پاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint :

اراده

مقالات مرتبط: رود (مفردات‌قرآن)، رود (مفردات‌نهج‌البلاغه)، اراده.

اراده به شوق شدید به تحقق فعل اطلاق می‌شود. خواستن و همّت و اراده، آن قدر مهم است که گفته شده، خواستن، توانستن است، یپاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint این که اگر کسی علاقمند به انجام کاری باشد در مقابل سختی‌ها و مشقت‌های آن مقاومت می‌کند، پس گویا که از همین الان به مقصد و مقصودش رسیده است. یا در اشعار می‌خوانیم:
– همّت بلند دار که مردان روزگار از همّت بلند به جائی رسیده‌اند
– همّت اگر سلسله جنبان شود مور تواند که سلیمان شود

فهرست مندرجات

۱ – تعریف
۲ – نکته
۳ – نقش همّت و اراده در زندگی
۴ – تقویت اراده یکی از راه‌های درمان بیماری‌های روانی
۵ – راه کارهای تقویت اراده
۶ – تنظیم جسم
۷ – برخی از راه‌های آرامش
۸ – مهمترین راه تقویت و همت و اراده
۹ – ریشه یابی ضعف اراده خود
۱۰ – ایجاد انگیزه و علاقه قسمت عمده موفقیت در هر کاری
۱۱ – فهرست منابع
۱۲ – پانویس
۱۳ – منبع

۱ – تعریف

اراده، یکی از صفات نفس است که به ایجاد یا ترک فعلی تعلق می‌گیرد و دارای مقدماتی، از جمله مرحله تصور است؛ یپاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint انسان ابتدا چیزی را تصور نموده و سپس بررسی می‌کند که آیا فایده و مصلحتی دارد یا نه، بعد از تصدیق فایده آن، به آن تمایل پیدا می‌کند و به دنبال آن، هیجانی در نفس او پیدا شده و در پایان، حالت نفسانیه‌ای به نام « اراده » برای وی پدید می‌آید که از آن به «شوق مؤکد» تعبیر نموده‌اند.

[۱] کفایه الاصول، فاضل لنکرانی، محمد، ج۱، ص۴۲۳.

[۲] اصطلاحات الاصول، مشکینی، علی، ص۲۸.

امام خمینی بر این باور است که اراده حقیقتی وجودی و از صفات کمال وجود و موجود است

[۳] خمینی، روح‌الله، الطلب و الاراده، ص۱۶، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۷۹.

و همان گونه که وجود، امری تشکیکی است، صفات وجود مانند اراده نیز امری تشکیکی است. برترین مرتبه‌ آن اراده‌ای است که به کمال و جمال مطلق تعلق دارد و حضرت حق خود در اعلا مرتبه، مرید و مراد است.

[۴] خمینی، روح‌الله، شرح چهل حدیث، ص۶۱۳، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.

[۵] خمینی، روح‌الله، مناهج الوصول، ج۱، ص۲۴۸، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۷.

به اعتقاد ایشان هر چه شیء رو به تکامل می‌رود، حقیقت اراده در وجود او ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کند. به باور امام‌ خمینی هر موجودی، از خدا تا انسان و حیوان حتی نبات و جماد به میزان مرتبه‌ وجودی خویش، مرید، صاحب شوق و اراده است، اگرچه اراده در اجسام عنصری، معادن و نباتات ظهوری ندارد.

[۶] خمینی، روح‌الله، شرح چهل حدیث، ص۶۱۳، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.

[۷] خمینی، روح‌الله، شرح چهل حدیث، ص۶۵۵، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.

ایشان اراده را در مقام ذات و فعل ثابت می‌داند و آن را عین ذات می‌داند. درعین‌حال اراده غیر از علم و دیگر صفات است از جهت مفهوم، چنانچه دیگر صفات مانند سمیع و بصیر نیز ممتاز است.

[۸] خمینی، روح‌الله، الطلب و الاراده، ص۱۶-۱۷، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۷۹.

[۹] خمینی، روح‌الله، شرح دعاء السحر، ص۱۰۶، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۶.

وی اراده را در انسان از صفات فعاله نفس و از مبادی فعل اختیاری می‌داند به این بیان که هر فعل اختیاری که از انسان سر می‌زند، مسبوق به تصور و تصدیق به فایده است؛ به‌گونه‌ای که اگر با میل نفسانی و مشتهیات آن موافق باشد، نفس انسان به آن عمل شوق پیدا می‌کند و آن را انجام می‌دهد.

[۱۰] خمینی، روح‌الله، الطلب و الاراده، ص۲۲-۲۵، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۷۹.

