پاورپوینت کامل عجبت ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عجبت ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عجبت ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عجبت ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

عجب (مفردات‌قرآن)

منبع: عجب (قاموس قرآن (جلد ۴))

مقالات مرتبط: عُجاب (لغات‌قرآن)، عجب (مفردات‌نهج‌البلاغه)، تعجب.

دیگر کاربردها: عجب (ابهام‌زدایی).

عَجَب، (به فتح عین و جیم) از واژگان قرآن کریم به معنای شگفت و تعجب بوده و آن حالتی است که از بزرگ شمردن یا انکار چیزی بر شخص عارض می‌شود. این واژه دارای مشتقاتی است که در آیات قرآن به کار رفته است؛ مانند: اِعجاب (به کسر الف) به معنای به تعجّب آوردن که گاهی توام با سرور باشد، عُجاب (به ضم عین) به معنای بسیار شگفت‌آور و عَجیب (به فتح عین) به معنای تعجّب‌آور است.

فهرست مندرجات

۱ – معنای عَجَب
۲ – کاربردها
۲.۱ – اعجاب
۲.۲ – عجاب
۲.۳ – عجیب
۳ – پانویس
۴ – منبع

۱ – معنای عَجَب

عَجَب

[۱] قرشی بنابی، علی‌اکبر، قاموس قرآن، ج۴، ص۲۹۲-۲۹۳.

[۲] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۵۴۷.

[۳] طریحی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت الحسینی، ج۲، ص۱۱۵.

به معنای شگفت است و آن حالتی است که از بزرگ شمردن یا انکار چیزی بر شخص عارض می‌شود.
راغب اصفهانی گفته حالتی است که از جهل به علت شی‌ء عارض می‌شود،

[۴] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۵۴۷.

لذا بعضی حکما گفته‌اند: تعجّب آن است که علتش غیر معلوم باشد و لذا گفته شده که تعجّب بر خداوند صحیح نیست زیرا او علّام غیوب است.

[۵] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱، ص۴۷۱.

۲ – کاربردها

(بَلْ‌ عَجِبْتَ‌ وَ یَسْخَرُونَ)

[۶] صافات/سوره۳۷، آیه۱۲.

«بلکه تو از انکار آنها تعجّب کردی و آنها از روی بی‌اعتنائی یا عدم علم تو را مسخره می‌کنند.»

[۷] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۷، ص۱۲۹.

[۸] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۷، ص۱۹۴.

[۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۸، ص۶۸۶.

[۱۰] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۰، ص۴۶۱.

(وَ عَجِبُوا اَنْ جاءَهُمْ مُنْذِرٌ مِنْهُمْ)

[۱۱] ص/سوره۳۸، آیه۴.

(آنها تعجب کردند که پیامبر انذار کننده‌اى از میان خودشان به سویشان آمد…)

[۱۲] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۴۵۳.

[۱۳] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۷، ص۱۸۲.

[۱۴] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۷، ص۲۷۷.

[۱۵] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۸، ص۷۲۶.

[۱۶] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۱، ص۷۱.

۲.۱ – اعجاب

اعجاب به معنای به تعجّب آوردن که گاهی توام با سرور باشد. «اَعْجَبَ‌ الشی‌ءُ فلاناً: اذا عجب‌ منه و سرّ» به عقیده راغب اصفهانی استعمال آن در سرور بطور استعاره است.

[۱۷] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۵۴۷.

(کَمَثَلِ غَیْثٍ‌ اَعْجَبَ‌ الْکُفَّارَ نَباتُهُ)

[۱۸] حدید/سوره۵۷، آیه۲۰.

(…همانند بارانى که محصولش کشاورزان را در شگفتى و سرور فرو مى‌برد…)

[۱۹] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۵۴۰.

[۲۰] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۱۹، ص۱۶۴.

[۲۱] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۱۹، ص۲۸۹.

[۲۲] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۹، ص۳۵۹.

[۲۳] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۴، ص۲۳۲.

ممکن است در این اعجاب شادی هم منظور باشد، یعنی مانند بارانی که روئیدنی یا رویاندن آن زارعان را به تعجّب و شادی آورد. (وَ لَعَبْدٌ مُؤْمِنٌ خَیْرٌ مِنْ مُشْرِکٍ وَ لَوْ اَعْجَبَکُمْ‌)

[۲۴] بقره/سوره۲، آیه۲۲۱.

(…زیرا غلام باایمان، از مرد آزاد بت پرست، بهتر است؛ هر چند ثروت یا موقعیّت او، توجه شما زا به خود جلب کند…)

[۲۵] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۳۵.

[۲۶] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۲، ص۲۰۴.

[۲۷] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۲، ص۳۰۷.

[۲۸] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۲، ص۵۶۱.

[۲۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲، ص۳۰۵.

مراد عجب توام با خوشایندی است.

۲.۲ – عجاب

عُجاب به معنای بسیار شگفت‌آور است.

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.