پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint :

پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint

پاورپوینت کامل نظریه رفتار مصرف‌کننده ۲۵ اسلاید در PowerPoint شاخه‌ای از اقتصاد خرد است، که مربوط به تنظیمات هزینه‌های مصرف و منحنی تقاضای مصرف‌کننده می‌باشد و در تلاش است تا فرایند تصمیم‌گیری خریداران را، چه به شکل یک به یک و چه گروهی درک کند. تا اثر گروه‌های همچون قوانین حاکم بر رفتار خانوارها و کل جامعه را بر روی خریدار ارزیابی کند.

فهرست مندرجات

۱ – توضیح اجمالی
۲ – منحنی درامد مصرف
۲.۱ – تعریف
۲.۲ – شکل‌ها
۳ – منحنی انگل
۳.۱ – تعریف
۴ – منحنی قیمت مصرف
۴.۱ – شکل‌ها
۴.۱.۱ – نکته مهم
۴.۲ – کشش تقاضا و منحنی قیمت مصرف
۵ – پانویس
۶ – منبع

توضیح اجمالی

در نظریه رفتار مصرف کننده ما به دنبال کشف قوانین حاکم بر رفتار خانوارها هنگام مصرف کالا و خدمات و یا عرضه عوامل تولید هستیم که از دو روش می‌توان این مطلب را توضیح داد: روش مطلوبیت و روش منحنی بی‌تفاوتی. در هر دو روش نقطه تعادل مصرف‌کننده جایی خواهد بود که به عبارت دیگر به منظور حصول حداکثر رضایتمندی، مصرف‌کننده درآمد پولی را باید چنان تخصیص دهد که مطلوبیت نهایی ناشی از هر دلار هزینه شده بر روی هر کالایی برابر با تمامی کالاهای خریداری شده گردد. یک مصرف‌کننده برای تمام کالاهای X و y با قرارگرفتن در نقطه‌ای از نقشه بی‌تفاوتی خویش مطلوبیت را حداکثر می‌کند که در آن نقطه تساوی فوق حاصل می‌گردد. لذا تعادل جایی است که خط بودجه بر بالاترین منحنی بی‌تفاوتی مماس گردد.

منحنی درامد مصرف

اگر درآمد مصرف‌کننده تغییر کند، خط بودجه به موازات خودش منتقل شده و مصرف‌کننده با تغییر درآمد مخارجش را نیز تغییر می‌دهد و نهایتا یک تعادل جدید از مماس خط بودجه جدید و منحنی‌های بی‌تفاوتی ایجاد می‌شود که از وصل این نقاط تعادلی به هم منحنی درامد –مصرف (Income–Consumption Curve) شکل می‌گیرد که به منحنی ICC معروف است.

تعریف

مکان هندسی ترکیباتی از دو کالای مختلف X، Y است که تعادل‌های فرد را در حالی نشان می‌دهد که درآمد پولی متغیر و قیمت‌های کالاها ثابت است.

[۱] محمدی، تیمور، اقتصاد خرد، تهران، موسسه پارسه، ۱۳۸۷، چاپ پنجم، ص۴۵.

شکل‌ها

با توجه به نوع کالاها، شکل منحنی درآمد –مصرف مختلف است:
اگر ICC صعودی باشد، در این صورت دوکالای X،Y نرمال هستند و کشش قیمتی این دو کالا بین صفر و یک خواهد بود.
اگر ICC نزولی باشد آنگاه یک کالا پست و کالایی که نمودار به سمت آن نزدیک می‌شود (مثل کالای Y در شکل زیر) کالای نرمال لوکس خواهد بود.
اگر ICC عمود بر محوری باشد آن کالا مستقل از درآمد خواهد بود و کالای دیگر نرمال لوکس است. در شکل زیر کالای Y مستقل از درآمد و کالای X کالای لوکس خواهد بود.

[۲] فرجی، یوسف، تئوری اقتصاد خرد، تهران، شرکت چاپ و نشر بازرگانی، ۱۳۸۵، چاپ هفتم، ص۱۱۳-۱۱۵.

منحنی انگل

منحنی انگل (Engel Curve) که به افتخار انگل (Ernest Engel؛ ۱۸۲۱-۱۸۹۶) یک آماردان آلمانی قرن نوزدهم نامگذاری شده رابطه میان درامدهای پولی و مقدار مصرف کالایی را هنگامی که سایر عوامل موثر از جمله قیمت کالا ثابت نگه داشته شده است، نشان می‌دهد. این منحنی به حساسیت درآمد کالا مرتبط بوده و در مطالعات کاربردی اقتصاد رفاه و برای تجزیه و تحلیل الگوهای هزینه خانوار کاربرد دارد.

[۳] موریس، اس چارلز و فیلیپس، اون. آر، تحلیل اقتصادی نظریه و کاربردها، ترجمه حسن سبحانی، تهران انتشارات دانشگاه تهران، ۱۳۸۵، چاپ ششم، ص۲۰۱.

همانند منحنی درامد – مصرف، منحنی انگل نیز رابطه بین مصرف و درآمد کالا را نشان می‌دهد اما در منحنی انگل یک مزیت وجود دارد و آن این که امکان تعقیب نحوه تغییرات مقدار تقاضا شده را در مقابل درآمد را در یک نگاه فراهم می‌کند

[۴] فرانک، رابرت. اچ، اقتصاد خرد، ترجمه حمید آماده و ذکریا فرج زاده، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، ۱۳۹۰، چاپ اول، ص۱۸۶.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.