[۱۱] خمینی، روح‌الله، مناهج الوصول، ج۱، ص۳۶۱-۳۶۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۷.

امام‌ خمینی درباره قیاس اراده الهی بااراده انسانی، در چگونگی صدور اغراض و دواعی کلام اشاعره را قبول نکرده و در بحث اوامر و نواهی به این بحث پرداخته‌ است، به این بیان که آیا امر و طلب، مجرد لفظ است یا مستلزم تعلق اراده به آن نیز هست. به اعتقاد ایشان پاسخ آخوند خراسانی به اشاعره، نه‌تنها مشکل را حل نکرده بلکه مسئله را در جبر و اختیار و اراده‌ انسان با مشکل روبرو می‌کند. ازاین‌رو امام‌ خمینی به‌تفصیل به‌ تحقیق در این زمینه پرداخته‌ است.

[۱۲] خمینی، روح‌الله، دانشنامه امام خمینی، ج۱، ص۵۸۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۴۰۰.

۲ – نکته

برخی از اصولیون، اراده و طلب را یکی دانسته و برخی دیگر، میان این دو، فرق گذاشته‌اند.

[۱۳] کفایه الاصول، آخوند خراسانی، محمد کاظم بن حسین، ص۱۰۲.

درباره تأثیر اراده در موضوع له الفاظ نیز میان اصولیون اختلاف است؛ عده‌ای موضوع له الفاظ را ذات معانی می‌دانند، ولی برخی دیگر معتقدند که موضوع له الفاظ، معنای مراد است؛ یپاورپوینت کامل عنی ۶۷ اسلاید در PowerPoint اراده استعمال کننده جزء معنای موضوع له است.

[۱۴] کفایه الاصول، فاضل لنکرانی، محمد، ج۱، ص۸۹.

[۱۵] کفایه الاصول، آخوند خراسانی، محمد کاظم بن حسین، ص۶۴، ۶۵ و ۶۶.

[۱۶] المحکم فی اصول الفقه، حکیم، محمد سعید، ج۱، ص۲۱.

[۱۷] الوصول الی کفایه الاصول، شیرازی، محمد،ج۲، ص۷۱.

[۱۸] الرسائل، خمینی، روح الله، ج۱، ص۱۴۸.

[۱۹] انوار الاصول، مکارم شیرازی، ناصر، ج۱، ص۲۲۸.

[۲۰] فرهنگ اصطلاحات اصولی، مختاری مازندرانی، محمد حسین، ص۲۶.

۳ – نقش همّت و اراده در زندگی

هر کس به جائی رسیده (چه مقامات معنوی، چه مادی) از شاهرا همّت و اراده قوی رسیده است. دانشمندان، ره آوردهای علمی خود را نتیجه نیروی اراده می‌دانند. مرتاض‌های هندی که به قدرت‌های عجیبی دست یافته‌اند و در مکتب یوگائیسم در ورزش، آثار چشم‌گیر داشته‌اند و صاحبان کرامت که به مقامات والای معنوی و انسانی رسیده‌اند همه و همه اهمیت آن را گوشزد کرده‌اند، هر چند که در مسیر حرکت و مقصد و هدف با هم تفاوت دارند.

۴ – تقویت اراده یکی از راه‌های درمان بیماری‌های روانی

امروزه روان شناسان برای این که بیماری روانی را از چنگ بیماری هایی مثل پریشانی فکر ، وسوسه ، عدم تمرکز فکر و توجه، ضعف حافظه ، افسردگی، کینه، غم و… نجات دهند، سعی دارند نیروی اراده و همّت را در آن ها تقویت نمایند.

[۲۱] اسلام و روان شناسی، محمّد آل اسحاق خوئینی، ج۱، ص۳۸۴، چ صدر، ۱۳۶۹.

خودسازی و جهاد با نفس که جهاد اکبر معرفی شده است، در پرتو نیروی اراده حاصل می‌گردد. در میدان جهاد و رزم حقیقت، شجاعت همان اراده و همّت پولادین است. با این حال انسان عاقل همّت خود را صرف آخرت می‌کند تا هم در دنیا و هم در آخرت به لذت و کمال مطلوب و پایدار برسد.
داشتن اراده قوی در تمامی مراحل زندگی نقشی اساسی در تعیین سرنوشت، هویت یابی و کمال و سعادت انسان دارد، روان شناسان معتقدند که اراده مظهر شخصیت انسان است.

[۲۲] چگونه باید بود، مجید رشید پور، ج۱، ص۱۴، انجمن اولیاء و مربیان، چاپ دوم، ۱۳۶۹.

