فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
فایل ورد فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه :
این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه می باشد. در بخش اول فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود بالاخص در محیطهای پیچیده و پویا نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. از سوی دیگر فقدان وجود نظام ارزیابی و کنترل در یک سیستم به معنای عدم برقراری ارتباط با محیط درون و برون سازمان تلقی میگردد که پیامدهای آن کهولت و نهایتاً مرگ سازمان است. ارزیابی عملکرد به عنوان یک بخش یا زیرمجموعه از مدیریت عملکرد محسوب می شود. (May Leen Yu et al. ,2009)
هیات علمی
یکی از تنگناها و مشکلات عمده آموزش عالی در ایران کمبود هیات علمی با کفایت و توانمندی ویژه است. از طرفی تحرک علمی در هیات علمی ها بسیار پایین است و از طرف دیگر بخش وسیعی از هیات علمی کشور از نظر استخدامی جوان هستند. از نظر ترکیب ،هیات علمی ارتباط چندانی با تعداد رشته های تحصیلی و دانشجویان ندارند. مشکل دیگر توزیع و استقرار از جغرافیایی اعضای هیات علمی و نیز نحوه به کارگماری آنها است . یکی از عوامل دیگر عدم نظارت سازمان یافته، هدفمند و مشهود برکار اعضای هیات علمی دردانشگاها است . از این رو گرانبهاترین منابع آموزش عالی استفاده بهینه به عمل نمی آید.از نارسایی های دیگر، مشکلات روش تدریس اعضای هیات علمی ،تعداد کم اعضای هیات علمی مشغول در امر پژوهش و تالیف، حضور اندک بمنظور پاسخگویی به سوالات دانشجویان، کم انگیزگی دانشجویان در کسب دانش نارسایی در سلسله مراتب هیات علمی، کمبود نهادهای علمی در دانشگاه ها و بالاخره ضعف فرهنگی حاکم بر جامعه را می توان به عنوان سوژه های مشهور تر نام برد.[۳۴,۳۵]
۱۵-۲. قوانین و مقررات و آیین نامه ها
بعد از انقلاب فرهنگی قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی برای دانشگاهها در ستاد انقلاب فرهنگی و بعد در شورای عالی انقلاب فرهنگی متمرکز شد . این امر اگر چه مزایای زیادی در بر داشته است . معایبی را هم با خود به همراه آورده اولا: دانشگاه ها را خیلی اداری کرده . ثانیا : تداخل بروز کرده در آیین نامه ها و مقررات نوعی واگرایی درونی در دانشگاه بین اقشار دانشگاهی ایجاد نموده است.آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی که در تاریخ ۱۴/۱۰/۸۹ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید است، در چهارفعالیت فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی بر اساس مواد و بند های مندرج در آیین نامه تبیین و تنظیم گردیده است.
۱۶-۲. حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی
۱-۱۶-۲. فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که موید آمیختگی علم و اخلاق اسلامی و مبتنی بر تقویت و ترویج باورهای اعتقادی، مذهبی و ملی منطبق با قانون اساسی و ارزشهای انقلاب اسلامی در میان خانواده دانشگاهیان بوده و نگاه مثبت جامعه به دانشگاهیان را به عنوان عناصر سازنده و پیشرو در پی داشته باشد.
۲-۱۶-۲. فعالیت های آموزشی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می گردد که وی می بایست در جهت آموزش و تربیت دانشجویان به نحوی روزآمد و موثر برای حفظ و ارتقا کیفیت آموزش و انتقال مطلوب مفاهیم بکار گیرد.
۳-۱۶-۲. فعالیت های پژوهشی و فناوری
به فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که ضمن برخورداری از ویژگی هدفمند ساختار یافته، قابلیت کشف و توسعه حقایق یا ایجاد توانایی پیاده سازی و بکارگیری یافته های علمی را داشته و در عمل قادر به رفع نیاز جامعه و شکستن مرزهای دانش به صورت متوازن و منطبق بر اولویت های مصوب تحقیقاتی و فناورانه باشد.
۴-۱۶-۲ فعالیت های علمی و اجرایی
به مجموعه فعالیت های عضو هیات علمی اطلاق می شود که ضمینه ساز تقویت و بسط بنیانهای دینی و فرهنگی و تعمیق مبانی اعتقادی بوده و منجر به توسعه و گسترش علم ودانش، پژوهش و فناوری و تامین زیر اسخت های مرتبط در این حوزه ها می گردد.
