۸

مهاجرت ۱۹

غلبه نظامی یا کشورگشایی ۱۹

تغییر قلمرو سیاسی ۲۰

مرزهای قومی ۲۰

جهانی شدن ۲۰

اختلاط چند عامل در کنار یکدیگر ۲۱

۲-۲-۵- مزایای تنوع فرهنگی ۲۱

۲-۲-۶- محدودیت های تنوع فرهنگی ۲۳

جدول(۲-۲) مزایا و محدودیت های تنوع در گروه ها (زاهدی،۱۳۷۹، ص ۱۰۸). ۲۴

۲-۲-۷- رویکردها و نظریه های تنوع فرهنگی ۲۶

رویکرد نفی تبعیض و عمل به انصاف ۲۷

رویکرد پذیرش و مطلوب دانستن تنوع ۲۸

رویکرد فراگیری از تنوع ۲۸

نظریه های مربوط به سیاست شناسایی ۲۹

پست مدرنیسم و سیاست تفاوت ۳۴

۲-۲-۸- دیدگاه اسلام در مورد تنوع فرهنگی ۳۷

۲-۲-۹- برخورد دولت با چند فرهنگی ۴۲

۲-۳- اقلیت ۴۴

۲-۳-۱- انواع اقلیت ۴۵

۲-۴- قوم ۴۶

۲-۴-۱- تنوع قومی – نژادی ۴۸

۲-۴-۲- قوم مداری ۴۹

۲-۴-۳- تنوع آداب و رسوم اقوام ۵۲

۲-۵- زبان و تنوع زبانی ۵۳

۲-۵-۱- نماد، پیام و معنی ۵۶

۲-۵-۲- عوامل مؤثر بر تنوع زبانی ۵۹

۲-۶- تنوع دینی – مذهبی ۶۴

۲-۷- مدیریت و کارکردهای آن ۶۷

۲-۷-۱- نقش های مدیریت ۷۰

۲-۷-۱-۱- نقش های میان شخصی مدیران ۷۱

۲-۷-۱-۲- نقش های اطلاعاتی مدیران ۷۲

۲-۷-۱-۳- نقش های تصمیمی مدیران ۷۳

۲-۷-۲- سیر تطور مدیریت فراملیتی و جهانی ۷۴

۲-۷-۳- فرآیند مدیریت تنوع فرهنگی ۷۶

شکل (۲-۱) فرایند مدیریت تنوع فرهنگی(حاجی ده آبادی،۱۳۸۳، ص ۸۱). ۸۰

۲-۷-۳-۱- شناخت وضعیت موجود ۸۰

۲-۷-۳-۲- شناخت وضعیت مطلوب ۸۲

۲-۷-۳-۳- شناسایی راهکارها ۸۳

۲-۷-۴- استراتژی ها مدیریت تفاوت های فرهنگی ۸۳

۲-۷-۵- الگوهای عمده سیاست گذاری قومی و فرهنگی ۸۸

۲-۷-۵-۱- مدل همانند سازی ۸۸

شکل (۲-۲) ابعاد نظریه همانند سازی.(صالحی امیری،۱۳۸۵ب،ص۵۹). ۹۱

۲-۷-۵-۲- مدل تکثر گرایی ۹۱

شکل(۲-۳) ابعاد نظریه همانند سازی. (صالحی امیری،۱۳۸۵ب،ص۶۹). ۹۵

۲-۷-۵-۳- مدل وحدت در کثرت ۹۵

۲-۷-۶- مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی ۹۷

– نگرش سیستمی داشتن ۹۷

– برقراری تعادل بین جهانی اندیشیدن و محلی عمل کردن ۹۸

– مهارت اعمال مدیریت تغییر در دوره گذار ۹۸

– توانایی کار همزمان در فرهنگ های گوناگون ۹۹

– توانایی انجام دادن کار گروهی ۱۰۰

– دانش زبان های مختلف ۱۰۰

– مهارت استفاده از رایانه ۱۰۱

– اعمال مدیریت در بستر فرهنگ های مختلف ۱۰۱

– داشتن هوش فرهنگی ۱۰۲

۲-۷-۷- مدیریت تنوع قومی ۱۰۳

الف- مهارت های انسانی ۱۰۴

ب- مهارت های ادراکی یا مفهومی ۱۰۴

۲-۸-۱- پیش نیازهای مشارکت ۱۰۷

۲-۸-۲- مشارکت اجتماعی ۱۰۸

۲-۸-۳- اهمیت مشارکت در اسلام ۱۱۰

۲-۸-۴- مشارکت مدرسه و عرصه های آن ۱۱۱

۲-۹- نقش مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی در ارتقاء مشارکت اجتماعی ۱۱۲

۲-۱۰- پیشینه تحقیق و مطالعات انجام شده ۱۱۵

۲-۱۰-۱- پژوهش های انجام شده در ایران ۱۱۵

۲-۱۰-۲- پژوهش های انجام شده در خارج از ایران ۱۲۳

فایل ورد کامل مبانی نظری رابطه مهارتهای مدیریت تنوع فرهنگی و سطح مشارکت اجتماعی
فهرست منابع ۱۳۲

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.