پاورپوینت کامل عباد (لغاتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل عباد (لغاتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عباد (لغاتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل عباد (لغاتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint :
عِباد (لغاتقرآن)
مرجع: عِباد (لغاتقرآن)
مقالات مرتبط: عبد (مفرداتقرآن).
عِباد:(یا حَسْرَهً عَلَى الْعِبادِ)
[۱] یس/سوره۳۶، آیه۳۰.
[۲] زمر/سوره۳۹، آیه۱۶.
تعبیر به «عِباد» (بندگان خدا) در سوره یس اشاره به این است که تعجب از این است که بندگان خدا که غرق نعمتهاى او هستند، دست به چنین جنایاتى زدند. در سوره زمر با توجّه به اضافه آن به «خدا» آن هم به طور مکرّر، اشاره به این است که اگر خداوند تهدیدى به عذاب مىکند، آن هم به خاطر لطف و رحمت او است، تا بندگان حق گرفتار چنین سرنوشت شومى نشوند؛ و از اینجا روشن مىشود که لزومى ندارد «عباد» را در این آیه، به خصوص مؤمنان تفسیر کنیم، بلکه، شامل همگان مىشود؛ چرا که هیچ کس نباید خود را از عذاب الهى در امان بداند.
[۳] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱۸، ص۳۸۰.
[۴] مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج۱۹، ص۴۲۷.
فهرست مندرجات
۱ – ترجمه و تفسیر عِباد
۱.۱ – آیه ۳۰ سوره یس
۱.۲ – آیه ۱۶ سوره زمر
۲ – پانویس
۳ – منبع
۱ – ترجمه و تفسیر عِباد
ترجمه و تفاسیر آیات مرتبط با عِباد:
۱.۱ – آیه ۳۰ سوره یس
(یَا حَسْرَهً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون)
[۵] یس/سوره۳۶، آیه۳۰.
(افسوس بر این بندگان که هیچ پیامبرى به سراغ آنان نیامد مگر اینکه او را استهزا مىکردند.)
[۶] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۴۴۲.
علامه طباطبایی در تفسیر المیزان میفرماید: مراد از عباد ، عموم مردم است، و خواسته حسرت را بر آنان تاکید کند، مىفرماید: چه حسرتى بالاتر از این که اینان بنده بودند و دعوت مولاى خود را رد کرده تمرد نمودند، و معلوم است که رد دعوت مولا شنیعتر است از رد دعوت غیر مولا و تمرد از نصیحت خیرخواهان دیگر. با این بیان بىپایگى تفسیر آن مفسرى
[۷] رازی،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 