پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint
تفرق و انشعاب در تمام مذاهب رویدادی انکار نشدنی است اما برخی اوقات حقایق این انشعاب در اثر تعصبات مخفی میشود بلکه افتراء و دروغ دشمنان یک مذهب ، انشعابات کاذبی را به صحنه مذهب مورد نظر میرساند. فرقههایی مانند پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint و یونسیه و زراریه و… از جمله حملات تعصبی دشمنان تشیع است. علت اصلی این انشعابات دروغین، تخریب تشیع و بزر گان آن است.
فهرست مندرجات
۱ – بدبینی به شیعه
۱.۱ – انساب فرقههای جعلی
۲ – زندگانی محمد بن علی بن نعمان
۲.۱ – آثار علمی محمد بن علی بن نعمان
۳ – تخریب تشیع
۴ – عقاید منسوب به محمد بن نعمان
۴.۱ – نسبت ناروا
۴.۲ – انتساب عقاید غیرتوحیدی
۵ – مومن طاق دراسناد شیعه
۶ – کتاب نامه
۷ – پانویس
۸ – منبع
بدبینی به شیعه
از همان ابتداء اعلام رسمی ولایت و امامت حضرت علی (علیهالسّلام)، ابراز نارضایتی برخی افراد در تاریخ ثبت شده است. این کینهها از غصب خلافت به شدت شروع شد و همین جریان با حامیان و طرفداران امیرالمومنین علی (علیهالسّلام) نیز برخورد بسیار تحقیر آمیزی را دنبال مینمودند. به عنوان نمونه این غاصبان با تبعید ابوذر غفاری به بیابان ربذه به کینه توزیهای خود ادامه دادند.
[۱] مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، بیروت، لبنان، مؤسسه الوفاء، ۱۴۰۴ هجری قمری، ۱۱۰ جلدی، ج۲۲، ص۳۹۵.
بعد از خلافت امیرالمومنین علی (علیهالسّلام) شدت مخالفتها بسیار زیاد شد بطوریکه عایشه و بزرگان اصحاب رو در روی ایشان قرار گرفتند. معاویه از فرمان حکومت عدل سرباز زد. بنی امیه از دشمنان امامت حقه و تشیع بودند و تمام تبلیغات و حرکات سیاسی خود را برای از بین بردن تشیع به کار میبردند. نهادینه شدن دشمنیها علیه شیعه در دوران حکومت بنی امیه باعث ثبوت این جریان در مذهب اهل سنت شد. به همین دلیل اهل سنت رابطه خوبی با تشیع برقرار نمیکرد و به نوعی در تحریم سیاسی–اجتماعی واقع شده بودند. به عنوان نمونه شهادت شیعه در دادگاه مورد قبول قضات نبود
[۲] طوسی، محمد بن الحسن، التهذیب، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۳۶۵ هجری شمسی، ۱۰جلدی، ج۶، ص۲۷۸.
و…
انساب فرقههای جعلی
برخی فرقی که اهل سنت به شیعه نسبت میدهند چیزی جز اتهام زنی به شیعه نیست. این فرق در واقع اتهامی برای بدنام نمودن تشیع است که به برخی از این موارد اشاره میکنیم.
۱. فرقی که ماهیت شیعی ندارند و به هیچ وجه با عقاید تشیع سازگار نبوده است مانند تمام فرق غلات .
۲. فرقی که ماهیت فرقه از ایشان منتفی است بلکه انحراف عقیده عدهای را به عنوان فرقهای از فرق شیعه معرفی میکنند مانند ناووسیه.
۳. فرقی که برای توهین به بزرگان شیعه ساخته میشود. در واقع این فرق جز اتهام و تهمتی به اصحاب امام (علیهالسّلام) نیست و وجود خارجی به عنوان فرقه ندارند. مانند زراریه و یونسیه و طاقیه (پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint – شیطانیه )
فرقه پاورپوینت کامل نعمانیه ۴۵ اسلاید در PowerPoint را باید از قسم سوم نامید؛ زیرا محمد بن نعمان و مومن طاق از مخالفین سرسخت دشمنان اهل بیت (علیهمالسّلام) و علی الخصوص ابوحنیفه بوده است. طبیعی است که این شخصیت باید با تهمت و دروغ به جریانی مخالف و متهم درآید تا از سوئی رغبت محققین به تشیع کاسته شود و از سوئی عاملی برای فشار بر تشیع استفاده شود. با مروری اجمالی بر زندگی وی دسیسه فرقه سازی و اتهام روشن میشود.
زندگانی محمد بن علی بن نعمان
ابوجعفر احول، محمد بن علی بن نعمان بجلی از اصحاب خاص امام صادق و امام کاظم (علیهماالسلام) بوده است.
