پاورپوینت کامل الظاهر ۱۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل الظاهر ۱۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل الظاهر ۱۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل الظاهر ۱۷ اسلاید در PowerPoint :

ظهور (مفردات‌قرآن)

منبع: ظهور (قاموس قرآن (جلد ۴))

مقالات مرتبط: ظهور.

ظُهور (به ضم ظاء و هاء) از واژگان قرآن کریم به معنای آشکار شدن، غلبه و بالا رفتن است.

فهرست مندرجات

۱ – معنای ظُهور
۲ – ظهور و بطون قرآن از دیدگاه امام خمینی
۳ – کاربردها
۴ – پانویس
۵ – منبع

۱ – معنای ظُهور

ظُهور

[۱] قرشی بنابی، علی‌اکبر، قاموس قرآن، ج۴، ص۲۷۶.

[۲] راغب اصفهانی، حسین، المفردات، ط دارالقلم، ج۱، ص۵۴۰.

[۳] طریحی، فخرالدین، مجمع البحرین، ت الحسینی، ج۳، ص۳۸۸.

به معنای آشکار شدن، غلبه و بالا رفتن است.

۲ – ظهور و بطون قرآن از دیدگاه امام خمینی

قرآن کریم تنها شامل یک سطح از معنا نیست که همگان به‌ طور مساوی آن را درک کنند بلکه دربردارنده لایه‌ها و سطوح معانی گوناگون است. امام‌ خمینی ظاهر و باطن قرآن و صورت و معنای آن را به بدن و روح تشبیه می‌کند که از هم قابل‌تفکیک نیستند.

[۴] خمینی، روح‌الله، شرح دعاء السحر، ص۶۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۶.

به اعتقاد ایشان توقف بر ظواهر و عدم عبور و تجاوز از آن به باطن، موجب هلاکت و پایه‌ جهل و نادانی و اساس انکار نبوت و ولایت است

[۵] خمینی، روح‌الله، شرح دعاء السحر، ص۵۹-۶۰، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۶.

به ‌همین دلیل کسانی که تنها دعوت به ‌ظاهر و صورت می‌کنند و مردم را از آداب باطنی بازمی‌دارند و مانع رسیدن به انسانیت به وصول به‌ حق‌تعالی هستند بر صراط مستقیم نیستند همچنین کسانی مانند جهله صوفیه که رسیدن به باطن را از غیرظاهر جستجو می‌کنند نیز بر صراط مستقیم نیستند.

[۶] خمینی، روح‌الله، آداب الصلاه، ص۱۵۴، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۸.

[۷] خمینی، روح‌الله، شرح دعاء السحر، ص۶۲، تهران، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، ۱۳۸۶.

[۸] خمینی، روح‌الله، تعلیقات علی شرح الفصوص الحکم و مصباح الانس، ص۲۰۱، قم، دفتر تبلیغات اسلامی، ۱۴۱۰ قمری.

ایشان با استناد به روایتی، برای آیات الهی ظهر و بطن و حدّ و مطلع برشمرده و معتقد است اگر مراد از قرآن در این روایت، همه عالم وجود باشد، ممکن است بطن، عالم غیب و ظهر عالم شهادت باشد همچنین مطلع، کلام ذاتی و حدّ کلامی ظلی باشد که حدفاصل میان حضرت واحدیت و مظاهر غیب و شهادت باشد.

[۹] خمینی، روح‌الله، تعلیقات علی شرح الفصوص الحکم و مصباح الانس، ص۲۱۴-۲۱۵، قم، دفتر تبلیغات اسلامی، ۱۴۱۰ قمری.

به باور امام‌ خمینی قرآن دارای بطن‌های متعدد و حقایقی است که از دید انسان‌های عادی پوشیده است، در حقیقت باطن قرآن از سنخ معانی نیست تا برای انسان‌ها با علوم رسمی قابل‌درک باشد؛ بلکه باطن قرآن از سنخ حقایق است و برای درک این حقایق، م

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.