اگر فردی اراده قوی داشته باشد، شخصیت او در نظر دیگران شخصیت استوار و شکست ناپذیر بوده و در تحولات و طوفان های زندگی دچار تزلزل و شکست نخواهد شد.

۵ – راه کارهای تقویت اراده

برای این که بتوانید اراده قوی داشته باشید و برنامه‌هائی را که مد نظر دارید به اجرا در آورید، برنامه‌ای که در ذیل معرفی می‌شود اجرا نمایید:
۱. توانایی‌های بالفعل و بالقوه خود را بشناسید؛ موقعیت خانوادگی، اجتماعی، شغلی، وضعیت جسمانی و حالات روانی و به طور کلی شرایط زندگی و شخصیت خویش را به دقت مورد ارزیابی و مطالعه قرار دهید.
۲. هدف‌های دراز مدت خود را مشخص کنید؛ از خود بپرسید: می‌خواهم چه نوع زندگی داشته باشم؟ دوست دارید زندگی شما در ده سال آینده چگونه باشد؟ زندگی خانوادگی، اجتماعی، هدف های شغلی و علاقه مندی های خود را مورد توجه قرار دهید.
۳. هدف‌های فرعی و کوتاه مدت را نیز تعیین کنید؛ به ترتیب اولویت به آن‌ها بپردازید، پس از مدتی وقتی شاهد پیشرفت خود بودید، انگیزه در شما ایجاد می‌شود که برنامه خویش را ادامه دهید، و با این روش می‌توانید هم اراده قوی داشته باشید و هم اراده خویش را تقویت کنید. اگر اهداف جزیی را در نظر نگیرید، نمی‌دانید که کار را از کجا شروع کنید، لذا هیچ وقت نمی‌توانید تصمیم بگیرید که آن کار را شروع کنید و به مرور زمان اراده شما نسبت به آن کار از بین می‌رود.
۴. تصمیم گیری؛ در اجرای آن تصمیم و قاطعیت داشته باشید. برخی از افراد، در اتخاذ تصمیم، دچار وسواس و تردید می‌گردند، در نتیجه این گونه افراد دچار وسوسه و خیالات واهی شده از گرفتن تصمیم که یکی از مقدمات اراده است، باز می‌مانند. در برابر این عده، گروه دیگری وجود دارند که دچار شتابزدگی در تصمیم هستند، این اشخاص در اتخاذ هر نوع تصمیمی بی‌مطالعه و دقت و بدون تعیین اهداف و شناخت توانمندی‌های خود، فوراً تصمیم می‌گیرند، زود اراده کرده و زود هم پشیمان می‌شوند، عیب این عده این است که گیج و بی فکر بوده هیچ نوع تفکر و تأملی در کارشان وجود ندارد.
علی ـ علیه السلام ـ می فرماید: «به فکر و تأمل خو کن، زیرا تو را از گمراهی نجات داده، کردار و رفتارت را سامان می بخشد.»

[۲۳] در آمدی بر غرر الحکم، ج۴، ص۲۹۴، دانشگاه تهران، چاپ چهارم، ۱۳۷۳.

در مورد دیگر می فرماید: «شتاب کننده در کارها خطا می کند، گرچه زمام آن کار به دست او باشد.»

[۲۴] در آمدی بر غرر الحکم، ج۱، ص۳۲۱، دانشگاه تهران، چاپ چهارم، ۱۳۷۳.

پس یکی از گام‌های اساسی در داشتن اراده قوی و موقعیت در زندگی این است که انسان در ابتدای هر کار تفکر و تأمل کند، اهداف خویش را معین کند، توانایی‌هایش را با دید واقع بینانه شناسایی نماید و آن گاه بدون تردید و وسواس بیش از حدّ، تصمیم‌گیری کند.
البته باید توجه داشت که: چه بسا خود فرد به تنهایی نتواند اهداف و توانایی‌های خود را بشناسد، در این صورت می‌بایست از پدر و مادر ، افراد با تجربه و متخصص مشورت بگیرید.
۵. استواری و پایداری در تصمیم؛ یکی از مراحل اساسی دست‌یابی به اراده قوی، استواری و پایداری در تصمیم است، سعی کنید در هر کاری که تصمیم می‌گیرید پایدار باشید؛ البته این نیاز به تمرین دارد. ابتدا از کارهای کوچک و جزیی شروع نمایید، مثلاً تصمیم بگیرید در طول یک هفته هر روز مسیری را که چندان طولانی هم نیست، پیاده بروید.
۶. تمرکز بخشیدن به کار

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.