پاورپوینت کامل موعدک ۳۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل موعدک ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل موعدک ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل موعدک ۳۳ اسلاید در PowerPoint :

وعد (مفردات‌قرآن)

مقالات مرتبط: وعده (قرآن)، عهد (مقالات مرتبط)، وعید، عناوین قاموس قرآن (جلد ۷).

وَعْد (بر وزن فلس؛ به فتح واو و سکون عین) از واژگان قرآن کریم به معنای وعده، عهد و قول و قرار است‌. این واژه دارای مشتقاتی است که در آیات قرآن به کار رفته است؛ مانند: مُواعَدَه (به ضم میم و فتح واو و عین و دال) به معنای وعده، تَواعُد (به فتح تاء و واو و ضم عین) به معنای وعده در خیر و اِتِّعاد (به کسر همزه و تاء مشدده و فتح عین) به معنای وعده در شر، ایعاد (به کسر همزه و فتح عین) به معنای وعده در شرّ، مَوْعِد (به فتح میم و کسر عین) و مَوْعِده‌ (به فتح میم و کسر عین) به معنای اسم زمان و مکان و میعاد (به کسر میم و فتح عین) به معنای وعده.

فهرست مندرجات

۱ – مفهوم‌شناسی
۲ – کاربردها
۲.۱ – مواعده
۲.۲ – تواعد
۲.۳ – ایعاد
۲.۴ – موعد
۲.۵ – میعاد
۳ – پانویس
۴ – منبع

۱ – مفهوم‌شناسی

وَعْد

[۱] قرشی بنابی، علی‌اکبر، قاموس قرآن، ج۷، ص۲۲۶.

[۲] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۸۷۵.

[۳] طریحی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت الحسینی، ج۳، ص۱۶۲.

به معنای وعده، نوید، عهد، پیمان، قول و قرار است‌.

[۴] مرکز فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ قرآن، ج۳۲، ص۳۰۱.

راغب گوید: وعد در وعده خیر و شر هر دو بکار رود گویند: «وَعَدْتُهُ‌ بنفع و ضرّ». .. ولی وعید فقط در وعده شرّ گفته می‌شود. فعل آن «اوعد ایعادا» است.

[۵] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۸۷۵.

نگارنده گوید: دلیل قول راغب استعمال قرآن مجید است.

۲ – کاربردها

(وَ یَقُولُونَ سُبْحانَ رَبِّنا اِنْ کانَ‌ وَعْدُ رَبِّنا لَمَفْعُولًا)

[۶] اسرا/سوره۱۷، آیه۱۰۸.

(و مى‌گویند: «منزّه است پروردگار ما، که وعده‌هایش به یقین انجام شدنى است!»)

[۷] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۲۹۳.

این «وعد» در خیر است‌.

[۸] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۳، ص۲۲۲.

[۹] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۳، ص۳۰۷.

[۱۰] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۶، ص۳۰۳.

[۱۱] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۱۴، ص۲۲۸.

(فَقالَ تَمَتَّعُوا فِی دارِکُمْ ثَلاثَهَ اَیَّامٍ ذلِکَ‌ وَعْدٌ غَیْرُ مَکْذُوبٍ‌)

[۱۲] هود/سوره۱۱، آیه۶۵.

((اما) آنها آن (ناقه) را از پاى در آوردند! و (صالح به آنها) گفت: «(مهلت شما تمام شد!) سه روز در خانه‌هایتان بهره‌مند گردید؛ (و بعد از آن، عذاب الهی فرا خواهد رسید؛) این وعده‌اى است که دروغ نخواهد بود!»)

[۱۳] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۲۲۹.

این «وعد» در شرّ و اشاره به وعده عذاب نسبت به قوم صالح (علیه‌السّلام) است.

[۱۴] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۰، ص۳۱۳.

[۱۵] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۰، ص۴۶۶.

[۱۶] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۵، ص۲۹۹.

[۱۷] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۱۲، ص۸۶.

ایضا (وَ نادی‌ اَصْحابُ الْجَنَّهِ اَصْحابَ النَّارِ اَنْ قَدْ وَجَدْنا ما وَعَدَنا رَبُّنا حَقًّا فَهَلْ وَجَدْتُمْ ما وَعَدَ رَبُّکُمْ حَقًّا)

[۱۸] اعراف/سوره۷، آیه۴۴.

(و بهشتیان دوزخیان را صدا مى‌زنند که: «آنچه را پروردگارمان به ما وعده داده بود، همه را حق یافتیم؛ آیا شما هم آنچه را پروردگارتان به شما وعده داده بود حق یافتید؟!»)

[۱۹] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۱۵۶.

فعل اوّل در وعده خیر و دوم در وعده شرّ و عذاب است.

[۲۰] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۸، ص۱۱۸.

[۲۱] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۸، ص۱۴۸.

[۲۲] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۴، ص۲۵۹.

[۲۳] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۹، ص۱۱۱.

ایضا آیه‌ (کُلٌّ کَذَّبَ الرُّسُلَ فَحَقَ‌ وَعِیدِ)

[۲۴] ق/سوره۵۰، آیه۱۴.

(هر یک از آنها فرستادگان الهى را تکذیب کردند و وعده عذاب درباره آنان تحقّق یافت!)

[۲۵] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۵۱۸.

[۲۶] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۸، ص۳۴۲.

[۲۷] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۸، ص۵۱۰.

[۲۸] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۲۳۹.

[۲۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۳، ص۲۵۴.

(و قالَ لا تَخْتَصِمُوا لَدَیَّ وَ قَدْ قَدَّمْتُ اِلَیْکُمْ‌ بِالْوَعِیدِ)

[۳۰] ق/سوره۵۰، آیه۲۸.

((خداوند) مى‌گوید: «نزد من جدال و مخاصمه نکنید؛ من پیشتر به شما هشدار داده‌ام (و اتمام حجّت کرده‌ام)!)

[۳۱] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۵۱۹.

[۳۲] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۸، ص۳۵۲.

[۳۳] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۸، ص۵۲۷.

[۳۴] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۲۴۴.

[۳۵] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۳، ص۲۶۸.

و نظائر آن که در باره شرّ و عذاب می‌باشد.

۲.۱ – مواع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.