پاورپوینت کامل وسعت طوفان نوح (مفرداتقرآن) ۳۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل وسعت طوفان نوح (مفرداتقرآن) ۳۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل وسعت طوفان نوح (مفرداتقرآن) ۳۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل وسعت طوفان نوح (مفرداتقرآن) ۳۶ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل وسعت طوفان نوح (مفرداتقرآن) ۳۶ اسلاید در PowerPoint
منبع: وسعت طوفان نوح (قاموس قرآن (جلد ۷))
مقالات مرتبط: حضرت نوح.
وسعت طوفان نوح برخی از مفسران استدلال کردهاند که نبوّت آن حضرت نبوّت عامّه بود، لذا عالمگیر بودن طوفان را اختیار کردهاند و گفتند عموم دعوت آن حضرت مقتضى عموم عذاب است. از جمله شواهد عمومى بودن طوفان آن است که خداوند در دو موضع به نوح (علیهالسّلام) میفرماید از هر حیوان یک جفت در کشتى بگذارد، روشن است که اگر طوفان در یک ناحیه بود مثل عراق چنانکه گفتهاند هیچ احتیاج نبود که در کشتى حیوان سوار کند.
فهرست مندرجات
۱ – معنای وسعت طوفان نوح
۲ – کاربردها
۳ – طوفان تا کجا بود؟
۴ – سخن تورات
۵ – جودی کجاست؟
۶ – پانویس
۷ – منبع
۱ – معنای وسعت طوفان نوح
وسعت طوفان نوح
[۱] قرشی بنایی، علیاکبر، قاموس قرآن، ج۷، ص۱۲۲.
برخی از مفسران استدلال کردهاند که نبوّت آن حضرت نبوّت عامّه بود، لذا عالمگیر بودن طوفان را اختیار کردهاند و گفتند عموم دعوت آن حضرت مقتضى عموم عذاب است. از جمله شواهد عمومى بودن طوفان آن است که خداوند در دو موضع به نوح (علیهالسّلام) میفرماید از هر حیوان یک جفت در کشتى بگذارد، روشن است که اگر طوفان در یک ناحیه بود مثل عراق چنانکه گفتهاند هیچ احتیاج نبود که در کشتى حیوان سوار کند.
۲ – کاربردها
در تفسیر المیزان
[۲] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۰، ص۲۵۹.
[۳] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان،ترجمه محمد باقر موسوی، ج۱۰، ص۳۸۵.
در سوره هود تحت عنوان «آیا نبوت نوح (علیهالسّلام) براى عموم بشر بود؟» استدلال کرده که نبوّت آن حضرت نبوّت عامّه بود و در فصل «آیا طوفان همه جاى زمین را فرا گرفت؟» عالمگیر بودن طوفان را اختیار کرده و فرموده: عموم دعوت آن حضرت مقتضى عموم عذاب است و این بهترین قرینه است، و آنگهى آیاتی که به ظاهر بر عموم دلالت دارند مفید این مطلباند مثل قول نوح (علیهالسّلام ) (رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرِینَ دَیَّاراً)
[۴] نوح/سوره۷۱، آیه۲۶.
«خدایا جنبندهاى از کافران را در روى زمین زنده نگذار»
[۵] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۲۰، ص۳۶.
[۶] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۲۰، ص۵۵.
[۷] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۵۴۸.
[۸] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۵، ص۳۵۳.
و قول دیگرش که به پسرش گفت (لا عاصِمَ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِلَّا مَنْ رَحِمَ)
[۹] هود/سوره۱۱، آیه۴۳.
(امروز هیچ نگهدارندهاى در برابر فرمان خدا نیست؛ مگر آن کس را که او رحم کند.)
[۱۰] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۲۲۶.
[۱۱] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۰، ص۲۲۹.
[۱۲] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۰، ص۳۴۵.
[۱۳] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۵، ص۲۴۹.
[۱۴] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۱۲، ص۶۲.
و نیز آیه (وَ جَعَلْنا ذُرِّیَّتَهُ هُمُ الْباقِینَ)
[۱۵] صافات/سوره۳۷، آیه۷۷.
(و فرزندانش را همان بازماندگان روى زمین قرار دادیم.)
[۱۶] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۴۴۹.
[۱۷] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۷، ص۱۴۶.
[۱۸] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۷، ص۲۲۰.
[۱۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۸، ص۶۹۹.
[۲۰] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۱، ص۵.
و افزوده:
از جمله شواهد عمومى بودن طوفان آن است که خداوند در دو موضع به نوح (علیهالسّلام) میفرماید از هر حیوان یک جفت در کشتى بگذارد، روشن است که اگر طوفان در یک ناحیه بود مثل عراق چنانکه گفتهاند هیچ احتیاج نبود که در کشتى حیوان سوار کند.
نگارنده گوید: هیچ مانعى ندارد که «الارض» در آیه (رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ)
[۲۱] نوح/سوره۷۱، آیه۲۶.
«خدایا جنبندهاى از کافران را در روى زمین زنده نگذار»
[۲۲] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۲۰، ص۳۶.
[۲۳] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۲۰، ص۵۵.
[۲۴] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۵۴۸.
[۲۵] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۵، ص۳۵۳.
ارض قوم نوح باشد نه همه کره ارض. چنانکه در آیه (وَ إِنْ کادُوا لَیَسْتَفِزُّونَکَ مِنَ الْأَرْضِ)
[۲۶] اسراء/سوره۱۷، آیه۷۶.
(و نزدیک بود با نیرنگ و توطئه جایگاه تو را در این سرزمین سست ساخته.)
[۲۷] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۲۹۰.
[۲۸] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۳، ص۱۷۳.
[۲۹] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۳، ص۲۳۹.
[۳۰] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۶، ص۶۶۷.
[۳۱] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۱۴، ص۱۸۸.
مراد ارض مکّه است نه همه کره ارض.
و در آیه (وَ جَعَلْنا ذُرِّیَّتَهُ هُمُ الْباقِینَ)
[۳۲] صافات/سوره۳۷، آیه۷۷.
(و فرزندانش را همان بازماندگان روى زمین قرار دادیم.)
[۳۳] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۴۴۹.
[۳۴] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۷، ص۱۴۶.
[۳۵] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۷، ص۲۲۰.
[۳۶] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۸، ص۶۹۹.
[۳۷] طبرسی،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 