پاورپوینت کامل وجه (مفردات‌نهج‌البلاغه) ۱۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل وجه (مفردات‌نهج‌البلاغه) ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل وجه (مفردات‌نهج‌البلاغه) ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل وجه (مفردات‌نهج‌البلاغه) ۱۷ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل وجه (مفردات‌نهج‌البلاغه) ۱۷ اسلاید در PowerPoint

منبع: وجه (مفردات نهج البلاغه (جلد ۲))

مقالات مرتبط: وجه (مفردات‌قرآن)، وَجْه (لغات‌قرآن)، وجه.

وَجْه (به فتح واو و سکون جیم) از واژگان نهج البلاغه به معنای چهره است. این واژه دارای مشتقاتی است که در آیات قرآن به کار رفته است؛ مانند: جِهَه (به کسر جیم و فتح هاء) به معنای جانب و طرف، وِجْهَه (به فتح واو و سکون جیم) به معنای آن است که انسان به آن رو مى‌کند. مواردى از آن واژه در نهج‌البلاغه آمده است.

فهرست مندرجات

۱ – معنای وَجْه
۲ – کاربردها
۲.۱ – جِهَه
۲.۲ – وِجْهَه
۳ – تعداد کاربردها
۴ – پانویس
۵ – منبع

۱ – معنای وَجْه

وَجْه

[۱] قرشی بنابی، علی‌اکبر، مفردات نهج البلاغه، ج۲، ص۱۱۲۳.

[۲] طریحی، فخر‌الدین، مجمع البحرین ت-الحسینی، ج۶، ص۳۶۵.

به معنای چهره، روى و صورت است. راغب در مفردات گوید: وجه در اصل چهره و صورت است و چون اوّلین چیزى است که با انسان روبروى مى‌شود و نیز از همه اعضاء بدن اشرف است لذا به معنى روى هر چیز، اشرف هر چیز، اوّل هر چیز به‌ کار رفته است.

[۳] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۸۵۵.

و نیز در مصباح و صحاح و قاموس تصریح شده که وجه به معنى ذات و نفس شى‌ء آید.

[۴] فیومی، احمد، المصباح المنیر، ج۱، ص۶۴۹.

[۵] جوهری، اسماعیل بن حماد، صحاح تاج اللغه، ج۶، ص۲۲۵۵.

[۶] فیروزآبادی، مجدالدین، قاموس المحیط، ج۱، ص۱۲۵۵.

۲ – کاربردها

گاهى از آن رضایت و گاهى طرف و غیر آن اراده مى‌شود، آنجا که حضرت علی (علیه‌السلام) فرموده: «هذَا مَا أَمَرَ بِهِ عَبْدُ اللهِ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِب أمِیرُالْمُؤْمِنِینَ فِی مَالِهِ، ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللهِ»

[۷] السید الشریف الرضی، نهج البلاغه ت الحسون، ص۶۰۸، نامه ۲۴.

[۸] عبده، محمد، نهج البلاغه – ط مطبعه الاستقامه، ج۳، ص۲۵، نامه ۲۴.

[۹] صبحی صالح، نهج البلاغه، ص۳۷۹، نامه ۲۴.

«منظور رضایت خدا و توجّه او به بنده است.»

[۱۰] مکارم شیرازی، ناصر، نهج البلاغه با ترجمه فارسی روان، ص۵۹۲، نامه ۲۴.

[۱۱] ابن میثم بحرانی، ترجمه و شرح نهج البلاغه، ج۴، ص۷۰۱.

(شرح‌های خطبه:

[۱۲] ابن میثم بحرانی، ترجمه و شرح نهج البلاغه، ج۴، ص۷۰۲.

[۱۳] مکارم شیرازی، ناصر، پیام امام امیرالمؤمنین، ج۹، ص۲۸۴.

[۱۴] هاشمی خویی، حبیب الله، منهاج البراعه فی شرح نهج البلاغه، ج۱۸، ص۳۶۴.

[۱۵] ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱۵، ص۱۴۶.

) و آنجا که فرموده: «وَلْتَکُنْ مُقَاتَلَتُکُمْ مِنْ وَجْهٍ وَاحِدٍ»

[۱۶] السید الشریف الرضی، نهج البلاغه ت الحسون، ص۵۹۵، نامه ۱۱.

[۱۷] عبده، محمد، نهج البلاغه – ط مطبعه الاستقامه، ج۳، ص۱۴، نامه ۱۱.

[۱۸] صبحی صالح، نهج

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.