[۳] نجاشی، احمد بن علی، رجال النجاشی قم، انتشارات جامعه مدرسین، ۱۴۰۷ هجری قمری، ۲ جلد در یک مجلد، ص۳۲۶و۳۲۵.
به سبب صراحت بیانی که در دفاع از مکتب اهل بیت (علیهمالسّلام) ارائه میداد مورد عنایت ویژه امام صادق (علیهالسّلام) قرار داشته است بطوریکه بارها امام (علیهالسّلام) به وی دستوراتی اعلام میداشته و یک وصیت مهم نیز به او فرموده است.
[۴] حرانی، حسن بن شعبه، تحف العقول، قم، انتشارات جامعه مدرسین، ۱۴۰۴ هجری قمری، یک جلدی، ص۳۰۷.
او با تمام اهانتهائی که در راه مکتب اهل بیت (علیهمالسّلام) به او رسیده بود راه خویش را تغییر نداد و مصمم و ثابت قدم دراین راه پایدار ماند بطوریکه بعد از شهادت امام صادق (علیهالسّلام) با تحقیق از ادعای امامت عبدالله افطح روی گردان شد و امامت حقه امام موسی کاظم (علیهالسّلام) را به زودی دریافت.
[۵] مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الارشاد، قم، انتشارات کنگره جهانی مفید،۱۴۱۳ هجری قمری ۲ جلد در یک مجلد، ص۲۲۱.
علم بسیار او و همچنین حاضرجوابی او زبانزد عالمان رجالی است. وی از عالمان متکلم شیعه محسوب میشود و به همین منظور مورد تایید امام واقع شده است.
[۶] مفید، محمد بن محمد بن نعمان، الاختصاص، قم، انتشارات کنگره جهانی مفید، ۱۴۱۳ هجری قمری، یک جلد ص۲۰۴.
شغل او صرافی است و در مغازهای در طاق محامل کوفه به این کسب اشتغال داشته است. شیعیان او را ملقب به مومن طاق نموده بودند. مدح امام صادق (علیهالسّلام) از او مقام بی نظیرش را نزد امام (علیهالسّلام) مشخص میسازد. محبوبترین مردم چه در زندگانی و چه بعد از مرگ، خطابی است که امام صادق (علیهالسّلام) در مورد برید بن معاویه و زراره و محمد بن نعمان و محمد بن مسلم بیان نموده است.
[۷] محمد بن عمر کشی، رجال الکشی، انتشارات دانشگاه مشهد، ۱۳۴۸ هجری شمسی، ۱ جلد، ص۱۸۵.
البته برخی اوقات برخورد کلامی شدید او در مناظرات و مباحث -که به دلیل غیرت دینی وی بروز مییافت- ملاحظاتی را دربر میداشت. به همین دلیل از امام (علیهالسّلام) دستور میرسید که مناظره نکند
[۸] محمد بن عمر کشی، رجال الکشی، انتشارات دانشگاه مشهد، ۱۳۴۸ هجری شمسی، ۱ جلد، ص۱۹۱.
تا از خطرات احتمالی و شایعات گزندی به وی نرسد.
آثار علمی محمد بن علی بن نعمان
روایاتی که از وی نقل میشود معمولا در مورد حقانیت امیرالمومنین علی (علیهالسّلام) و امامت و فضائل ایشان و رد نظریات مخالفین و مناظرات شدید وی با ابوحنیفه و ابن ابی خدره و ابن ابی العوجاء و… است. آثار علمی نیز شاهد این مطلب است که بیشترین تلاش وی در زمینه امامت بوده است. برخی آثار او عبارتست از:
[۹] – الشهرستانی، عبدالکریم، الملل والنحل، ج۱، ص۲۱۸.
کتاب الاحتجاج فی امامه امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) .
کتاب نظراتش بر رد خوارج.
مناظرات با ابی حنیفه و مرجئه.
کتاب الامامه.
کتاب المعرفه.
کتاب الرد علی المعتزله فی امامه المفضول.
کتاب الجمل فی امر طلحه و الزبیر و عائشه.
کتاب اثبات الوصیه.
کتاب افعل لا تفعل.
شهرستانی وی را صاحب کتاب افعل لا تفعل میداند که به بررسی فرق اسلامی پرداخته است. او در این کتاب به مهمترین فرق و مکاتب زمان خویش اشاره نموده است؛ قدریه و خوارج و عامه (عموم اهل سنت) و شیعه. او تنها شیعه را فرقه نجات یافته و حق میداند.
[۱۰] – الشهرستانی، عبدالکریم، الملل والنحل، ج۱، ص۲۱۹.
این همه نشان از فضل و برتری وی نزد امام (علیهالسّلام) میباشد و به همین اندازه مورد کینه و
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 