۵-۱۶-۲ شاخص های مالی
با توجه به زنجیرای بودن حوزه ها از منظر های مختلف در سطح دانشگاه و متولی بودن ارزشیابی اساتید با معاونت های مختلف باید صورت پذیرد، اهمیت تامین منابع مالی که جزو اصلی ترین شاخص های بررسی ارزیابی می تواند باشد و اثر گذار به بررسی این حوزه نیز پرداخته می شود. [۳۷]
فایل ورد کامل مبانی نظری ارزیابی عملکرد اعضا هیات علمی دانشگاه
فهرست مطالب
فصل دوم : ادبیات، مبانی نظری و پیشینه تحقیق ۱۲
۱-۲ مقدمه : ۱۳
۲-۲. هوش سازمانی ۱۳
۱-۲-۲. سیستم هوش تجاری به عنوان هسته تصمیم گیری ۱۴
۲-۲-۲. کاربرد هوش کسب و کار در سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی ۱۵
۳-۲-۲. نیازمندی های ارزیابی هوش تجاری در سیستم های برنامه ریزی منابع انسانی ۱۶
۳-۲. ارزیابی عملکرد: ۱۷
۱-۳-۲ سیر تحول ارزیابی عملکرد ۱۸
۲-۳-۲. ارکان ارزیابی عملکرد چه چیزی باید مورد ارزیابی قرارگیرد؟ ۱۹
۳-۳-۲. ارزیابی چه زمانی صورت می پذیرد؟ ۲۰
۴-۳-۲. انواع ارزیابی ۲۰
۵-۳-۲. رویکردهای ارزیابی عملکرد ۲۲
۶-۳-۲. مراحل ارزیابی عملکرد ۲۳
۷-۳-۲. مدلهای ارزیابی عملکرد ۲۳
۸-۳-۲. ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد ۲۴
۹-۳-۲. نقش فناوری اطلاعات در ارزیابی عملکرد ۲۵
۴-۲. مدیریت منابع انسانی ۲۵
۱-۴-۲. عملکردها مدیریت منابع انسانی ۲۶
۲-۴-۲. تشریح مدل جامع ارزیابی عملکرد منابع انسانی ۲۶
۳-۴-۲. الگوهای متداول ارزیابی عملکرد سازمان ها و دستگاه های اجرایی ۲۶
۴-۴-۲. جایگاه و نقش نظام ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان ۲۷
۵- ۲. اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازمان ۲۹
۶-۲. مدیریت راهبردی – برنامه ریزی راهبردی ۳۰
۷-۲. مدل SWOT 32
۸-۲. مراحل پیاده سازی مدل BSC 33
۱-۸-۲. تعیین اندازه سازمان ۳۳
۲-۸-۲. تجزیه و تحلیل موقعیت سازمان ۳۳
۳-۸-۲. تثبیت چشم انداز ۳۴
۴-۸-۲. تعیین استراتژی های سازمان ۳۴
۵-۸-۲. تعیین وجه های مناسب برای شرکت ۳۴
۶-۸-۲. تدوین اهداف استراتژیک برای جنبه های تعیین شده ۳۴
۹-۲ کارت امتیاز متوازن ۳۵
۱۰-۲ . شاخص ۳۵
۱۱-۲. داشبورد ۳۶
۱-۱۱-۲. داشبوردها، اندازه گیری عملکرد سازمانی و مدیریت ۳۸
۲-۱۱-۲. اثرات پیاده سازی داشبورد بر سازمان ۳۸
۱۲-۲. برای ارزیابی برنامه توسعه دانشگاه میتوان دو نقش در نظر گرفت ۳۸
۱-۱۲-۲. ارزیابی زمینه و محیط ۳۹
۲-۱۲-۲. ارزیابی درون داد ۳۹
۳-۱۲-۲. ارزیابی فرآیند ۳۹
۴-۱۲-۲. ارزیابی برون داد ۳۹
۵-۱۲-۲. مدیریت دانشگاهی ۴۰
۱۳-۲. عناصر اصلی تشکیل دهنده آموزش عالی و تنگناهای موجود ۴۱
۱۴-۲. هیات علمی ۴۲
۱۵-۲. قوانین و مقررات و آیین نامه ها ۴۲
۱۶-۲. حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی ۴۳
۱-۱۶-۲. فعالیت های فرهنگی – تربیتی – اجتماعی ۴۳
۲-۱۶-۲. فعالیت های آموزشی ۴۳
۳-۱۶-۲. فعالیت های پژوهشی و فناوری ۴۳
۴-۱۶-۲ فعالیت های علمی و اجرایی ۴۳
۵-۱۶-۲ شاخص های مالی ۴۳
۱۷-۲. پیشینه ۴۴
منابع و مراجع:
منابع فارسی :
منابع انگلیسی
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 