پاورپوینت کامل سقر (مفرداتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل سقر (مفرداتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سقر (مفرداتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل سقر (مفرداتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint :
پاورپوینت کامل سقر (مفرداتقرآن) ۱۲ اسلاید در PowerPoint
منبع: سقر (قاموس قرآن (جلد ۳))
مقالات مرتبط: سقر (مفرداتنهجالبلاغه)، سقر.
سَقَر ( به فتح سین و قاف) از واژگان قرآن کریم و به معنای تغییر رنگ است. سقر از نامهای جهنم است و علت این تسمیه آن است که جهنّم مىسوزاند و رنگ پوست را تغییر میدهد. این واژه، چهار بار در آیات قرآن آمده است.
فهرست مندرجات
۱ – معنای سَقَر
۲ – کاربردها
۳ – تعداد کاربردها
۴ – از اسماء جهنم
۵ – پانویس
۶ – منبع
۱ – معنای سَقَر
سَقَر:
[۱] قرشی بنایی، علیاکبر، قاموس قرآن، ج۳، ص۲۷۷.
[۲] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ص۴۱۴.
[۳] طریحی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت الحسینی، ج۳، ص۳۳۴.
(سَأُصْلِیهِ سَقَرَ • وَ ما أَدْراکَ ما سَقَرُ • لا تُبْقِی وَ لا تَذَرُ)
[۴] مدثر/سوره۷۴، آیات۲۶- ۲۸.
(امّا به زودى او را وارد سَقَر (دوزخ) مىکنم! و توچه مىدانى «سَقَر» چیست! آتشى است که نه چیزى را باقى مىگذارد و نه رها مىسازد.)
[۵] مکارم شیرازی، ناصر، ترجمه قرآن، ص۵۷۶.
[۶] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ج۲۰، ص۸۷.
[۷] طباطبایی، سید محمدحسین، تفسیر المیزان، ترجمه محمدباقر موسوی، ج۲۰، ص۱۳۷.
[۸] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۵۸۶.
[۹] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ترجمه محمد بیستونی، ج۲۶، ص۶۸.
گویند «سقرته الشّمس» یعنى خورشید او را ذوب کرد و رنگش را تغییر داد چنانکه راغب گفته.
[۱۰] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ص۴۱۴.
طبرسی گوید: اصل آن تغییر رنگ است و عدم صرف آن براى تعریف و تأنیث است.
[۱۱] طبرسی، فضل بن حسن، تفسیر مجمع البیان، ج۱۰، ص۵۸۳.
ابن اثیر گ
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 